fbpxΠάτρα-Πύργος: Πιθανό ευρωπαϊκό «κώλημα» - Καθησυχάζει το Υπ. Υποδομών | Economistas.gr
Skip to main content

Πάτρα-Πύργος: Πιθανό ευρωπαϊκό «κώλημα» - Καθησυχάζει το Υπ. Υποδομών

Πάτρα-Πύργος: Πιθανό ευρωπαϊκό «κώλημα» - Καθησυχάζει το Υπ. Υποδομών
Φωτογραφία: Eurokinissi

Την εκτίμηση ότι δεν προκύπτει λόγος ανησυχίας από την απάντηση που έδωσε η Επίτροπος Περιφερειακής και Αστικής Πολιτικής, Ελίζα Φερέιρα σε ευρωβουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ για το μέλλον του οδικού άξονα Πάτρα – Πύργος, εκφράζουν πηγές από το υπουργείο Υποδομών.

Απαντώντας σε ερώτηση του Δημήτρη Παπαδημούλη και της Έλενας Κουντουρά, η κ. Φερέιρα αναφέρει, μεταξύ άλλων, ότι «οι ελληνικές αρχές διαβίβασαν ορισμένες αρχικές πληροφορίες στην Επιτροπή όσον αφορά την πρόθεσή τους να εγκαταλείψουν ενδεχομένως ένα μοντέλο που βασίζεται σε δημόσια έργα προς ένα μοντέλο που βασίζεται σε συμβάσεις παραχώρησης».

Τι απάντησε η Ευρωπαία Επίτροπος

Στην επιστολή της, η Επίτροπος επισημαίνει ότι «εναπόκειται στις ελληνικές αρχές να διασφαλίσουν ότι κάθε διαδικασία ανάθεσης για την υλοποίηση του εν λόγω έργου διεξάγεται σύμφωνα με το δίκαιο της ΕΕ. Σε περίπτωση αλλαγής του μοντέλου για τη σύναψη συμβάσεων, πρέπει να ενημερώνεται η Επιτροπή. Αυτό θα μπορούσε να έχει ως αποτέλεσμα να χρειάζεται τροποποίηση της απόφασης της Επιτροπής για τη χορήγηση χρηματοδότησης του έργου».

Όπως μάλιστα τονίζει η επικεφαλής της Γενικής Διεύθυνσης Περιφερειακής και Αστικής Πολιτικής της Κομισιόν (DG REGIO), τα κράτη μέλη πρέπει να αξιολογούν κατά πόσον τα έργα που προκηρύσσονται συνεπάγονται κρατική ενίσχυση και, εάν ναι, να ενημερώνουν σχετικά την Επιτροπή.

Καθησυχαστικό το Υπ. Υποδομών

Σύμφωνα με στελέχη του Υπουργείου Υποδομών, η ένταξη του αυτοκινητόδρομου Πάτρα – Πύργος στην παραχώρηση της Ολυμπίας Οδού έχει εγκριθεί επί της αρχής από την αρμόδια Γενική Διεύθυνση Εσωτερικής Αγοράς και Βιομηχανίας (DG GROW), η οποία έχει και τον τελικό λόγο στις διαπραγματεύσεις με το Δημόσιο για το έργο αυτό.

Κατά τις ίδιες πηγές, ο αρμόδιος Επίτροπος, Τιερί Μπρετόν, έχει πεισθεί για την αναγκαιότητα του έργου ενώ η αποστολή επίσημης έγκρισης από την DG GROW αποτελεί θέμα χρόνου. Όπως τονίζουν, το ενδεχόμενο να θεωρήσει η αρμόδια Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού (DG COMP) ότι εγείρεται ζήτημα κρατικής ενίσχυσης με την ένταξη του οδικού άξονα στην Ολυμπία Οδό συγκεντρώνει ελάχιστες πιθανότητες, δεδομένου ότι στη συμφωνία μεταξύ Δημοσίου και Ολυμπίας Οδού προβλέπεται η ανάληψη ρίσκου από τον παραχωρησιούχο.

Η συμμετοχή των ιδιωτών της Ολυμπίας Οδού θα φτάσει τα 80 εκατομμύρια ευρώ εκ των οποίων 10 εκατομμύρια θα προέλθουν από ίδια κεφάλαια, ενώ τα υπόλοιπα θα εξασφαλιστούν μέσω δανεισμού από τις συστημικές τράπεζες.

