fbpxΜετρό: Δεκτά από το ΣτΕ τα ασφαλιστικά μέτρα για της Γραμμή 4 | Economistas.gr
Skip to main content

Μετρό: Δεκτά από το ΣτΕ τα ασφαλιστικά μέτρα για της Γραμμή 4

Μετρό: Δεκτά από το ΣτΕ τα ασφαλιστικά μέτρα για της Γραμμή 4
Φωτογραφία: Eurokinissi

Αποδεκτές έκανε το Συμβούλιο της Επικρατείας, σύμφωνα με πληροφορίες, τις αιτήσεις ασφαλιστικών μέτρων των δύο σχημάτων που διεκδικούν τη γραμμή 4 του μετρό, με τις οποίες ζητούν να ανασταλεί ο διαγωνισμός του έργου μέχρι να εκδικαστούν οι προσφυγές που έχουν υποβάλει για την αξιολόγηση των τεχνικών τους φακέλων.

Μετά την ολοκλήρωση της αξιολόγησης των τεχνικών προσφορών από την Αττικό Μετρό, οι δύο διεκδικητές του έργου (ΑΚΤΩΡ – Ansaldo – Hitachi Rail Italy και ΑΒΑΞ – Ghella – Alstom Transport) προσέφυγαν στο ανώτατο ακυρωτικό δικαστήριο, με τον κάθε υποψήφιο να υποστηρίζει ότι υπάρχουν λάθη στο φάκελο με την τεχνική προσφορά του άλλου τα οποία επισύρουν ποινή αποκλεισμού.

Ταυτόχρονα προχώρησαν και σε αίτηση ασφαλιστικών μέτρων ζητώντας την αναστολή της διαγωνιστικής διαδικασίας έως ότου συζητηθούν στο ανώτατο ακυρωτικό δικαστήριο οι κύριες υποθέσεις και εκδοθεί η σχετική απόφαση.  

Όπως αναφέρουν πηγές που παρακολουθούν στενά την υπόθεση, το διατακτικό σκέλος της απόφασης του ΣτΕ για τις αιτήσεις ασφαλιστικών μέτρων αναμένεται να εκδοθεί τις επόμενες ημέρες.

Σε ό,τι αφορά τη δημοσίευση του σκεπτικού της απόφασης του δικαστηρίου επί των αιτήσεων ασφαλιστικών μέτρων, η εκτίμηση πηγών της κατασκευαστικής αγοράς είναι ότι αυτό θα συμβεί μέσα στο Μάιο.

Προς αναβολή της β' φάσης του διαγωνισμού

Εάν επιβεβαιωθούν οι πληροφορίες για την αποδοχή από το ΣτΕ των αιτήσεων ασφαλιστικών μέτρων, τότε η έναρξη της δεύτερης φάσης του διαγωνισμού με την υποβολή οικονομικών προσφορών για το μεγαλύτερο δημόσιο έργο της επόμενης δεκαετίας μετατίθεται χρονικά σε μεταγενέστερη φάση.

Πηγές της Αττικό Μετρό τονίζουν ότι δεν έχουν ενημερωθεί για την απόφαση επί των ασφαλιστικών μέτρων, τα οποία συζητήθηκαν στο ΣτΕ στις 16 Μαρτίου υπό αυστηρά μέτρα ασφαλείας λόγω της υγειονομικής κρίσης του Covid – 19.

Πριν από την προσφυγή τους στο ανώτατο ακυρωτικό δικαστήριο οι δύο υποψήφιοι είχαν υποβάλει προδικαστικές προσφυγές, οι οποίες απορρίφθηκαν από την επιτροπή διαγωνισμού της Αττικό Μετρό.

Η επιτροπή έκρινε ότι τηρήθηκε η νομιμότητα κατά τη διάρκεια της αξιολόγησης των τεχνικών φακέλων και ότι θα πρέπει να συνεχιστεί η διαδικασία με την έναρξη της φάσης των οικονομικών προσφορών.

Δημόσιο έργο 1,8 δισ.

Το πρώτο τμήμα της νέας γραμμής 4 του μετρό θα αποτελέσει το μεγαλύτερο δημόσιο έργο της επόμενης δεκαετίας, δεδομένου ότι έχει προϋπολογισμό ύψους 1,8 δισ. ευρώ. Όπως μάλιστα εκτιμούν στελέχη της Αττικό Μετρό το κόστος κατασκευής της νέας γραμμής, η οποία θα έχει μήκος 12,8 χιλιομέτρων, αναμένεται να είναι αρκετά υψηλότερο από τον αρχικό προϋπολογισμό.

Το πρώτο τμήμα της νέας γραμμής, το οποίο θα ξεκινά από το Άλσος Βεϊκου και θα καταλήγει στο Γουδή, θα εξυπηρετεί χιλιάδες πολίτες σε πυκνοδομημένες περιοχές της Αθήνας, όπως την Κυψέλη, το Κολωνάκι και τα Εξάρχεια.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Γόρδιος δεσμός για το μεγαλύτερο δημόσιο έργο
Γόρδιος δεσμός για το μεγαλύτερο δημόσιο έργο
Το μέλλον του διαγωνισμού για τη γραμμή 4 του μετρό - με προϋπολογισμό άνω του 1,8 δισ. ευρώ - είναι αμφίβολο, δεδομένου πως έχουν κατατεθεί τρεις προσφυγές από ισάριθμες εταιρείες στο Συμβούλιο της Επικρατείας.
Γόρδιος δεσμός για το μεγαλύτερο δημόσιο έργο
Αττικό Μετρό: Πρώτο βήμα από το ΣτΕ για τη γραμμή 4
Αττικό Μετρό: Πρώτο βήμα από το ΣτΕ για τη γραμμή 4
Το Συμβούλιο της Επικρατείας αναμένεται να δικαιώσει την εταιρεία ΕΡΕΤΒΟ για το έργο αφορά στη μετατόπιση δικτύων κοινής ωφέλειας και σε διερευνητικές αρχαιολογικές ανασκαφές.
Αττικό Μετρό: Πρώτο βήμα από το ΣτΕ για τη γραμμή 4
Πού θα μπουν οι μετροπόντικες για τη Γραμμή 4 του μετρό
Πού θα μπουν οι μετροπόντικες για τη Γραμμή 4 του μετρό
Δύο μετροπόντικες θα τεθούν σε λειτουργία σχεδόν ταυτόχρονα. Η επιλογή των δύο σημείων έγινε με κριτήριο τη μικρότερη δυνατή όχληση στην κυκλοφορία, προκειμένου να μην απαιτηθούν εκτεταμένες κυκλοφοριακές παρεμβάσεις.
Πού θα μπουν οι μετροπόντικες για τη Γραμμή 4 του μετρό
Νέες καθυστερήσεις για το μεγαλύτερο δημόσιο έργο
Νέες καθυστερήσεις για το μεγαλύτερο δημόσιο έργο
Σε νέες νομικές περιπέτειες μπαίνει ο διαγωνισμός για την γραμμή 4 του μετρό της Αθήνας, μόλις τρεις μήνες μετά την απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας σύμφωνα με την οποία τηρήθηκε η νομιμότητα στη διαδικασία.
Νέες καθυστερήσεις για το μεγαλύτερο δημόσιο έργο