fbpxΠροτεραιότητα η σύνδεση λιμανιών με τον σιδηρόδρομο | Economistas.gr
Skip to main content

Προτεραιότητα η σύνδεση λιμανιών με τον σιδηρόδρομο

Προτεραιότητα η σύνδεση λιμανιών με τον σιδηρόδρομο
Φωτογραφία: Eurokinissi

Η σύνδεση των λιμένων της χώρας με τον σιδηρόδρομο θα αποτελέσει τη βασική προτεραιότητα σε ό,τι αφορά την πολιτική συνδυασμένων μεταφορών (logistics) τα επόμενα έτη, όπως ανέφερε ο υπουργός Υποδομών κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης της επιτροπής ΔΕΚΟ για την τοποθέτηση προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου στην ΕΡΓΟΣΕ.

Όπως είπε ο Κώστας Καραμανλής, θα γίνουν προσπάθειες προκειμένου να εξασφαλιστεί χρηματοδότηση για τη σύνδεση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης με τα λιμάνια της Καβάλας και της Αλεξανδρούπολης. Η υλοποίηση του έργου αυτού, θα δώσει τη δυνατότητα να συνδεθεί η Αλεξανδρούπολη με τα λιμάνια της Μαύρης Θάλασσας.

Η κυβέρνηση επιθυμεί να εκμεταλλευθεί τις ευνοϊκές συνθήκες που έχουν διαμορφωθεί με την παρουσία της Cosco στο λιμάνι του Πειραιά, για την περαιτέρω ανάπτυξη του κλάδου των συνδυασμένων μεταφορών.

Οι επενδύσεις σε σιδηροδρομικά έργα αποτελούν σημαντική παράμετρο της στρατηγικής αυτής, δεδομένου ότι η τελευταία ευρωπαϊκή οδηγία για το σιδηροδρομικό δίκτυο προβλέπει τη σύνδεση της Ελλάδας με τη Βουλγαρία, στην οποία υπάρχει ηλεκτροκίνητη γραμμή, αλλά και με τις υπόλοιπες χώρες των δυτικών Βαλκανίων.

Τα σχέδια για την Πάτρα

Η αναβάθμιση της γραμμής Πάτρα – Πύργος – Καλαμάτα, με προϋπολογισμό περίπου 600 εκατομμυρίων ευρώ, αναμένεται επίσης να εξεταστεί τους επόμενους μήνες. Για το έργο αυτό έχει ήδη εκπονηθεί μελέτη από την προηγούμενη κυβέρνηση προκειμένου να ενταχθεί στο λεγόμενο «πακέτο Γιούνκερ».

Στόχος είναι να συνδεθούν με το τρένο τέσσερα λιμάνια κρουαζιέρας (Πάτρα, Κυλλήνη, Κατάκολο και Καλαμάτα) ώστε η περιοχή με επίκεντρο την Ολυμπία να αποτελέσει πόλο έλξης τουριστικών επενδύσεων.

Το μεγαλύτερο προβληματισμό σε ό,τι αφορά τα σιδηροδρομικά έργα νέας γενιάς, αποτελεί η σύνδεση της Πάτρας – ειδικότερα του λιμανιού της πόλης – με τη βασική γραμμή που φτάνει έως τη Θεσσαλονίκη.

Η προηγούμενη κυβέρνηση προώθησε τη λύση της υπογειοποίησης της γραμμής, μήκους 5,5 χιλιομέτρων, που θα περνάει από το κέντρο της Πάτρας και θα φτάνει έως το λιμάνι.

Ωστόσο, αναμένεται να εξεταστούν και άλλες λύσεις δεδομένου ότι δεν υπάρχει εγκεκριμένη χρηματοδότηση.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Κυβερνητική βούληση να «τρέξει» η Γραμμή 4 του Μετρό-Τα σχέδια για την Αττική Οδό
Κυβερνητική βούληση να «τρέξει» η Γραμμή 4 του Μετρό-Τα σχέδια για την Αττική Οδό
Να προχωρήσει ο διαγωνισμός για τη γραμμή 4 του μετρό θέλει η κυβέρνηση. Η έκκληση που απευθύνει στα δύο σχήματα που διεκδικούν το έργο. Δημοπρατούνται τρεις επεκτάσεις της Αττικής Οδού.
Κυβερνητική βούληση να «τρέξει» η Γραμμή 4 του Μετρό-Τα σχέδια για την Αττική Οδό
Οι αλλαγές που εξετάζονται στο νόμο για τις δημόσιες συμβάσεις
Οι αλλαγές που εξετάζονται στο νόμο για τις δημόσιες συμβάσεις
Ετοιμάζεται νομοθετική πρωτοβουλία με στόχο να αντιμετωπισθούν οι μεγάλες καθυστερήσεις στην ολοκλήρωση διαγωνισμών, οι ασυνήθιστα υψηλές εκπτώσεις και οι συχνές προσφυγές στη δικαιοσύνη.
Οι αλλαγές που εξετάζονται στο νόμο για τις δημόσιες συμβάσεις
«Τρέχουν» αντιπλημμυρικά έργα 350 εκατ. λόγω των ακραίων φαινομένων
«Τρέχουν» αντιπλημμυρικά έργα 350 εκατ. λόγω των ακραίων φαινομένων
Τα έργα θα γίνουν σε περιοχές οι οποίες βρίσκονται σε κοντινή απόσταση από τους πέντε μεγάλους οδικούς άξονες. Εχουν ήδη εγκριθεί τρεις συμβάσεις.
«Τρέχουν» αντιπλημμυρικά έργα 350 εκατ. λόγω των ακραίων φαινομένων
Πάτρα-Πύργος: Πιθανό ευρωπαϊκό «κώλημα» - Καθησυχάζει το Υπ. Υποδομών
Πάτρα-Πύργος: Πιθανό ευρωπαϊκό «κώλημα» - Καθησυχάζει το Υπ. Υποδομών
Σύμφωνα με την Επίτροπος Περιφερειακής και Αστικής Πολιτικής, η αλλαγή του μοντέλου για τη σύναψη συμβάσεων, θα μπορούσε να έχει ως αποτέλεσμα να χρειάζεται τροποποίηση της απόφασης της Επιτροπής για τη χορήγηση χρηματοδότησης του έργου».
Πάτρα-Πύργος: Πιθανό ευρωπαϊκό «κώλημα» - Καθησυχάζει το Υπ. Υποδομών
Πρότυπες προτάσεις: Ο νέος τρόπος υλοποίησης μεγάλων έργων
Πρότυπες προτάσεις: Ο νέος τρόπος υλοποίησης μεγάλων έργων
Η κυβέρνηση επιθυμεί να αξιοποιήσει τη διαδικασία των πρότυπων προτάσεων για τη χρηματοδότηση μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης μεγάλων έργων καθαρής αξίας άνω των 200 εκατ.
Πρότυπες προτάσεις: Ο νέος τρόπος υλοποίησης μεγάλων έργων