Οι επόμενες κινήσεις

Τις επόμενες ημέρες το υπουργείο Υποδομών θα στείλει στην ευρωπαϊκή Διεύθυνση Ανταγωνισμού στοιχεία της συμφωνίας παραχώρησης Δημοσίου – Ολυμπίας Οδού, τα οποία αφορούν στη μελέτη κόστους – οφέλους και του χρηματοοικονομικού μοντέλου.

Το συνολικό κόστος για την αναβάθμιση του υφιστάμενου οδικού δικτύου θα ανέλθει σε 304 εκατομμύρια ευρώ, με τη χρηματοδοτική συμβολή του Δημοσίου να διαμορφώνεται σε 224 εκατομμύρια ευρώ. Στη συμβολή του Δημοσίου συμπεριλαμβάνεται και το κόστος εγκατάστασης του συστήματος διοδίων.

Τα κονδύλια που θα διαθέσει το Δημόσιο για την κατασκευή του τμήματος Πάτρα – Πύργος θα προέλθουν από την υφιστάμενη (2014 – 2020) και από την επόμενη (2021 – 2027) προγραμματική περίοδο, καθώς το έργο έχει εγκριθεί ως επένδυση γέφυρα.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Από την αρχή ο διαγωνισμός για το Πάτρα - Πύργος
Από την αρχή ο διαγωνισμός για το Πάτρα - Πύργος
Νέα δημοπράτηση ως ενιαίο έργο, καθώς θεωρείται ότι η κατασκευή του 70 χλμ. αυτοκινητόδρομου είναι εξαιρετικά δύσκολο να ολοκληρωθεί απρόσκοπτα μέσω των οκτώ διαφορετικών εργολαβιών.
Από την αρχή ο διαγωνισμός για το Πάτρα - Πύργος
Κοντά σε συμφωνία για την ένταξη του Πάτρα - Πύργος στην Ολυμπία Οδό
Κοντά σε συμφωνία για την ένταξη του Πάτρα - Πύργος στην Ολυμπία Οδό
Πολύ κοντά στην επίτευξη συμφωνίας με τους μετόχους της Ολυμπίας Οδού για την κατασκευή του οδικού άξονα Πάτρα – Πύργος βρίσκεται το υπουργείο Υποδομών σύμφωνα με πληροφορίες.
Κοντά σε συμφωνία για την ένταξη του Πάτρα - Πύργος στην Ολυμπία Οδό
Οι εκκρεμότητες της δύσκολης διαπραγμάτευσης για το Πάτρα - Πύργος
Οι εκκρεμότητες της δύσκολης διαπραγμάτευσης για το Πάτρα - Πύργος
Προς ολοκλήρωση οδεύει η δύσκολη διαπραγμάτευση μεταξύ του υπουργείου Υποδομών και των μετόχων της Ολυμπίας Οδού για την κατασκευή του οδικού άξονα Πάτρα – Πύργος.
Οι εκκρεμότητες της δύσκολης διαπραγμάτευσης για το Πάτρα - Πύργος
Θετική η Κομισιόν στην πρόταση του υπ. Υποδομών για το τρένο στην Πάτρα
Θετική η Κομισιόν στην πρόταση του υπ. Υποδομών για το τρένο στην Πάτρα
Σύμφωνα με το σχέδιο του υπ. Υποδομών, όταν θα ολοκληρωθεί η νέα γραμμή, η υπερταχεία αμαξοστοιχία θα κάνει από την Αθήνα ως το νέο λιμάνι της Πάτρας, μία ώρα και 40 λεπτά.
Θετική η Κομισιόν στην πρόταση του υπ. Υποδομών για το τρένο στην Πάτρα
Ολοκληρώνεται το Φράγμα της Πάτρας - Διαγωνισμός και ενδιαφερόμενοι όμιλοι
Ολοκληρώνεται το Φράγμα της Πάτρας - Διαγωνισμός και ενδιαφερόμενοι όμιλοι
Τον επόμενο μήνα αναμένεται να δημοπρατηθούν οι υπολειπόμενες εργασίες στο φράγμα Πείρου – Παραπείρου. Εντονο ενδιαφέρον από κατασκευαστικούς ομίλους.
Ολοκληρώνεται το Φράγμα της Πάτρας - Διαγωνισμός και ενδιαφερόμενοι όμιλοι