fbpxΣούπερ Μάρκετ: Πρόστιμα έως 100.000 ευρώ για μη αποστολή τιμών | Economistas.gr
Skip to main content

Σούπερ Μάρκετ: Πρόστιμα έως 100.000 ευρώ για μη αποστολή τιμών

Σούπερ Μάρκετ: Πρόστιμα έως 100.000 ευρώ για μη αποστολή τιμών
Φωτο: Shutterstock

Μέχρι τις 100.000 ευρώ φτάνουν τα πρόστιμα που μπορεί να επιβληθούν στα σούπερ μάρκετ, σε περίπτωση μη υποβολής τιμών πώλησης βασικών αγαθών ή υποβολής ανακριβούς δήλωσης, στην ψηφιακή πλατφόρμα e - Καταναλωτής, του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων.

Σύμφωνα με την απόφαση που υπογράφει ο υφυπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων Νίκος Παπαθανάσης η καταγραφή των τιμών αποσκοπεί αφενός στην ενημέρωση των καταναλωτών και αφετέρου στην παρακολούθηση των τιμών πώλησης βασικών ειδών, ώστε να αποφευχθούν φαινόμενα αισχροκέρδειας.

Η υποχρέωση αποστολής τιμών προϊόντων ισχύει έως και τις 30 Σεπτεμβρίου 2020.

Υπόχρεοι αποστολής δεδομένων τιμών

Υπόχρεοι αποστολής δεδομένων τιμών είναι όλες οι επιχειρήσεις υπεραγορών τροφίμων (σούπερ μάρκετ) που ο συνολικός ετήσιος κύκλος εργασιών τους το έτος 2018 υπερέβαινε τα 90.000.000 ευρώ ενώ οι κωδικοί προϊόντων μπορεί να ανανεώνονται περιοδικά με βάση τις πωλήσεις τους και τις εποχικές ανάγκες με απόφαση του γενικού γραμματέα Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή, προκειμένου να ανανεώνεται και να διευρύνεται η λίστα των αγαθών με τις τιμές διάθεσής τους. Στην περίπτωση αυτή, οι υπόχρεοι λαμβάνουν ηλεκτρονικά επικαιροποιημένη λίστα με όλους τους ισχύοντες κωδικούς προϊόντων.

Διαδικασία αποστολής τιμών

Οι υπόχρεες επιχειρήσεις υποβάλλουν τα δεδομένα τιμών στην ηλεκτρονική πλατφόρμα e-Καταναλωτής που αποτελεί ιδιοκτησία της γενικής γραμματείας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή (ΓΓΕκΠΚ) του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων και έχει αναπτυχθεί σε συνεργασία με την ανώνυμη εταιρία με την επωνυμία «Οργανισμός Κεντρικών Αγορών και Αλιείας ΑΕ». Η διασύνδεση των αλυσίδων λιανικής γίνεται μέσω του πρωτοκόλλου ασφαλούς μεταφοράς αρχείων (sftp) στη διεύθυνση https://e- katanalotis.gov.gr με κλειδί δημόσιας κρυπτογράφησης, το οποίο δίνεται σε κάθε αλυσίδα επιχειρήσεων από τη γενική γραμματεία.

Για τη δήλωση των προϊόντων απαιτούνται, μεταξύ άλλων, η μέση τιμή πώλησης του προϊόντος, συμπεριλαμβανομένων των εκπτώσεων, των προωθητικών ενεργειών προμηθευτών, εξαιρουμένων των εκπτώσεων από τα προγράμματα πιστότητας, η τιμή προϊόντος, όπως εμφανίζεται στο καρτελάκι στο ράφι, η κανονικοποιημένη τιμή στη βασική μονάδα μέτρησης, κιλά για στερεά, λίτρα για υγρά, το αναγνωριστικό συγκεκριμένου καταστήματος για την περίπτωση που οι τιμές διαφέρουν από κατάστημα σε κατάστημα της αλυσίδας. Στην περίπτωση που η τιμή προϊόντος είναι κοινή για όλα τα ιδιόκτητα καταστήματα είναι δυνατό να προστεθεί η ένδειξη «All» στη στήλη των τιμών.

Οι υπόχρεες επιχειρήσεις οφείλουν να ενημερώνουν την πλατφόρμα του e-Καταναλωτή καθημερινά για τα στοιχεία και η ενημέρωση αφορά στην προηγούμενη ημέρα και ολοκληρώνεται το αργότερο μέχρι τις 11 π.μ. της επόμενης ημέρας.

O γενικός γραμματέας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή θα μπορεί να δίνει εντολή ελέγχου, να διαβιβάζει στον υπουργό Ανάπτυξης και Επενδύσεων την εισήγηση της αρμόδιας υπηρεσίας σχετικά με την επιβολή προστίμου, να διαβιβάζει τα σχετικά στοιχεία προς τις αρμόδιες ελεγκτικές αρχές, όταν προκύπτουν ευρήματα που άπτονται των φορολογικών διατάξεων και να παρέχει κάθε αναγκαία πληροφόρηση στην Επιτροπή Ανταγωνισμού, κατόπιν σχετικού αιτήματός της.

