fbpxΠροβληματισμός στο λιανεμπόριο για «Black Friday και Cyber Monday» | Economistas.gr
Skip to main content

Προβληματισμός στο λιανεμπόριο για «Black Friday και Cyber Monday»

Προβληματισμός στο λιανεμπόριο για «Black Friday και Cyber Monday»
Shutterstock

Προβληματισμένοι είναι οι "μικροί" λιανέμποροι για τα οφέλη που θα έχουν από το διπλό εμπορικό γεγονός της τελευταίας Παρασκευής και Δευτέρας του φετινού Νοεμβρίου, «Black Friday και Cyber Monday», όπως σημειώνει σε δηλώσεις του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς και του Περιφερειακού Επιμελητηριακού Συμβουλίου Αττικής Βασίλης Κορκίδης.

Ο πρόεδρος αναφέρει χαρακτηριστικά: « Στο λιανικό εμπόριο υπάρχουν φορές που δεν κερδίζουν όλοι, αλλά συμμετέχουν όλοι, γιατί πολύ σωστά οι ΜμΕ δεν θέλουν να αφήσουν τους μεγάλους της αγοράς και τις πολυεθνικές πλατφόρμες να μονοπωλήσουν το καταναλωτικό κοινό. Τουλάχιστον για τις αγορές φέτος, με τα εμπορικά της λιανικής σε "black out", ας προτιμήσουμε τα ηλεκτρονικά καταστήματα ελληνικών επιχειρήσεων».

Αναλυτικά δήλωσε τα εξής ο κ. Κορκίδης: «το διπλό αυτό "market event", είναι αναμενόμενο να μην έχει το ενδιαφέρον προηγούμενων ετών, αφού θα λάβει χώρα με κλειστά τα φυσικά καταστήματα διαρκών αγαθών. Όλοι θα θέλαμε και οι δύο εμπορικές γιορτές της "Black Friday και Cyber Monday" να γίνουν σε μια ανοιχτή αγορά, χωρίς lockdown, αφού μόνο το 17% των μικρών εμπορικών επιχειρήσεων διαθέτει πλήρως λειτουργικό e-shop. Με όσα όμως δραματικά συμβαίνουν στο μέτωπο της πανδημίας τίποτα δεν είναι το ίδιο. Η πρόταση για "απαγόρευση λόγω αθέμιτου ανταγωνισμού" και για μετάθεση σε μεταγενέστερη ημερομηνία δεν θα μπορούσε να ικανοποιηθεί, αφενός γιατί λαμβάνει χώρα ταυτόχρονα συγκεκριμένες ημέρες σε όλο τον κόσμο και αφετέρου γιατί κανείς δεν επιθυμεί προσφορές και εκπτώσεις για "νέα" εμπορεύματα, κατά τη διάρκεια της εορταστικής αγοράς των Χριστουγέννων. Η Black Friday με "προ πανδημίας" τζίρο κοντά στο 1 δις ευρώ σε ένα τριήμερο και περίπου 1,5 δις ευρώ σε διάστημα μιας εβδομάδας, θεωρείται πλέον πετυχημένη προωθητική ενέργεια και προσμετράται στη Χριστουγεννιάτικη αγορά, ενώ για το εμπόριο, ουσιαστικά σηματοδοτεί την έναρξη της εορταστικής περιόδου. Οι μικρότεροι του εμπορίου είναι δικαιολογημένα πιο επιφυλακτικοί, παρά το γεγονός ότι ακολούθησαν τη ροή, γιατί μετά από 9 χρόνια οικονομικής κρίσης και 9 μήνες πανδημίας δεν έχουν τα μεγάλα αποθέματα, ούτε τα περιθώρια κέρδους να ξεπουλήσουν νέο εμπόρευμα με μεγάλες εκπτώσεις, λίγο πριν την αγορά των Χριστουγέννων. Στο λιανικό εμπόριο υπάρχουν φορές που δεν κερδίζουν όλοι, αλλά συμμετέχουν όλοι, γιατί πολύ σωστά οι ΜμΕ δεν θέλουν να αφήσουν τους μεγάλους της αγοράς και τις πολυεθνικές πλατφόρμες να μονοπωλήσουν το καταναλωτικό κοινό. Τουλάχιστον για τις αγορές φέτος, με τα εμπορικά της λιανικής σε "black out", ας προτιμήσουμε τα ηλεκτρονικά καταστήματα ελληνικών επιχειρήσεων. Αναμένουμε με ενδιαφέρον τα αποτελέσματα των διαδικτυακών πωλήσεων, που ακόμα και υπό τις φετινές ειδικές συνθήκες θα επιβεβαιώσουν πως σε κάθε μορφή λιανικού εμπορίου και άλλων υπηρεσιών της αγοράς, το "αφεντικό" είναι πάντα, ο τελικός καταναλωτής!».

