fbpxΠροτεραιότητα η σύνδεση λιμανιών με τον σιδηρόδρομο | Economistas.gr Skip to main content

Προτεραιότητα η σύνδεση λιμανιών με τον σιδηρόδρομο

Προτεραιότητα η σύνδεση λιμανιών με τον σιδηρόδρομο
Φωτογραφία: Eurokinissi

Η σύνδεση των λιμένων της χώρας με τον σιδηρόδρομο θα αποτελέσει τη βασική προτεραιότητα σε ό,τι αφορά την πολιτική συνδυασμένων μεταφορών (logistics) τα επόμενα έτη, όπως ανέφερε ο υπουργός Υποδομών κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης της επιτροπής ΔΕΚΟ για την τοποθέτηση προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου στην ΕΡΓΟΣΕ.

Όπως είπε ο Κώστας Καραμανλής, θα γίνουν προσπάθειες προκειμένου να εξασφαλιστεί χρηματοδότηση για τη σύνδεση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης με τα λιμάνια της Καβάλας και της Αλεξανδρούπολης. Η υλοποίηση του έργου αυτού, θα δώσει τη δυνατότητα να συνδεθεί η Αλεξανδρούπολη με τα λιμάνια της Μαύρης Θάλασσας.

Η κυβέρνηση επιθυμεί να εκμεταλλευθεί τις ευνοϊκές συνθήκες που έχουν διαμορφωθεί με την παρουσία της Cosco στο λιμάνι του Πειραιά, για την περαιτέρω ανάπτυξη του κλάδου των συνδυασμένων μεταφορών.

Οι επενδύσεις σε σιδηροδρομικά έργα αποτελούν σημαντική παράμετρο της στρατηγικής αυτής, δεδομένου ότι η τελευταία ευρωπαϊκή οδηγία για το σιδηροδρομικό δίκτυο προβλέπει τη σύνδεση της Ελλάδας με τη Βουλγαρία, στην οποία υπάρχει ηλεκτροκίνητη γραμμή, αλλά και με τις υπόλοιπες χώρες των δυτικών Βαλκανίων.

Τα σχέδια για την Πάτρα

Η αναβάθμιση της γραμμής Πάτρα – Πύργος – Καλαμάτα, με προϋπολογισμό περίπου 600 εκατομμυρίων ευρώ, αναμένεται επίσης να εξεταστεί τους επόμενους μήνες. Για το έργο αυτό έχει ήδη εκπονηθεί μελέτη από την προηγούμενη κυβέρνηση προκειμένου να ενταχθεί στο λεγόμενο «πακέτο Γιούνκερ».

Στόχος είναι να συνδεθούν με το τρένο τέσσερα λιμάνια κρουαζιέρας (Πάτρα, Κυλλήνη, Κατάκολο και Καλαμάτα) ώστε η περιοχή με επίκεντρο την Ολυμπία να αποτελέσει πόλο έλξης τουριστικών επενδύσεων.

Το μεγαλύτερο προβληματισμό σε ό,τι αφορά τα σιδηροδρομικά έργα νέας γενιάς, αποτελεί η σύνδεση της Πάτρας – ειδικότερα του λιμανιού της πόλης – με τη βασική γραμμή που φτάνει έως τη Θεσσαλονίκη.

Η προηγούμενη κυβέρνηση προώθησε τη λύση της υπογειοποίησης της γραμμής, μήκους 5,5 χιλιομέτρων, που θα περνάει από το κέντρο της Πάτρας και θα φτάνει έως το λιμάνι.

Ωστόσο, αναμένεται να εξεταστούν και άλλες λύσεις δεδομένου ότι δεν υπάρχει εγκεκριμένη χρηματοδότηση.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Τροπολογία στο αναπτυξιακό για να ξεκολλήσουν τα μεγάλα έργα
Τροπολογία στο αναπτυξιακό για να ξεκολλήσουν τα μεγάλα έργα
Στόχος να απαλλάσσονται από κυρώσεις οι κατασκευαστικοί όμιλοι που συμμετείχαν το 2017 σε διαδικασία διευθέτησης με την Επιτροπή Ανταγωνισμού. Σύσκεψη στο Μέγαρο Μαξίμου για τη νομοθετική πρωτοβουλία.
Τροπολογία στο αναπτυξιακό για να ξεκολλήσουν τα μεγάλα έργα
Για πρώτη φορά από το 2004 έλεγχος στο στέγαστρο Καλατράβα
Για πρώτη φορά από το 2004 έλεγχος στο στέγαστρο Καλατράβα
Το υπουργείο Υποδομών έχει αναθέσει σε γραφείο συμβούλων μηχανικών την εκπόνηση μελέτης προκειμένου να καταγραφούν με ακρίβεια τυχόν προβλήματα στατικότητας στο έργο ορόσημο της Ολυμπιάδας της Αθήνας.
Για πρώτη φορά από το 2004 έλεγχος στο στέγαστρο Καλατράβα
Επενδύσεις: Καταργείται το ανταποδοτικό τέλος στα περιφερειακά λιμάνια
Επενδύσεις: Καταργείται το ανταποδοτικό τέλος στα περιφερειακά λιμάνια
Στα σκαριά νομοσχέδιο από το Υπουργείο Ναυτιλίας. Η κυβέρνηση επιθυμεί να διατηρήσει ανοιχτές τις επιλογές της σε ό,τι αφορά τον τρόπο αξιοποίησης των 10 περιφερειακών λιμένων.
Επενδύσεις: Καταργείται το ανταποδοτικό τέλος στα περιφερειακά λιμάνια
Νέα διόδια Εγνατίας: «Τρέχουν» για τις ΚΥΑ - Οι σκέψεις για τις τιμές
Νέα διόδια Εγνατίας: «Τρέχουν» για τις ΚΥΑ - Οι σκέψεις για τις τιμές
Έως το τέλος του μήνα η ΚΥΑ για την έναρξη λειτουργίας των διοδίων στη Θεσσαλονίκη και την Ασπροβάλτα. Σκέψεις να παραμείνουν σταθερές οι τιμές σε πρώτη φάση.
Νέα διόδια Εγνατίας: «Τρέχουν» για τις ΚΥΑ - Οι σκέψεις για τις τιμές
Κατασκευαστικές: Ανάσα από την τροπολογία για τους διαγωνισμούς
Κατασκευαστικές: Ανάσα από την τροπολογία για τους διαγωνισμούς
Η τροπολογία προσφέρει λύση στο αλαλούμ που έχει δημιουργηθεί με τις δημοπρατήσεις έργων. Τι θα ισχύσει με τα πρόστιμα που έχουν καταβάλει οι κατασκευαστικές εταιρείες.
Κατασκευαστικές: Ανάσα από την τροπολογία για τους διαγωνισμούς