fbpxΣυμβούλους προσλαμβάνει η διυπουργική για την ηλεκτροκίνηση | Economistas.gr
Skip to main content

Συμβούλους προσλαμβάνει η διυπουργική για την ηλεκτροκίνηση

Συμβούλους προσλαμβάνει η διυπουργική για την ηλεκτροκίνηση
Shutterstock

Στην προκήρυξη διαγωνισμού για την πρόσληψη συμβούλου ο οποίος θα αναλάβει να βοηθήσει το έργο της διυπουργικής επιτροπής για την ηλεκτροκίνηση προχώρησε το υπουργείο Υποδομών.

Ο σύμβουλος θα παρέχει υποστήριξη στη διυπουργική επιτροπή, η οποία θα συνεχίσει το έργο της και μετά την ψήφιση του σχεδίου νόμου για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης που θα παρουσιαστεί από τον πρωθυπουργό στις 5 Ιουνίου.

Όπως αναφέρουν κυβερνητικά στελέχη, το νομοσχέδιο θα αποτελέσει το πρώτο από τα πολλά βήματα που θα πρέπει να γίνουν προκειμένου να επιτευχθούν οι στόχοι σε ό,τι αφορά τα ποσοστά ηλεκτρικών οχημάτων τα οποία θα κινούνται στους δρόμους στο τέλος της δεκαετίας.

Σύμφωνα με τους στόχους που έχουν τεθεί στο Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ), το 30% των νέων ταξινομήσεων επιβατικών οχημάτων το 2030 θα πρέπει να είναι ηλεκτροκίνητα.

Στην απόφαση που υπογράφει ο Κώστας Καραμανλής για τη διενέργεια του διαγωνισμού προβλέπεται ότι ο ανάδοχος θα παρέχει συμβουλευτικές υπηρεσίες προς τη διυπουργική επιτροπή για τα εξής ζητήματα:

  • Αναφορά στις εξελίξεις της διεθνούς εμπειρίας για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης, με ειδικότερη έμφαση στις καλές πρακτικές και στα κίνητρα για τη δημιουργία υποδομών φόρτισης και την προώθηση των ηλεκτρικών οχημάτων. Η μελέτη του συμβούλου για τα ζητήματα αυτά θα πρέπει να παραδοθεί ένα μήνα από την ημερομηνία υπογραφής της σχετικής σύμβασης.
  • Διαμόρφωση εναλλακτικών σεναρίων αναφορικά με κοστολογημένους συνδυασμούς κινήτρων. Οι συνδυασμοί θα περιλαμβάνουν κίνητρα οικονομικά και μη, που θα στοχεύουν συνολικά στην υποστήριξη της ανάπτυξης του δικτύου υποδομών φόρτισης και στην προώθηση των ηλεκτρικών οχημάτων. Τα εναλλακτικά σενάρια πρέπει να παρουσιαστούν στα μέλη της διυπουργικής επιτροπής μέσα σε τρεισήμισι μήνες από την υπογραφή της σύμβασης.
  • Συγκριτική αξιολόγηση των σεναρίων κινήτρων και εξαγωγή κρίσιμων συμπερασμάτων. Η αξιολόγηση και τα συμπεράσματα πρέπει να παραδοθούν έξι μήνες από την ημερομηνία υπογραφής της σύμβασης. Η παράδοσή τους θα σηματοδοτήσει την ολοκλήρωση του έργου.

Ο προϋπολογισμός του διαγωνισμού ανέρχεται σε 74.400 ευρώ με τους ενδιαφερόμενους να έχουν προθεσμία για την υποβολή προσφορών έως τις 12 Ιουνίου.

Δράσεις για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης

Η αρμόδια διυπουργική επιτροπή θα συνεχίσει το έργο της μετά την ψήφιση του σχεδίου νόμου, με σειρά δράσεων για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης οι οποίες θα συμπληρώσουν τις παρεμβάσεις που προβλέπονται στη νομοθετική πρωτοβουλία της κυβέρνησης.

Μεταξύ αυτών είναι, σύμφωνα με πληροφορίες, η δρομολόγηση δύο ηλεκτρικών λεωφορείων τα οποία θα κινούνται από την πλατεία Ομονοίας έως το Σύνταγμα προκειμένου να μπορούν να διαπιστώσουν οι πολίτες τις δυνατότητες της νέας τεχνολογίας.

Αντίστοιχες δράσεις ενδέχεται να γίνουν και με τους εισαγωγείς αυτοκινήτων, με σκοπό την εξοικείωση όλων των εμπλεκόμενων κλάδων στη νέα τεχνολογία.

