fbpxΝέες καθυστερήσεις για το μεγαλύτερο δημόσιο έργο | Economistas.gr
Skip to main content

Νέες καθυστερήσεις για το μεγαλύτερο δημόσιο έργο

Νέες καθυστερήσεις για το μεγαλύτερο δημόσιο έργο
Συρμός του Μετρό / Φωτογραφία: Eurokinissi

Σε νέες νομικές περιπέτειες μπαίνει ο διαγωνισμός για την γραμμή 4 του μετρό της Αθήνας, μόλις τρεις μήνες μετά την απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας σύμφωνα με την οποία τηρήθηκε η νομιμότητα στη διαδικασία.

Σύμφωνα με πληροφορίες τα δύο υποψήφια σχήματα (ΑΒΑΞ – Ghella – Alstom Transport και ΑΚΤΩΡ – Ansaldo – Hitachi Rail Italy) που διεκδικούν το μεγαλύτερο δημόσιο έργο της επόμενης δεκαετίας θα υποβάλουν προσφυγές μετά την ολοκλήρωση της εξέτασης των τεχνικών προσφορών, γεγονός που θα οδηγήσει σε νέες καθυστερήσεις στην ολοκλήρωση του διαγωνισμού.

Μετά από σχεδόν έξι μήνες αδράνειας, το διοικητικό συμβούλιο της Αττικό Μετρό αποφάσισε στις αρχές Ιανουαρίου την επανεκκίνηση του διαγωνισμού, με τον έλεγχο από τον κάθε υποψήφιο του τεχνικού φακέλου του άλλου.

Η διαδικασία ελέγχου ξεκίνησε πριν από περίπου δύο εβδομάδες με τη συμμετοχή εκπροσώπων και των δύο υποψηφίων, σε ειδικά διαμορφωμένες αίθουσες στις εγκαταστάσεις της Αττικό Μετρό στη λεωφόρο Μεσογείων.

Ο ενδελεχής έλεγχος των τεχνικών προσφορών ολοκληρώθηκε στο τέλος της περασμένης εβδομάδας. Όπως ήταν σε μεγάλο βαθμό αναμενόμενο και τα δύο σχήματα θα προχωρήσουν στην υποβολή προδικαστικών προσφυγών.

Τι προβλέπεται για τη συνέχεια

Η διαδικασία θα είναι διαφορετική στο διαγωνισμό για την γραμμή 4, δεδομένου ότι οι προσφυγές θα υποβληθούν στην επιτροπή αξιολόγησης του διαγωνισμού και όχι στην Ανεξάρτητη Επιτροπή Προδικαστικών Προσφυγών όπως συμβαίνει στους διαγωνισμούς δημοσίων έργων οι οποίοι διεξάγονται με βάση το νόμο 4412/2016 περί δημοσίων συμβάσεων.

Όπως αναφέρουν πηγές που παρακολουθούν στενά την εξέλιξη του διαγωνισμού, η επιτροπή αξιολόγησης έχει προθεσμία 15 ημερών προκειμένου να αποφανθεί επί των προσφυγών. Σε περίπτωση εκπνοής της προθεσμίας δίχως απόφαση από την επιτροπή, τότε θεωρείται ότι οι προσφυγές έχουν απορριφθεί.

Το ενδεχόμενο να κατατεθούν προσφυγές από τα υποψήφια σχήματα και στο ΣτΕ συγκεντρώνει μεγάλες πιθανότητες, δεδομένου ότι μετά την παρέλευση των 15 ημερών, θα δοθεί νέα προθεσμία για την υποβολή προσφυγών στο ανώτατο ακυρωτικό δικαστήριο.

Αν το σενάριο αυτό επιβεβαιωθεί, το οποίο είναι και το πλέον πιθανό, τότε η ολοκλήρωση του διαγωνισμού θα καθυστερήσει για αρκετούς μήνες.

Καθυστερήσεις αναμένεται να σημειωθούν και στην επόμενη φάση του διαγωνισμού που αφορά στην αξιολόγηση και τον έλεγχο των οικονομικών προσφορών, δεδομένου ότι οι υποψήφιοι διατηρούν το δικαίωμα άσκησης προσφυγών και στο στάδιο αυτό. Το ίδιο ισχύει και για την τελική φάση του διαγωνισμού, ο οποίος θα ολοκληρωθεί με την κήρυξη προσωρινού μειοδότη.

Με εκτιμώμενο προϋπολογισμό ύψους 1,8 δισ. ευρώ, η πρώτη φάση της νέας γραμμής 4 του μετρό θα αποτελέσει το μεγαλύτερο δημόσιο έργο της επόμενης δεκαετίας και ένα από τα μεγαλύτερα έργα μετρό σε ολόκληρη την Ευρώπη.

Ο διαγωνισμός για την κατασκευή των 15 πρώτων σταθμών της νέας γραμμής εξελίσσεται μετ’ εμποδίων δεδομένου ότι ξεκίνησε το καλοκαίρι του 2017 και όπως όλα δείχνουν απαιτείται ακόμα μεγάλο χρονικό διάστημα για την ολοκλήρωσή του.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Γόρδιος δεσμός για το μεγαλύτερο δημόσιο έργο
Γόρδιος δεσμός για το μεγαλύτερο δημόσιο έργο
Το μέλλον του διαγωνισμού για τη γραμμή 4 του μετρό - με προϋπολογισμό άνω του 1,8 δισ. ευρώ - είναι αμφίβολο, δεδομένου πως έχουν κατατεθεί τρεις προσφυγές από ισάριθμες εταιρείες στο Συμβούλιο της Επικρατείας.
Γόρδιος δεσμός για το μεγαλύτερο δημόσιο έργο
Αττικό Μετρό: Πρώτο βήμα από το ΣτΕ για τη γραμμή 4
Αττικό Μετρό: Πρώτο βήμα από το ΣτΕ για τη γραμμή 4
Το Συμβούλιο της Επικρατείας αναμένεται να δικαιώσει την εταιρεία ΕΡΕΤΒΟ για το έργο αφορά στη μετατόπιση δικτύων κοινής ωφέλειας και σε διερευνητικές αρχαιολογικές ανασκαφές.
Αττικό Μετρό: Πρώτο βήμα από το ΣτΕ για τη γραμμή 4
Πού θα μπουν οι μετροπόντικες για τη Γραμμή 4 του μετρό
Πού θα μπουν οι μετροπόντικες για τη Γραμμή 4 του μετρό
Δύο μετροπόντικες θα τεθούν σε λειτουργία σχεδόν ταυτόχρονα. Η επιλογή των δύο σημείων έγινε με κριτήριο τη μικρότερη δυνατή όχληση στην κυκλοφορία, προκειμένου να μην απαιτηθούν εκτεταμένες κυκλοφοριακές παρεμβάσεις.
Πού θα μπουν οι μετροπόντικες για τη Γραμμή 4 του μετρό
Μετρό: Δεκτά από το ΣτΕ τα ασφαλιστικά μέτρα για της Γραμμή 4
Μετρό: Δεκτά από το ΣτΕ τα ασφαλιστικά μέτρα για της Γραμμή 4
Τα δύο σχήματα ζητούν να ανασταλεί ο διαγωνισμός του έργου μέχρι να εκδικαστούν οι προσφυγές που έχουν υποβάλει για την αξιολόγηση των τεχνικών τους φακέλων.
Μετρό: Δεκτά από το ΣτΕ τα ασφαλιστικά μέτρα για της Γραμμή 4