fbpxΠροβληματισμός στο λιανεμπόριο για «Black Friday και Cyber Monday» | Economistas.gr
Skip to main content

Προβληματισμός στο λιανεμπόριο για «Black Friday και Cyber Monday»

Προβληματισμός στο λιανεμπόριο για «Black Friday και Cyber Monday»
Shutterstock

Προβληματισμένοι είναι οι "μικροί" λιανέμποροι για τα οφέλη που θα έχουν από το διπλό εμπορικό γεγονός της τελευταίας Παρασκευής και Δευτέρας του φετινού Νοεμβρίου, «Black Friday και Cyber Monday», όπως σημειώνει σε δηλώσεις του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς και του Περιφερειακού Επιμελητηριακού Συμβουλίου Αττικής Βασίλης Κορκίδης.

Ο πρόεδρος αναφέρει χαρακτηριστικά: « Στο λιανικό εμπόριο υπάρχουν φορές που δεν κερδίζουν όλοι, αλλά συμμετέχουν όλοι, γιατί πολύ σωστά οι ΜμΕ δεν θέλουν να αφήσουν τους μεγάλους της αγοράς και τις πολυεθνικές πλατφόρμες να μονοπωλήσουν το καταναλωτικό κοινό. Τουλάχιστον για τις αγορές φέτος, με τα εμπορικά της λιανικής σε "black out", ας προτιμήσουμε τα ηλεκτρονικά καταστήματα ελληνικών επιχειρήσεων».

Αναλυτικά δήλωσε τα εξής ο κ. Κορκίδης: «το διπλό αυτό "market event", είναι αναμενόμενο να μην έχει το ενδιαφέρον προηγούμενων ετών, αφού θα λάβει χώρα με κλειστά τα φυσικά καταστήματα διαρκών αγαθών. Όλοι θα θέλαμε και οι δύο εμπορικές γιορτές της "Black Friday και Cyber Monday" να γίνουν σε μια ανοιχτή αγορά, χωρίς lockdown, αφού μόνο το 17% των μικρών εμπορικών επιχειρήσεων διαθέτει πλήρως λειτουργικό e-shop. Με όσα όμως δραματικά συμβαίνουν στο μέτωπο της πανδημίας τίποτα δεν είναι το ίδιο. Η πρόταση για "απαγόρευση λόγω αθέμιτου ανταγωνισμού" και για μετάθεση σε μεταγενέστερη ημερομηνία δεν θα μπορούσε να ικανοποιηθεί, αφενός γιατί λαμβάνει χώρα ταυτόχρονα συγκεκριμένες ημέρες σε όλο τον κόσμο και αφετέρου γιατί κανείς δεν επιθυμεί προσφορές και εκπτώσεις για "νέα" εμπορεύματα, κατά τη διάρκεια της εορταστικής αγοράς των Χριστουγέννων. Η Black Friday με "προ πανδημίας" τζίρο κοντά στο 1 δις ευρώ σε ένα τριήμερο και περίπου 1,5 δις ευρώ σε διάστημα μιας εβδομάδας, θεωρείται πλέον πετυχημένη προωθητική ενέργεια και προσμετράται στη Χριστουγεννιάτικη αγορά, ενώ για το εμπόριο, ουσιαστικά σηματοδοτεί την έναρξη της εορταστικής περιόδου. Οι μικρότεροι του εμπορίου είναι δικαιολογημένα πιο επιφυλακτικοί, παρά το γεγονός ότι ακολούθησαν τη ροή, γιατί μετά από 9 χρόνια οικονομικής κρίσης και 9 μήνες πανδημίας δεν έχουν τα μεγάλα αποθέματα, ούτε τα περιθώρια κέρδους να ξεπουλήσουν νέο εμπόρευμα με μεγάλες εκπτώσεις, λίγο πριν την αγορά των Χριστουγέννων. Στο λιανικό εμπόριο υπάρχουν φορές που δεν κερδίζουν όλοι, αλλά συμμετέχουν όλοι, γιατί πολύ σωστά οι ΜμΕ δεν θέλουν να αφήσουν τους μεγάλους της αγοράς και τις πολυεθνικές πλατφόρμες να μονοπωλήσουν το καταναλωτικό κοινό. Τουλάχιστον για τις αγορές φέτος, με τα εμπορικά της λιανικής σε "black out", ας προτιμήσουμε τα ηλεκτρονικά καταστήματα ελληνικών επιχειρήσεων. Αναμένουμε με ενδιαφέρον τα αποτελέσματα των διαδικτυακών πωλήσεων, που ακόμα και υπό τις φετινές ειδικές συνθήκες θα επιβεβαιώσουν πως σε κάθε μορφή λιανικού εμπορίου και άλλων υπηρεσιών της αγοράς, το "αφεντικό" είναι πάντα, ο τελικός καταναλωτής!».

