fbpxThomas Cook: Ποιοι κερδίζουν από την κατάρρευση του κολοσσού | Economistas.gr Skip to main content

Thomas Cook: Ποιοι κερδίζουν από την κατάρρευση του κολοσσού

Thomas Cook: Ποιοι κερδίζουν από την κατάρρευση του κολοσσού
Η Thomas Cook είχε στο στόλο της 116 αεροσκάφη / Φωτογραφία: AP Images

Τη στιγμή που η παγκόσμια αγορά προσπαθεί να «ζυγίσει» τις συνέπειες από την κατάρρευση της Thomas Cook, ένας συγκεκριμένος κλάδος δείχνει ότι μπορεί να έχει οφέλη από την εξέλιξη. 

Σύμφωνα με την Telegraph, πρόκειται για τον κλάδο των αερομεταφορών, εκπρόσωποι του οποίου βλέπουν την πτώση του μεγάλου ομίλου ως μια «χρυσή» ευκαιρία. Οπως τονίζεται στο δημοσίευμα, το «κανόνι» της Thomas Cook αναμένεται να αυξήσει τα έσοδα αεροπορικών εταιρειών της Ευρώπης που... κονταροχτυπιούνταν για μια «μικρή» αγορά πελατών, συγκριτικά με το διαθέσιμο αριθμό πτήσεων. 

Η Telegraph επισημαίνει ότι το κλείσιμο της Thomas Cook θα συμβάλει στην αντιμετώπιση της ανισορροπίας μεταξύ προσφοράς και ζήτησης. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι υποδοχές απογείωσης και προσγείωσης (slots)  έχουν  τεράστια ζήτηση και η Thomas Cook διατηρούσε μερικές από τις πιο ελκυστικές. Μεταξύ άλλων, έχει 200 slots στο αεροδρόμιο του Gatwick και 350 ακόμη στο Μάντσεστερ. 

Ποιος θα αγοράσει τα slots της Thomas Cook

Η Telegraph εκτιμά πως η πρώτη εταιρεία που θα εκδηλώσει ενδιαφέρον είναι η Virgin Atlantic του Ρίτσαρντ Μπράνσον, καθώς τα στελέχη της εταιρείες ήδη προσανατολίζονταν σε... ανοίγματα. 

Τα slots του Gatwick που αφήνει πίσω της κενά η Thomas Cook είναι αρκετά πολύτιμα σε αυτόνομη βάση. Εν τω μεταξύ, και αυτά του  Μάντσεστερ θα μπορούσαν να φανούν χρήσιμα για την Flybe - η οποία είναι τώρα ο βρετανικός βραχίονας της Virgin - επιτρέποντάς της να συνδέει επιβάτες από την υπόλοιπη Βρετανία με το Heathrow. 

«Πολλές άλλες αεροπορικές εταιρείες επωφελούνται από το κλείσιμο της  Thomas Cook. Η EasyJet, η οποία απορρίφθηκε από τον δείκτη FTSE 100 των κορυφαίων μεριδίων του Ηνωμένου Βασιλείου νωρίτερα αυτό το έτος, είδε τα κέρδη της να συμπιέζονται. Η Lufthansa και η Air France KLM, που λειτουργούν με διαφορετικό μοντέλο, μπορούν επίσης να λάβουν κάποιο χώρο αναπνοής και να είναι σε θέση να αυξήσουν τις τιμές», επισημαίνεται στο δημοσίευμα για την Thomas Cook.

Τι θα συμβεί με τα αεροσκάφη της Thomas Cook

Η Telegraph τονίζει ότι μια άλλη εταιρεία που θα μπορούσε να  δει όφελος είναι η Norwegian Air. Πρόκειται για μια αεροπορική χαμηλού κόστους που έχει συσσωρεύσει σημαντικά χρέη και πριν από ένα χρόνο φιγουράριζε στην πρώτη θέση της λίστας για πιθανό... «λουκέτο». 

Ενα από τα αναπάντητα ερωτήματα έχει να κάνει με την «τύχη» των αεροσκαφών που χρησιμοποιούσε η Thomas Cook. Οπως αναφέρει το Reuters, η εταιρεία είχε στη διάθεσή της 116 αεροσκάφη στην Ευρώπη (85 Airbus και 31 Boeing). 

Εκτός από πέντε, το σύνολο των αεροσκαφών της Thomas Cook χρησιμοποιούνταν με leasing. Να σημειωθεί ότι η αεροπορική εταιρεία Condor, στην οποία η Thomas Cook διατηρούσε ποσοστό μετοχών κάτω του 50%, δήλωσε ότι θα συνεχίσει να «πετά». 


 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Θεοχάρης: Ακόμα και πλήρης κατάργηση του τέλους διαμονής
Θεοχάρης: Ακόμα και πλήρης κατάργηση του τέλους διαμονής
Η κυβέρνηση είναι ήδη σε συνεννόηση με την Τράπεζα της Ελλάδος "ώστε η πτώχευση της Thomas Cook να μην επιδεινώσει υπέρμετρα τα μη εξυπηρετούμενα δάνεια των τουριστικών επιχειρήσεων".
Θεοχάρης: Ακόμα και πλήρης κατάργηση του τέλους διαμονής
Γαμήλιος τουρισμός: Μικρές απώλειες από το «ναυάγιο» της Thomas Cook
Γαμήλιος τουρισμός: Μικρές απώλειες από το «ναυάγιο» της Thomas Cook
Η BookYourWeddingDay.com έθεσε σε εφαρμογή στρατηγικό πλάνο με στόχο την αποφυγή του ενδεχόμενου ακυρώσεων, που θα επέφεραν ντόμινο αρνητικών επιπτώσεων τόσο στο γαμήλιο τουριστικό ρεύμα, όσο και στην οικονομία γενικότερα.
Γαμήλιος τουρισμός: Μικρές απώλειες από το «ναυάγιο» της Thomas Cook
«Απογειώνεται» η επιβατική κίνηση στα αεροδρόμια
«Απογειώνεται» η επιβατική κίνηση στα αεροδρόμια
Ο συνολικός αριθμός των διακινηθέντων επιβατών το εννεάμηνο Ιανουαρίου- Σεπτεμβρίου του 2019 έφθασε τα 54.478.091 παρουσιάζοντας αύξηση 4,8% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2018.
«Απογειώνεται» η επιβατική κίνηση στα αεροδρόμια
ΣΕΤΕ: Ο ελληνικός τουρισμός οφείλει να πάρει ρίσκα
ΣΕΤΕ: Ο ελληνικός τουρισμός οφείλει να πάρει ρίσκα
Η διαχείριση των τουριστικών προορισμών, υπό το πρίσμα των υψηλών ροών τουριστών που δέχεται η Ελλάδα είναι το μεγάλο στοίχημα της τουριστικής βιομηχανίας.
ΣΕΤΕ: Ο ελληνικός τουρισμός οφείλει να πάρει ρίσκα