fbpxΠαραλογισμός με την επιδότηση των συγκοινωνιών για το 2018 | Economistas.gr Skip to main content

Παραλογισμός με την επιδότηση των συγκοινωνιών για το 2018

Παραλογισμός με την επιδότηση των συγκοινωνιών για το 2018
Φωτο: Eurokinissi

Σε ακανθώδες ζήτημα για τις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης εξελίσσεται η καθυστέρηση στην καταβολή επιδότησης που υπερβαίνει τα 50 εκατομμύρια ευρώ από το υπουργείο Εργασίας και τον ΟΑΕΔ, για την μετακίνηση ανέργων, πολυτέκνων και ατόμων με ειδικές ανάγκες για το 2018.

Το ποσό δεν έχει αποδοθεί ακόμα στον ΟΑΣΑ και τον ΟΑΣΘ αντίστοιχα, παρά το γεγονός πως οι υπουργοί Οικονομικών, Υποδομών και Εργασίας της προηγούμενης κυβέρνησης υπέγραψαν την σχετική απόφαση πριν από περίπου εννέα μήνες, τον περασμένο Δεκέμβριο.

Σύμφωνα με την κοινή υπουργική απόφαση, το ύψος της αποζημίωσης για τον ΟΑΣΑ ανέρχεται σε περίπου 41 εκατομμύρια ευρώ και για τον ΟΑΣΘ σε σχεδόν 10 εκατομμύρια ευρώ.

Η καθυστέρηση οφείλεται στο Ελεγκτικό Συνέδριο το οποίο είναι το αρμόδιο ανώτατο δικαστήριο για τον έλεγχο των δαπανών του κράτους. Το δικαστήριο απεφάνθη ότι δεν είναι δυνατή η καταβολή της κρατικής επιδότησης, διότι δεν διεξήχθη προσυμβατικός έλεγχος όπως ορίζει η νομοθεσία για όλες τις δημόσιες συμβάσεις.

Πλέον, το ζήτημα αναμένεται να λυθεί στα δικαστήρια δεδομένου πως ο ΟΑΣΑ έχει προχωρήσει στην έκδοση διαταγής πληρωμής, προκειμένου να διεκδικήσει το ποσό που ορίστηκε με κοινή υπουργική απόφαση στις 27 Δεκεμβρίου του 2018.

Προβληματισμός σε υπερταμείο και ΟΑΣΑ

Η αδυναμία καταβολής της κρατικής επιχορήγησης στις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης έχει προκαλέσει έντονο προβληματισμό τόσο στο υπερταμείο όσο και στον ΟΑΣΑ.

Πηγές μάλιστα του οργανισμού που έχει την ευθύνη για τη λειτουργία των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας, τονίζουν ότι για το πρόβλημα έχει ενημερωθεί η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών, η οποία με τη σειρά της εξετάζει τρόπους επίλυσης του ζητήματος ενόψει και της κατάρτισης του προσχεδίου του προϋπολογισμού τον επόμενο μήνα.

Η καταβολή αποζημίωσης στις εταιρείες αστικών συγκοινωνιών για την κάλυψη των μετακινήσεων ειδικών κατηγοριών πολιτών, αποτελεί διαχρονικά ακανθώδες ζήτημα καθώς τα εμπλεκόμενα υπουργεία αμφισβητούσαν το κόστος.  

Στο παρελθόν μάλιστα ο ΟΑΣΑ είχε υποβάλει αγωγή κατά ορισμένων υπουργείων, διεκδικώντας περίπου 180 εκατομμύρια ευρώ. Πλέον το ηλεκτρονικό εισιτήριο επιτρέπει με ακρίβεια τον υπολογισμό της δαπάνης από τις μετακινήσεις δικαιούχων οι οποίοι έχουν απαλλαγή από την καταβολή κομίστρου.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Πενιχρά έσοδα σε λεωφορεία και τρόλεϊ παρά το ηλεκτρονικό εισιτήριο
Πενιχρά έσοδα σε λεωφορεία και τρόλεϊ παρά το ηλεκτρονικό εισιτήριο
Βουτιά στα έσοδα σε σχέση με το 2017. Αδύναμος κρίκος η ΟΣΥ, η αρμόδια ΔΕΚΟ για τη διαχείριση και λειτουργία των λεωφορείων και των τρόλεϊ.
Πενιχρά έσοδα σε λεωφορεία και τρόλεϊ παρά το ηλεκτρονικό εισιτήριο
Στην τελική ευθεία το ηλεκτρονικό εισιτήριο και η τηλεματική στον ΟΑΣΘ
Στην τελική ευθεία το ηλεκτρονικό εισιτήριο και η τηλεματική στον ΟΑΣΘ
Στις 13 Νοεμβρίου η Κοινωνία της Πληροφορίας θα αποσφραγίσει τη μοναδική προσφορά που έχει υποβληθεί για το έργο, προϋπολογισμού 40 εκατομμυρίων ευρώ, από την ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή.
Στην τελική ευθεία το ηλεκτρονικό εισιτήριο και η τηλεματική στον ΟΑΣΘ
Υπ. Εργασίας: Κονδύλι 55,3 εκατ. για το ΚΕΑ Νοεμβρίου
Υπ. Εργασίας: Κονδύλι 55,3 εκατ. για το ΚΕΑ Νοεμβρίου
Εγκρίθηκε δαπάνη ύψους 55.299.333 ευρώ, σε βάρος των πιστώσεων του προϋπολογισμού εξόδων του υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, οικονομικού έτους 2019.
Υπ. Εργασίας: Κονδύλι 55,3 εκατ. για το ΚΕΑ Νοεμβρίου
Ελληνικό: Με ΚΥΑ η παράδοση των κοινόχρηστων και κοινωφελών χώρων
Ελληνικό: Με ΚΥΑ η παράδοση των κοινόχρηστων και κοινωφελών χώρων
Τροπολογία προβλέπει ότι οι υπουργοί Οικονομικών και Περιβάλλοντος θα αποφασίσουν για την καταληκτική ημερομηνία παράδοσής τους στον αρμόδιο Φορέα Διαχείρισης Κοινόχρηστων Χώρων.
Ελληνικό: Με ΚΥΑ η παράδοση των κοινόχρηστων και κοινωφελών χώρων