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Νοέμβριος, ο μήνας των προσφορών: Πότε πέφτουν ενδιάμεσες εκπτώσεις, Black Friday και Cyber Monday
Νοέμβριος, ο μήνας των προσφορών: Πότε πέφτουν ενδιάμεσες εκπτώσεις, Black Friday και Cyber Monday
Μήνας εκπτώσεων ο Νοέμβριος, καθώς οι καταναλωτές στη μεγαλύτερη διάρκεια του μήνα θα έχουν την ευκαιρία να κάνουν τις αγορές τους σε χαμηλότερες τιμές.
Νοέμβριος, ο μήνας των προσφορών: Πότε πέφτουν ενδιάμεσες εκπτώσεις, Black Friday και Cyber Monday
ΣΕΛΠΕ: Στα 120 εκατ. ευρώ εκτιμάται εφέτος η αγορά της Black Friday
ΣΕΛΠΕ: Στα 120 εκατ. ευρώ εκτιμάται εφέτος η αγορά της Black Friday
O Σύνδεσμος Επιχειρήσεων & Λιανικής Πωλήσεως Ελλάδος ολοκλήρωσε πρόσφατα την 7η μελέτη καταγραφής των καταναλωτικών τάσεων στο λιανεμπόριο μέσω εξαμηνιαίας έρευνας καταναλωτικού κλίματος λιανεμπορίου την οποία πραγματοποιεί από τον Οκτώβριο του 2019.
ΣΕΛΠΕ: Στα 120 εκατ. ευρώ εκτιμάται εφέτος η αγορά της Black Friday
Συνήγορος του Καταναλωτή: Συμβουλές για συμφέρουσες και ασφαλείς συναλλαγές σε Black Friday και Cyber Monday
Συνήγορος του Καταναλωτή: Συμβουλές για συμφέρουσες και ασφαλείς συναλλαγές σε Black Friday και Cyber Monday
«Οι καταναλωτές είναι εκείνοι που θα πρέπει σε κάθε περίπτωση να καθορίζουν τον χρόνο και το περιεχόμενο των αγορών τους με σύνεση, στη βάση των πραγματικών αναγκών και των οικονομικών δυνατοτήτων τους και, πάντως, όχι υπό καθεστώς ψυχολογικής παρόρμησης». Αυτό υπογραμμίζει ο Συνήγορος του Καταναλωτή με αφορμή τις εκπτωτικές περιόδους της Black Friday και της Cyber Monday.
Συνήγορος του Καταναλωτή: Συμβουλές για συμφέρουσες και ασφαλείς συναλλαγές σε Black Friday και Cyber Monday
Black Friday: «Κυνηγοί» προσφορών σε καταστήματα αλλά και σε σούπερ μάρκετ εφέτος οι καταναλωτές
Black Friday: «Κυνηγοί» προσφορών σε καταστήματα αλλά και σε σούπερ μάρκετ εφέτος οι καταναλωτές
Επίσημη αυλαία αύριο Παρασκευή 25 Νοεμβρίου για το δημοφιλές εκπτωτικό event της τελευταίας εβδομάδας του Νοεμβρίου, με λιανεμπορικές επιχειρήσεις να βρίσκονται σε θέση μάχης εκτιμώντας ότι οι πληθωριστικές πιέσεις μπορεί να λειτουργήσουν ως κίνητρο για τους καταναλωτές να κάνουν συμφέρουσες αγορές ενόψει των Χριστουγέννων.
Black Friday: «Κυνηγοί» προσφορών σε καταστήματα αλλά και σε σούπερ μάρκετ εφέτος οι καταναλωτές
Black Friday: Επίσημη αυλαία σήμερα για το δημοφιλές εκπτωτικό event
Black Friday: Επίσημη αυλαία σήμερα για το δημοφιλές εκπτωτικό event
Επίσημη αυλαία σήμερα για το δημοφιλές εκπτωτικό event της τελευταίας εβδομάδας του Νοεμβρίου, με λιανεμπορικές επιχειρήσεις να βρίσκονται σε θέση μάχης εκτιμώντας ότι οι πληθωριστικές πιέσεις μπορεί να λειτουργήσουν ως κίνητρο για τους καταναλωτές να κάνουν συμφέρουσες αγορές ενόψει των Χριστουγέννων. 
Black Friday: Επίσημη αυλαία σήμερα για το δημοφιλές εκπτωτικό event
Αύξηση 0,9% σημείωσε ο όγκος των πωλήσεων στο λιανικό εμπόριο τον Νοέμβριο πέρυσι
Αύξηση 0,9% σημείωσε ο όγκος των πωλήσεων στο λιανικό εμπόριο τον Νοέμβριο πέρυσι
Αύξηση 0,9% σημείωσε ο όγκος των πωλήσεων στο λιανικό εμπόριο της χώρας τον Νοέμβριο πέρυσι, παρόλο που η εικόνα στα επιμέρους καταστήματα ήταν μεικτή, ενώ σε ορισμένες περιπτώσεις ο τζίρος αυξήθηκε λόγω του πληθωρισμού.
Αύξηση 0,9% σημείωσε ο όγκος των πωλήσεων στο λιανικό εμπόριο τον Νοέμβριο πέρυσι