fbpxΑυστηρές οδηγίες ΥΠΟΙΚ στα υπουργεία: Ζητά περιορισμό εξόδων -«Φρένο» σε φως, νερό, τηλέφωνο | Economistas.gr
Skip to main content

Αυστηρές οδηγίες ΥΠΟΙΚ στα υπουργεία: Ζητά περιορισμό εξόδων -«Φρένο» σε φως, νερό, τηλέφωνο

Αυστηρές οδηγίες ΥΠΟΙΚ στα υπουργεία: Ζητά περιορισμό εξόδων -«Φρένο» σε φως, νερό, τηλέφωνο
Ο Θ. Σκυλακάκης στο βήμα της Βουλής / Eurokinissi

Κι όμως! Εν έτει 2020 το υπουργείο Οικονομικών υπογράφει… Μνημόνια σιδηράς δημοσιονομικής πειθαρχίας!

Το παρήγορο είναι ότι πρόκειται για Μνημόνια με όλα τα υπουργεία, σε μια εμφανή προσπάθεια του υπουργείου Οικονομικών να κόψει με το μαχαίρι τις διαθέσεις χαλάρωσης, επιβεβαιώνοντας έτσι τις πληροφορίες του εconomistas ότι το Μεσοπρόθεσμο 2021- 2024 θα διακατέχεται από το ίδιο ακριβώς πνεύμα, μετά τη… βροχή αιτημάτων για αύξηση πιστώσεων.

Τι αναφέρει αυτό το «Μνημόνιο Συνεργασίας»; Ότι κάθε υπουργός που το υπογράφει, θα πρέπει να διασφαλίζει τη λειτουργία εσωτερικών μηχανισμών και συστημάτων παρακολούθησης του Προϋπολογισμού, να λαμβάνει μέτρα βελτίωσης του, να προβαίνει σε όλες τις αναγκαίες ενέργειες για την επίτευξη των τριμηνιαίων στόχων και πάνω απ’ όλα να δεσμεύεται με συγκεκριμένα μέτρα για τη διόρθωση των όποιων αποκλίσεων.

screenshot_20200130-231943.jpg

Σαφές καθίσταται, επίσης, ότι η περιβόητη επισκόπηση δαπανών (spending review) όχι μόνο θα συνεχιστεί και φέτος, αλλά αποτελεί ένα από τα «κλειδιά» για τη δημιουργία πρόσθετου δημοσιονομικού χώρου, που θα επιτρέψει νέες φοροελαφρύνσεις. Στην εγκύκλιο Σκυλακάκη, την οποία διαπερνά μια… γερμανικού τύπου δημοσιονομική πειθαρχία, γίνεται, επίσης, εκτενής αναφορά στην «πληγή» των ληξιπρόθεσμων οφειλών του Δημοσίου, που αποτελούν, άλλωστε, μια από τις εκκρεμότητες της τρέχουσας και της επόμενης αξιολόγησης.

«Στο πλαίσιο της ενισχυμένης εποπτείας επιδιώκεται η διατήρηση της πλήρους εξόφλησης των ληξιπρόθεσμων υποχρεώσεων των φορέων της Γενικής Κυβέρνησης προς τρίτους και η συνεχής μέριμνα για την αποφυγή δημιουργίας νέων» τονίζει χαρακτηριστικά ο αρμόδιος υφυπουργός και ορίζει τους κανόνες στους αρμόδιους υπηρεσιακούς παράγοντες: 
• Να φροντίζουν για την άμεση αποπληρωμή των ληξιπρόθεσμων υποχρεώσεων προς τρίτους από ίδιους πόρους, τόσο του ίδιου του φορέα της Κεντρικής Διοίκησης, όσο και των εποπτευόμενων φορέων τους, καθώς και τη μη σώρευση νέων ληξιπρόθεσμων υποχρεώσεων προς τρίτους.
• Να εξετάσουν τους λόγους, για τους οποίους δημιουργούνται καθυστερήσεις στις πληρωμές και συσσώρευση ληξιπρόθεσμων υποχρεώσεων, να φροντίσουν για την άμεση επίλυση τυχόν προβλημάτων λαμβάνοντας τα απαραίτητα νομοθετικά, διοικητικά ή λοιπά μέτρα για την αντιμετώπισή τους και υποβάλλοντας σχετικές προτάσεις στην υπηρεσία μας, εφόσον τα θέματα άπτονται αρμοδιοτήτων του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους.
• Ειδικότερα για τους φορείς, οι οποίοι υποβάλλουν μηνιαία στοιχεία προσαρμογών, να διερευνήσουν εάν υφίστανται περαιτέρω ληξιπρόθεσμες υποχρεώσεις οι οποίες εμπίπτουν στις σχετικές κατηγορίες προσαρμογών (οφειλές υπό δικαστική διαμάχη, οφειλές που αφορούν σε δαπάνες προς αποκατάσταση παγίων προκαταβολών, οφειλές οι οποίες έχουν εξοφληθεί μέσω κατασχέσεων και οφειλές που δεν έχουν αποπληρωθεί λόγω εξωγενών παραγόντων, όπως μη εμφάνιση δικαιούχου ή μη προσκόμιση δικαιολογητικών) και να φροντίσουν για τη συμπερίληψή τους στους οικείους υποβαλλόμενους πίνακες.

