fbpxΠάτρα-Πύργος: Αντίστροφη μέτρηση για την έναρξη των έργων | Economistas.gr
Skip to main content

Πάτρα-Πύργος: Αντίστροφη μέτρηση για την έναρξη των έργων

Πάτρα-Πύργος: Αντίστροφη μέτρηση για την έναρξη των έργων
Ο νέος δρόμος αναμένεται να αναβαθμίσει το επίπεδο οδικής ασφάλειας / Eurokinissi

Η έγκριση της Γενικής Διεύθυνσης Ανταγωνισμού (DG COMP) της Ευρωπαϊκής Επιτροπής είναι η μοναδική εκκρεμότητα που απομένει για την ένταξη του οδικού άξονα Πάτρα – Πύργος στην Ολυμπία Οδό, σχεδόν επτά έτη μετά από την εξαίρεσή του και την απόφαση να υλοποιηθεί ως δημόσιο έργο.

Σύμφωνα με πληροφορίες, πριν από λίγες ημέρες ολοκληρώθηκε ένα σημαντικό βήμα στις διαπραγματεύσεις μεταξύ της κυβέρνησης και της Κομισιόν, με τη θετική απάντηση της Γενικής Διεύθυνσης Εσωτερικής Αγοράς, Βιομηχανίας και Επιχειρηματικότητας (DG GROW) στο αίτημα του υπουργείου Υποδομών για την ανάθεση του έργου στην κοινοπραξία της Ολυμπίας Οδού.

Όπως αναφέρουν οι ίδιες πηγές, πολύ σύντομα η ελληνική πλευρά θα στείλει στην ευρωπαϊκή Διεύθυνση Ανταγωνισμού στοιχεία για τη συμφωνία μεταξύ του Δημοσίου και του παραχωρησιούχου, τα οποία αφορούν στη μελέτη κόστους – οφέλους και στο χρηματοοικονομικό μοντέλο.

Το κόστος για το Δημόσιο και η συμμετοχή της Ολυμπίας Οδού

Το συνολικό κόστος για την αναβάθμιση του υφιστάμενου οδικού δικτύου σε κλειστό αυτοκινητόδρομο θα διαμορφωθεί σε 304 εκατομμύρια ευρώ, με τη χρηματοδοτική συμβολή του Δημοσίου να ανέρχεται σε 224 εκατομμύρια ευρώ.

Η χρηματοδότηση του Δημοσίου θα εξασφαλιστεί από την τρέχουσα προγραμματική περίοδο (2014 – 2020) αλλά και από την επόμενη (2021 – 2027), δεδομένου ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει εγκρίνει την ένταξη του έργου και στο επόμενο ΕΣΠΑ.

Στη χρηματοδοτική συμβολή του Δημοσίου συμπεριλαμβάνεται το κόστος εγκατάστασης του συστήματος διοδίων, το οποίο δεν προβλεπόταν στις προηγούμενες οκτώ εργολαβίες για την κατασκευή του οδικού άξονα οι οποίες δρομολογήθηκαν από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ.

Οι μέτοχοι της Ολυμπίας Οδού θα επενδύσουν συνολικά 80 εκατομμύρια ευρώ για την κατασκευή του αυτοκινητόδρομου μήκους περίπου 70 χιλιομέτρων. Από αυτά, 10 εκατομμύρια θα προέλθουν από ίδια κεφάλαια ενώ τα υπόλοιπα θα εξασφαλιστούν μέσω δανεισμού από τις συστημικές τράπεζες. Η συμφωνία υπουργείου Υποδομών – Ολυμπίας Οδού προβλέπει την ολοκλήρωση του έργου μέσα σε 36 μήνες από την έναρξη των εργασιών.

Παράλληλα, για τη βελτίωση του υφιστάμενου οδικού δικτύου έχει ξεκινήσει μελέτη για επεμβάσεις οδικής ασφάλειας συνολικού ύψους 25 εκατομμυρίων ευρώ. Το έργο θα δημοπρατηθεί το Νοέμβριο και αναμένεται να ξεκινήσει στις αρχές του 2021 με ορίζοντα ολοκλήρωσης τους πρώτους μήνες του 2022.