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Νοέμβριος, ο μήνας των προσφορών: Πότε πέφτουν ενδιάμεσες εκπτώσεις, Black Friday και Cyber Monday
Νοέμβριος, ο μήνας των προσφορών: Πότε πέφτουν ενδιάμεσες εκπτώσεις, Black Friday και Cyber Monday
Μήνας εκπτώσεων ο Νοέμβριος, καθώς οι καταναλωτές στη μεγαλύτερη διάρκεια του μήνα θα έχουν την ευκαιρία να κάνουν τις αγορές τους σε χαμηλότερες τιμές.
Νοέμβριος, ο μήνας των προσφορών: Πότε πέφτουν ενδιάμεσες εκπτώσεις, Black Friday και Cyber Monday
Πρεμιέρα σήμερα για τις φθινοπωρινές εκπτώσεις
Πρεμιέρα σήμερα για τις φθινοπωρινές εκπτώσεις
Ένας μήνας γεμάτος με προσφορές και εκπτώσεις, είναι ο Νοέμβριος, με την αγορά να ευελπιστεί σε τόνωση του τζίρου ενόψει των εορτών των Χριστουγέννων.
Πρεμιέρα σήμερα για τις φθινοπωρινές εκπτώσεις
Χριστουγεννιάτικες αγορές στη Black Friday σχεδιάζουν οι Έλληνες καταναλωτές
Χριστουγεννιάτικες αγορές στη Black Friday σχεδιάζουν οι Έλληνες καταναλωτές
Περισσότεροι από τους μισούς Έλληνες καταναλωτές (59%) σκοπεύουν να πραγματοποιήσουν τις χριστουγεννιάτικες αγορές τους την περίοδο της Black Friday, σύμφωνα με τα αποτελέσματα έρευνας «Holiday Shopping Trends 2021» που πραγματοποίησε η Sitecore.
Χριστουγεννιάτικες αγορές στη Black Friday σχεδιάζουν οι Έλληνες καταναλωτές
Τι πρέπει να προσέξουν οι καταναλωτές ενόψει Black Friday και Cyber Monday
Τι πρέπει να προσέξουν οι καταναλωτές ενόψει Black Friday και Cyber Monday
Τα εκπτωτικά γεγονότα της φετινής Black Friday και της Cyber Monday, που ακολουθεί αμέσως μετά, αναμένεται να αυξήσουν το ενδιαφέρον των καταναλωτών για αγορές με μειωμένες τιμές.
Τι πρέπει να προσέξουν οι καταναλωτές ενόψει Black Friday και Cyber Monday
Κορκίδης: Σε ετοιμότητα το λιανεμπόριο της Αττικής για Black Friday και εορταστική αγορά
Κορκίδης: Σε ετοιμότητα το λιανεμπόριο της Αττικής για Black Friday και εορταστική αγορά
Στόχος για Black Friday - Cyber Monday είναι να ξεπεράσει η φετινή ανοιχτή αγορά τον τζίρο των 280 εκατ. ευρώ του περυσινού Νοεμβρίου και οι καταναλωτές να αυξήσουν τον μέσο όρο αγορών και χρημάτων που θα δαπανήσουν. Αυτό ανέφερε μεταξύ άλλων σε δηλώσεις του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρόεδρος του ΕΒΕΠ και Περιφερειακού Επιμελητηριακού Συμβουλίου Αττικής, Βασίλης Κορκίδης.
Κορκίδης: Σε ετοιμότητα το λιανεμπόριο της Αττικής για Black Friday και εορταστική αγορά
Το διπλό στοίχημα της φετινής Black Friday
Το διπλό στοίχημα της φετινής Black Friday
Ενισχυμένο το ηλεκτρονικό κανάλι αγορών. Συστάσεις από τις Εποπτικές Αρχές μετά την έξαρση των κυβερνοεπιθέσεων.
Το διπλό στοίχημα της φετινής Black Friday