Σημειωτέον ότι από την Πρωτοχρονιά έχει τεθεί σε παραγωγική λειτουργία στο ΓΛΚ το «Πληροφοριακό Σύστημα Υποβολής Συνόψεων Μητρώου Δεσμεύσεων, Εκθέσεων Ληξιπροθέσμων Οφειλών και του Κυρίου Δείκτη Επιδόσεων (Key Performance Indicator-KPI) για τις πληρωμές Φορέων της Γενικής Κυβέρνησης (ΦΓΚ)». Το νέο πληροφοριακό σύστημα αποτελεί μια ολοκληρωμένη λύση για την ασφαλή και έγκυρη, κατόπιν ειδικών ελέγχων, επικοινωνία και μεταφορά δεδομένων από τις οικονομικές υπηρεσίες των Υπουργείων και τους εποπτευόμενους από αυτά φορείς προς το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους και καθιστά δυνατή την παρακολούθηση με τρόπο άμεσο και ακόμη πιο αποτελεσματικό των εκκρεμών, απλήρωτων και ληξιπρόθεσμων υποχρεώσεων των ΦΓΚ αλλά και των λόγων δημιουργίας τους.

Αυστηρές είναι και οι οδηγίες για τη χρήση των πιστώσεων μισθοδοσίας, για τα κονδύλια εφημεριών και υπερωριών, για τους κανόνες προσλήψεων και μετατάξεων, για την ορθή χρήση του Αποθεματικού.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

«Γκρεμίστηκαν» τα έσοδα τον Μάρτιο
«Γκρεμίστηκαν» τα έσοδα τον Μάρτιο
Το οικονομικό επιτελείο σχεδιάζει με φόντο εφιαλτικά σενάρια για το Χρέος του Νότου από τη Goldman Sachs- «Κραχ» στο δεύτερο τρίμηνο για τις ΗΠΑ εκτιμούν αναλυτές και στελέχη της FED.
«Γκρεμίστηκαν» τα έσοδα τον Μάρτιο
«Έκρηξη» των ηλεκτρονικών αγορών!
«Έκρηξη» των ηλεκτρονικών αγορών!
«Πρωταθλητισμός» από την Ελλάδα στην αύξηση μέσα σε μια 5ετία- Συναγερμός για ηλεκτρονικές απάτες σε βάρος των καταναλωτών.
«Έκρηξη» των ηλεκτρονικών αγορών!
Προϋπολογισμός: Αντοχές επιδεικνύει η οικονομία παρά την ενεργειακή κρίση -Βουτιά στην κατανάλωση καυσίμων
Προϋπολογισμός: Αντοχές επιδεικνύει η οικονομία παρά την ενεργειακή κρίση -Βουτιά στην κατανάλωση καυσίμων
Αντοχές, παρά την ενεργειακή κρίση και την αβεβαιότητα του πολέμου, επιδεικνύει η οικονομία. Το υπουργείο Οικονομικών έχει κάθε λόγο να αισθάνεται ανακουφισμένο από την έως τώρα εκτέλεση του Προϋπολογισμού, αφού οι κωδικοί που αποτυπώνουν την κατάσταση στην αγορά εκπέμπουν θετικά μηνύματα.  
Προϋπολογισμός: Αντοχές επιδεικνύει η οικονομία παρά την ενεργειακή κρίση -Βουτιά στην κατανάλωση καυσίμων
ΥΠΟΙΚ: Βελτιωμένη εικόνα εμφανίζει το α' εξάμηνο εφέτος το πρωτογενές έλλειμμα του προϋπολογισμού
ΥΠΟΙΚ: Βελτιωμένη εικόνα εμφανίζει το α' εξάμηνο εφέτος το πρωτογενές έλλειμμα του προϋπολογισμού
Βελτιωμένη εικόνα εμφανίζει το α' εξάμηνο εφέτος το πρωτογενές έλλειμμα του προϋπολογισμού, καθώς διαμορφώθηκε σε 3,425 δισ. ευρώ, έναντι στόχου για πρωτογενές έλλειμμα 4,896 δισ. ευρώ και πρωτογενούς ελλείμματος 9,093 δισ. ευρώ για την ίδια περίοδο το 2021.
ΥΠΟΙΚ: Βελτιωμένη εικόνα εμφανίζει το α' εξάμηνο εφέτος το πρωτογενές έλλειμμα του προϋπολογισμού