fbpxΜε θετικό πρόσημο ο πληθωρισμός τον Νοέμβριο | Economistas.gr Skip to main content

Με θετικό πρόσημο ο πληθωρισμός τον Νοέμβριο

Με θετικό πρόσημο ο πληθωρισμός τον Νοέμβριο
Shutterstock

Σε θετικό έδαφος πέρασε ο πληθωρισμός τον Νοέμβριο εφέτος, καθώς αυξήθηκε 0,2% σε ετήσια βάση, από μείωση 0,7% είχε καταγράψει τον Οκτώβριο 2019 και έναντι αύξησης 1% τον Νοέμβριο πέρυσι.

Μεταξύ Νοεμβρίου 2019 και Νοεμβρίου 2018, οι κυριότερες ανατιμήσεις αφορούν σε: Μεταφορά επιβατών με αεροπλάνο (22,9%), νωπά φρούτα (12,5%), φαρμακευτικά προϊόντα (5,6%), τηλεφωνικές υπηρεσίες (2,7%), ξενοδοχεία (2,7%), κρέατα (2,4%), δίδακτρα προσχολικής και πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης (2,4%), τυριά (1,8%) και ασφάλιστρα οχημάτων (1%). Ενώ, μεταξύ Νοεμβρίου και Οκτωβρίου εφέτος καταγράφηκαν πολλές ανατιμήσεις στο λεγόμενο «καλάθι της νοικοκυράς» και ειδικότερα σε: Νωπά φρούτα (4,7%), αρνί- κατσίκι (4,2%), γιαούρτι (4%), αλλαντικά (2,3%), ελαιόλαδο (1,8%), χοιρινό (1,4%) και πετρέλαιο θέρμανσης (0,6%).

Σε ποια προϊόντα σημειώθηκαν αυξήσεις

Σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ, η αύξηση του γενικού δείκτη τιμών καταναλωτή τον Νοέμβριο, προήλθε κυρίως από τις μεταβολές στις ακόλουθες ομάδες αγαθών και υπηρεσιών:

1. Από τις αυξήσεις των δεικτών κατά:

*0,4% στην ομάδα «Αλκοολούχα ποτά και καπνός», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα αλκοολούχα ποτά (μη σερβιριζόμενα).

*1,9% στην ομάδα «Υγεία», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα φαρμακευτικά προϊόντα.

*2,2% στην ομάδα «Μεταφορές», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με αεροπλάνο. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών στα καύσιμα και λιπαντικά.

*2,5% στην ομάδα «Επικοινωνίες», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στις τηλεφωνικές υπηρεσίες.

*0,6% στην ομάδα «Εκπαίδευση», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα δίδακτρα προσχολικής και πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης.

*0,4% στην ομάδα «Ξενοδοχεία- Καφέ- Εστιατόρια», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: εστιατόρια- ζαχαροπλαστεία- καφενεία- κυλικεία, ξενοδοχεία- μοτέλ- πανδοχεία.

*0,7% στην ομάδα «'Αλλα αγαθά και υπηρεσίες», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: άλλα είδη ατομικής φροντίδας, ασφάλιστρα οχημάτων.

Σε ποια προϊόντα σημειώθηκαν μειώσεις

2. Από τις μειώσεις των δεικτών κατά:

*0,5% στην ομάδα «Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε: ψωμί και δημητριακά, νωπά ψάρια, έλαια και λίπη, νωπά λαχανικά, πατάτες, λαχανικά διατηρημένα ή επεξεργασμένα, ζάχαρη- σοκολάτες- γλυκά- παγωτά, λοιπά τρόφιμα, καφές- κακάο- τσάι, χυμούς φρούτων. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση κυρίως των τιμών σε: κρέατα (γενικά), γάλα νωπό πλήρες, τυριά, νωπά φρούτα.

*0,3% στην ομάδα «Ένδυση και υπόδηση», λόγω μείωσης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.

*1,8% στην ομάδα «Στέγαση», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε: πετρέλαιο θέρμανσης, φυσικό αέριο, ηλεκτρισμό.