Μεγάλο κόστος σε ανθρώπινες ζωές

Ο νέος οδικός άξονας ο οποίος θα συνδέει από το 2025 την πόλη της Πάτρας με τον Πύργο θα αναβαθμίσει σημαντικό το επίπεδο οδικής ασφάλειας. Το κόστος σε ανθρώπινες ζωές λόγω του μεγάλου αριθμού τροχαίων ατυχημάτων στη νέα εθνική Οδό Πατρών – Πύργου είναι εξαιρετικά δυσβάσταχτο, δεδομένου ότι χάνονται περίπου 10 ζωές κάθε χρόνο.

Σύμφωνα με στοιχεία της Τροχαίας από το 2015 έως το τέλος Αυγούστου του 2020, στην Πατρών – Πύργου έχουν σημειωθεί 129 τροχαία ατυχήματα, με 51 εξ αυτών να είναι θανατηφόρα. Ο μακάβριος απολογισμός είναι 60 νεκροί και 17 σοβαρά τραυματίες, ενώ ο αριθμός των ελαφρά τραυματισμένων ανέρχεται σε 171.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Από την αρχή ο διαγωνισμός για το Πάτρα - Πύργος
Από την αρχή ο διαγωνισμός για το Πάτρα - Πύργος
Νέα δημοπράτηση ως ενιαίο έργο, καθώς θεωρείται ότι η κατασκευή του 70 χλμ. αυτοκινητόδρομου είναι εξαιρετικά δύσκολο να ολοκληρωθεί απρόσκοπτα μέσω των οκτώ διαφορετικών εργολαβιών.
Από την αρχή ο διαγωνισμός για το Πάτρα - Πύργος
Κοντά σε συμφωνία για την ένταξη του Πάτρα - Πύργος στην Ολυμπία Οδό
Κοντά σε συμφωνία για την ένταξη του Πάτρα - Πύργος στην Ολυμπία Οδό
Πολύ κοντά στην επίτευξη συμφωνίας με τους μετόχους της Ολυμπίας Οδού για την κατασκευή του οδικού άξονα Πάτρα – Πύργος βρίσκεται το υπουργείο Υποδομών σύμφωνα με πληροφορίες.
Κοντά σε συμφωνία για την ένταξη του Πάτρα - Πύργος στην Ολυμπία Οδό
Οι εκκρεμότητες της δύσκολης διαπραγμάτευσης για το Πάτρα - Πύργος
Οι εκκρεμότητες της δύσκολης διαπραγμάτευσης για το Πάτρα - Πύργος
Προς ολοκλήρωση οδεύει η δύσκολη διαπραγμάτευση μεταξύ του υπουργείου Υποδομών και των μετόχων της Ολυμπίας Οδού για την κατασκευή του οδικού άξονα Πάτρα – Πύργος.
Οι εκκρεμότητες της δύσκολης διαπραγμάτευσης για το Πάτρα - Πύργος
Πάτρα-Πύργος: Πιθανό ευρωπαϊκό «κώλημα» - Καθησυχάζει το Υπ. Υποδομών
Πάτρα-Πύργος: Πιθανό ευρωπαϊκό «κώλημα» - Καθησυχάζει το Υπ. Υποδομών
Σύμφωνα με την Επίτροπος Περιφερειακής και Αστικής Πολιτικής, η αλλαγή του μοντέλου για τη σύναψη συμβάσεων, θα μπορούσε να έχει ως αποτέλεσμα να χρειάζεται τροποποίηση της απόφασης της Επιτροπής για τη χορήγηση χρηματοδότησης του έργου».
Πάτρα-Πύργος: Πιθανό ευρωπαϊκό «κώλημα» - Καθησυχάζει το Υπ. Υποδομών
Ολοκληρώνεται το Φράγμα της Πάτρας - Διαγωνισμός και ενδιαφερόμενοι όμιλοι
Ολοκληρώνεται το Φράγμα της Πάτρας - Διαγωνισμός και ενδιαφερόμενοι όμιλοι
Τον επόμενο μήνα αναμένεται να δημοπρατηθούν οι υπολειπόμενες εργασίες στο φράγμα Πείρου – Παραπείρου. Εντονο ενδιαφέρον από κατασκευαστικούς ομίλους.
Ολοκληρώνεται το Φράγμα της Πάτρας - Διαγωνισμός και ενδιαφερόμενοι όμιλοι