Ύψος προστίμου ανά παράβαση

Οι κυρώσεις που προβλέπονται είναι:

Για τις επιχειρήσεις που ο ετήσιος κύκλος εργασιών τους το έτος 2018 κυμαίνεται από 90.000.0000 ευρώ έως 250.000.000 ευρώ, σε περίπτωση μη υποβολής ή υποβολής ανακριβούς δήλωσης προϊόντων, επιβάλλεται πρόστιμο ύψους από 1.000 ευρώ έως 25.000 ευρώ.

Για τις επιχειρήσεις που ο ετήσιος κύκλος εργασιών τους το έτος 2018 κυμαίνεται από 250.000.001 ευρώ έως 500.000.000 ευρώ, επιβάλλεται πρόστιμο ύψους από 25.0001 ευρώ έως 50.000 ευρώ.

Για τις επιχειρήσεις που ο ετήσιος κύκλος εργασιών τους το έτος 2018 κυμαίνεται από 500.000.001 ευρώ και άνω επιβάλλεται πρόστιμο ύψους από 50.001 έως 100.000 ευρώ.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Αλλάζει το ωράριο λειτουργίας των σούπερ μάρκετ
Αλλάζει το ωράριο λειτουργίας των σούπερ μάρκετ
Αλλάζει από το ερχόμενο Σαββάτο 25 Απριλίου το ωράριο λειτουργίας των καταστημάτων σουπερ μάρκετ, σύμφωνα με απόφαση του υπουργού Ανάπτυξης.
Αλλάζει το ωράριο λειτουργίας των σούπερ μάρκετ
Βούλιαξε το λιανεμπόριο τον Απρίλιο-Ποιοι κλάδοι άγγιξαν πάτο
Βούλιαξε το λιανεμπόριο τον Απρίλιο-Ποιοι κλάδοι άγγιξαν πάτο
Μόνον από τα σούπερ μάρκετ έκαναν αγορές οι Έλληνες καταναλωτές τον Απρίλιο εφέτος, δεύτερο μήνα του lockdown, στα οποία καταγράφηκε αύξηση πωλήσεων κατά 6,2%.
Βούλιαξε το λιανεμπόριο τον Απρίλιο-Ποιοι κλάδοι άγγιξαν πάτο
Πώς κινήθηκαν οι τιμές στις βασικές κατηγορίες τροφίμων στην καραντίνα
Πώς κινήθηκαν οι τιμές στις βασικές κατηγορίες τροφίμων στην καραντίνα
Aνακοίνωση της Επιτροπής Ανταγωνισμού σχετικά με τα ευρήματα έρευνας για τις επιπτώσεις της πανδημίας σε βασικές κατηγορίες τροφίμων, δηλαδή γάλα, άλευρα και σιτηρά.
Πώς κινήθηκαν οι τιμές στις βασικές κατηγορίες τροφίμων στην καραντίνα
Αλμα 150% στις online πωλήσεις των σούπερ μάρκετ-Ποιά προϊόντα επιλέγουμε ηλεκτρονικά
Αλμα 150% στις online πωλήσεις των σούπερ μάρκετ-Ποιά προϊόντα επιλέγουμε ηλεκτρονικά
H συνολική αξία των online αγορών σουπερ μάρκετ σε τιμές λιανικές με το ΦΠΑ ανήλθαν στα 56,3 εκατ. ευρώ, κατά 21% υψηλότερες από το σύνολο των πωλήσεων ολόκληρου του 2019 που ήταν στα 46,6 εκατ. ευρώ.
Αλμα 150% στις online πωλήσεις των σούπερ μάρκετ-Ποιά προϊόντα επιλέγουμε ηλεκτρονικά
Ισραηλινός κολοσσός λιανικής ετοιμάζει άνοιγμα στην Ελλάδα
Ισραηλινός κολοσσός λιανικής ετοιμάζει άνοιγμα στην Ελλάδα
Η μεγάλη αλυσίδα έχει ήδη εντάξει, τους τελευταίους πέντε μήνες, ελληνικά προϊόντα στα ράφια και τους καταλόγους και πλέον εκδηλώνει ενδιαφέρον για προϊόντα διατροφής, καλλυντικών και υγιεινής.
Ισραηλινός κολοσσός λιανικής ετοιμάζει άνοιγμα στην Ελλάδα
Τρόφιμα: Η πανδημία συνεχίζει να επηρεάζει τις καταναλωτικές μας συνήθειες
Τρόφιμα: Η πανδημία συνεχίζει να επηρεάζει τις καταναλωτικές μας συνήθειες
Μείωση των επισκέψεων σε αγορές τροφίμων. Τα κριτήρια επιλογής τροφίμων και οι συμπεριφορές του καταναλωτικού κοινού, σύμφωνα με τα αποτελέσματα έρευνας που πραγματοποίησε το ΙΕΛΚΑ.
Τρόφιμα: Η πανδημία συνεχίζει να επηρεάζει τις καταναλωτικές μας συνήθειες