*0,7% στην ομάδα «Διαρκή αγαθά- Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε: έπιπλα και διακοσμητικά είδη, υφαντουργικά προϊόντα οικιακής χρήσης. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση κυρίως των τιμών στα είδη άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού.

*1,7% στην ομάδα «Αναψυχή- Πολιτιστικές δραστηριότητες», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε: οπτικοακουστικό εξοπλισμό- υπολογιστές- επισκευές, μικρά είδη αναψυχής- άνθη- κατοικίδια ζώα.

Σε μηνιαία σύγκριση, ο γενικός δείκτης παρουσίασε μείωση 0,6%, έναντι μείωσης 1,5% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους.

Όσον αφορά στον εναρμονισμένο πληθωρισμό, αυτός αυξήθηκε 0,5% τον Νοέμβριο εφέτος, από μείωση 0,3% τον Οκτώβριο 2019 και έναντι αύξησης 1,1% τον Νοέμβριο πέρυσι. Σε μηνιαία σύγκριση, ο εναρμονισμένος πληθωρισμός παρουσίασε μείωση 0,7%, έναντι μείωσης 1,6% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Αυξήθηκε ο πληθωρισμός τον Μάρτιο
Αυξήθηκε ο πληθωρισμός τον Μάρτιο
Αύξηση 0,9% σημείωσε ο πληθωρισμός τον Μάρτιο εφέτος, από αύξηση 0,6% τον Φεβρουάριο 2019 και έναντι μείωσης 0,2% τον Μάρτιο πέρυσι.
Αυξήθηκε ο πληθωρισμός τον Μάρτιο
Μειώθηκε κατά 0,3% ο πληθωρισμός τον Ιούνιο
Μειώθηκε κατά 0,3% ο πληθωρισμός τον Ιούνιο
Μεταξύ Ιουνίου και Μαΐου 2019, κατεγράφησαν αυξήσεις τιμών στην ένδυση και υπόδηση (9,7%) λόγω επαναφοράς των τιμών στα προ θερινού δεκαήμερου εκπτώσεων επίπεδα.
Μειώθηκε κατά 0,3% ο πληθωρισμός τον Ιούνιο
ΕΛΣΤΑΤ: Αμετάβλητος ο πληθωρισμός τον Ιούλιο
ΕΛΣΤΑΤ: Αμετάβλητος ο πληθωρισμός τον Ιούλιο
Σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ, οι κυριότερες ανατιμήσεις σε ετήσια βάση αφορούν στα φαρμακευτικά προϊόντα και στις τηλεφωνικές υπηρεσίες.
ΕΛΣΤΑΤ: Αμετάβλητος ο πληθωρισμός τον Ιούλιο
Πτώση 0,2% του πληθωρισμού τον Αύγουστο
Πτώση 0,2% του πληθωρισμού τον Αύγουστο
O Γενικός ΔΤΚ κατά τον μήνα Αύγουστο 2019, σε σύγκριση με τον Ιούλιο 2019, παρουσίασε μείωση 0,5% έναντι μείωσης 0,3% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους.
Πτώση 0,2% του πληθωρισμού τον Αύγουστο
Στο -0,1% ο πληθωρισμός τον Σεπτέμβριο
Στο -0,1% ο πληθωρισμός τον Σεπτέμβριο
Παρά τη μεγάλη αύξηση σε Ένδυση και υπόδηση, λόγω επαναφοράς των τιμών στα επίπεδα πριν από τις θερινές εκπτώσεις. Μείωση στις μεταφορές.
Στο -0,1% ο πληθωρισμός τον Σεπτέμβριο
Αποπληθωρισμός και τον Οκτώβριο στην Ελλάδα
Αποπληθωρισμός και τον Οκτώβριο στην Ελλάδα
Σε αρνητικό έδαφος βρέθηκε και τον Οκτώβριο εφέτος ο πληθωρισμός, καθώς μειώθηκε 0,7% έναντι αύξησης 1,8% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του έτους 2018 με το 2017.
Αποπληθωρισμός και τον Οκτώβριο στην Ελλάδα