fbpxΠροτεραιότητα η σύνδεση λιμανιών με τον σιδηρόδρομο | Economistas.gr
Skip to main content

Προτεραιότητα η σύνδεση λιμανιών με τον σιδηρόδρομο

Προτεραιότητα η σύνδεση λιμανιών με τον σιδηρόδρομο
Φωτογραφία: Eurokinissi

Η σύνδεση των λιμένων της χώρας με τον σιδηρόδρομο θα αποτελέσει τη βασική προτεραιότητα σε ό,τι αφορά την πολιτική συνδυασμένων μεταφορών (logistics) τα επόμενα έτη, όπως ανέφερε ο υπουργός Υποδομών κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης της επιτροπής ΔΕΚΟ για την τοποθέτηση προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου στην ΕΡΓΟΣΕ.

Όπως είπε ο Κώστας Καραμανλής, θα γίνουν προσπάθειες προκειμένου να εξασφαλιστεί χρηματοδότηση για τη σύνδεση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης με τα λιμάνια της Καβάλας και της Αλεξανδρούπολης. Η υλοποίηση του έργου αυτού, θα δώσει τη δυνατότητα να συνδεθεί η Αλεξανδρούπολη με τα λιμάνια της Μαύρης Θάλασσας.

Η κυβέρνηση επιθυμεί να εκμεταλλευθεί τις ευνοϊκές συνθήκες που έχουν διαμορφωθεί με την παρουσία της Cosco στο λιμάνι του Πειραιά, για την περαιτέρω ανάπτυξη του κλάδου των συνδυασμένων μεταφορών.

Οι επενδύσεις σε σιδηροδρομικά έργα αποτελούν σημαντική παράμετρο της στρατηγικής αυτής, δεδομένου ότι η τελευταία ευρωπαϊκή οδηγία για το σιδηροδρομικό δίκτυο προβλέπει τη σύνδεση της Ελλάδας με τη Βουλγαρία, στην οποία υπάρχει ηλεκτροκίνητη γραμμή, αλλά και με τις υπόλοιπες χώρες των δυτικών Βαλκανίων.

Τα σχέδια για την Πάτρα

Η αναβάθμιση της γραμμής Πάτρα – Πύργος – Καλαμάτα, με προϋπολογισμό περίπου 600 εκατομμυρίων ευρώ, αναμένεται επίσης να εξεταστεί τους επόμενους μήνες. Για το έργο αυτό έχει ήδη εκπονηθεί μελέτη από την προηγούμενη κυβέρνηση προκειμένου να ενταχθεί στο λεγόμενο «πακέτο Γιούνκερ».

Στόχος είναι να συνδεθούν με το τρένο τέσσερα λιμάνια κρουαζιέρας (Πάτρα, Κυλλήνη, Κατάκολο και Καλαμάτα) ώστε η περιοχή με επίκεντρο την Ολυμπία να αποτελέσει πόλο έλξης τουριστικών επενδύσεων.

Το μεγαλύτερο προβληματισμό σε ό,τι αφορά τα σιδηροδρομικά έργα νέας γενιάς, αποτελεί η σύνδεση της Πάτρας – ειδικότερα του λιμανιού της πόλης – με τη βασική γραμμή που φτάνει έως τη Θεσσαλονίκη.

Η προηγούμενη κυβέρνηση προώθησε τη λύση της υπογειοποίησης της γραμμής, μήκους 5,5 χιλιομέτρων, που θα περνάει από το κέντρο της Πάτρας και θα φτάνει έως το λιμάνι.

Ωστόσο, αναμένεται να εξεταστούν και άλλες λύσεις δεδομένου ότι δεν υπάρχει εγκεκριμένη χρηματοδότηση.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

«Λίφτινγκ» στο καθεστώς ανάθεσης δημόσιων έργων
«Λίφτινγκ» στο καθεστώς ανάθεσης δημόσιων έργων
Για το Μάιο παραπέμπεται η κατάθεση στη Βουλή του σχεδίου νόμου του υπουργείου Υποδομών με το οποίο θα γίνουν αλλαγές στο υφιστάμενο νομοθετικό πλαίσιο που διέπει την ανάθεση δημοσίων έργων.
«Λίφτινγκ» στο καθεστώς ανάθεσης δημόσιων έργων
Επανεκκίνηση του διαγωνισμού για το έργο - φάντασμα των 180 εκατ.
Επανεκκίνηση του διαγωνισμού για το έργο - φάντασμα των 180 εκατ.
Μέχρι τον Μάιο αναμένεται να σταλεί στις αρμόδιες υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής η προκήρυξη του διαγωνισμού για το πολύπαθο οδικό έργο Άκτιο – Αμβρακία. Ο αρχικός διαγωνισμός ολοκληρώθηκε πριν από 10 χρόνια.
Επανεκκίνηση του διαγωνισμού για το έργο - φάντασμα των 180 εκατ.
Θετική η Κομισιόν στην πρόταση του υπ. Υποδομών για το τρένο στην Πάτρα
Θετική η Κομισιόν στην πρόταση του υπ. Υποδομών για το τρένο στην Πάτρα
Σύμφωνα με το σχέδιο του υπ. Υποδομών, όταν θα ολοκληρωθεί η νέα γραμμή, η υπερταχεία αμαξοστοιχία θα κάνει από την Αθήνα ως το νέο λιμάνι της Πάτρας, μία ώρα και 40 λεπτά.
Θετική η Κομισιόν στην πρόταση του υπ. Υποδομών για το τρένο στην Πάτρα