Σύμφωνα με πληροφορίες, είναι πιθανό να γίνουν συζητήσεις μεταξύ των αρμόδιων υπουργείων Περιβάλλοντος και Υποδομών με το δήμο Αθηναίων, για την παροχή κινήτρων σε ό,τι αφορά την κίνηση ηλεκτρικών ταξί στο κέντρο της πόλης.

Ο διαγωνισμός για την προμήθεια ηλεκτρικών λεωφορείων

Το φθινόπωρο αναμένεται να ξεκινήσει η πρώτη φάση του διαγωνισμού για την προμήθεια νέων λεωφορείων από το υπουργείο Υποδομών.

Σύμφωνα με πληροφορίες, ο διαγωνισμός θα αφορά στην αγορά 1.300 λεωφορείων σε διάστημα 15 ετών με τουλάχιστον 300 από αυτά να είναι ηλεκτρικά.

Κατά τις ίδιες πηγές, έως τα μέσα Ιουνίου θα έχει οριστεί με τη συνδρομή της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων (ΕΤΕπ) τεχνικός σύμβουλος για τη διαγωνιστική διαδικασία, ο οποίος μαζί με τους υπόλοιπους συμβούλους θα αναλάβει την εκπόνηση των τευχών του διαγωνισμού.

Περίπου το 60% των νέων λεωφορείων προορίζεται για την κάλυψη των αναγκών του στόλου των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας, ενώ τα υπόλοιπα θα διατεθούν για την ενίσχυση του στόλου του ΟΑΣΘ στη Θεσσαλονίκη.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Κατατίθεται η νομοθετική ρύθμιση για τα κτίρια στο Ελληνικό
Κατατίθεται η νομοθετική ρύθμιση για τα κτίρια στο Ελληνικό
Στην έκταση των 6.200 στρεμμάτων, στην οποία τους επόμενους μήνες θα ξεκινήσουν τα έργα για την υλοποίηση της μεγαλύτερης αστικής ανάπλασης στην Ευρώπη, υπάρχουν 915 κτήρια.
Κατατίθεται η νομοθετική ρύθμιση για τα κτίρια στο Ελληνικό
Με συνταγή... ΑΕΚ ξεμπλοκάρει η επένδυση της Κασσιόπης
Με συνταγή... ΑΕΚ ξεμπλοκάρει η επένδυση της Κασσιόπης
Τροπολογία για την αδειοδότηση της επένδυσης στην Κασσιόπη και άλλων μεγάλων επενδύσεων, κατέθεσε το υπουργείο Υποδομών στο νομοσχέδιο για την αδειοδότηση υδατοδρομίων.
Με συνταγή... ΑΕΚ ξεμπλοκάρει η επένδυση της Κασσιόπης
Εκατοντάδες εκατομμύρια για έργα στα μέσα σταθερής τροχιάς
Εκατοντάδες εκατομμύρια για έργα στα μέσα σταθερής τροχιάς
Εκσυγχρονισμός των εγκαταστάσεων του αμαξοστασίου της γραμμής 1 του μετρό στον Πειραιά και αναβάθμιση 14 συρμών των ΗΣΑΠ στις άμεσες προτεραιότητες του Υπουργείου Υποδομών.
Εκατοντάδες εκατομμύρια για έργα στα μέσα σταθερής τροχιάς
«Λίφτινγκ» στο καθεστώς ανάθεσης δημόσιων έργων
«Λίφτινγκ» στο καθεστώς ανάθεσης δημόσιων έργων
Για το Μάιο παραπέμπεται η κατάθεση στη Βουλή του σχεδίου νόμου του υπουργείου Υποδομών με το οποίο θα γίνουν αλλαγές στο υφιστάμενο νομοθετικό πλαίσιο που διέπει την ανάθεση δημοσίων έργων.
«Λίφτινγκ» στο καθεστώς ανάθεσης δημόσιων έργων
Επανεκκίνηση του διαγωνισμού για το έργο - φάντασμα των 180 εκατ.
Επανεκκίνηση του διαγωνισμού για το έργο - φάντασμα των 180 εκατ.
Μέχρι τον Μάιο αναμένεται να σταλεί στις αρμόδιες υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής η προκήρυξη του διαγωνισμού για το πολύπαθο οδικό έργο Άκτιο – Αμβρακία. Ο αρχικός διαγωνισμός ολοκληρώθηκε πριν από 10 χρόνια.
Επανεκκίνηση του διαγωνισμού για το έργο - φάντασμα των 180 εκατ.