fbpxΠροβληματισμός στο λιανεμπόριο για «Black Friday και Cyber Monday» | Economistas.gr
Skip to main content

Προβληματισμός στο λιανεμπόριο για «Black Friday και Cyber Monday»

Προβληματισμός στο λιανεμπόριο για «Black Friday και Cyber Monday»
Shutterstock

Προβληματισμένοι είναι οι "μικροί" λιανέμποροι για τα οφέλη που θα έχουν από το διπλό εμπορικό γεγονός της τελευταίας Παρασκευής και Δευτέρας του φετινού Νοεμβρίου, «Black Friday και Cyber Monday», όπως σημειώνει σε δηλώσεις του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς και του Περιφερειακού Επιμελητηριακού Συμβουλίου Αττικής Βασίλης Κορκίδης.

Ο πρόεδρος αναφέρει χαρακτηριστικά: « Στο λιανικό εμπόριο υπάρχουν φορές που δεν κερδίζουν όλοι, αλλά συμμετέχουν όλοι, γιατί πολύ σωστά οι ΜμΕ δεν θέλουν να αφήσουν τους μεγάλους της αγοράς και τις πολυεθνικές πλατφόρμες να μονοπωλήσουν το καταναλωτικό κοινό. Τουλάχιστον για τις αγορές φέτος, με τα εμπορικά της λιανικής σε "black out", ας προτιμήσουμε τα ηλεκτρονικά καταστήματα ελληνικών επιχειρήσεων».

Αναλυτικά δήλωσε τα εξής ο κ. Κορκίδης: «το διπλό αυτό "market event", είναι αναμενόμενο να μην έχει το ενδιαφέρον προηγούμενων ετών, αφού θα λάβει χώρα με κλειστά τα φυσικά καταστήματα διαρκών αγαθών. Όλοι θα θέλαμε και οι δύο εμπορικές γιορτές της "Black Friday και Cyber Monday" να γίνουν σε μια ανοιχτή αγορά, χωρίς lockdown, αφού μόνο το 17% των μικρών εμπορικών επιχειρήσεων διαθέτει πλήρως λειτουργικό e-shop. Με όσα όμως δραματικά συμβαίνουν στο μέτωπο της πανδημίας τίποτα δεν είναι το ίδιο. Η πρόταση για "απαγόρευση λόγω αθέμιτου ανταγωνισμού" και για μετάθεση σε μεταγενέστερη ημερομηνία δεν θα μπορούσε να ικανοποιηθεί, αφενός γιατί λαμβάνει χώρα ταυτόχρονα συγκεκριμένες ημέρες σε όλο τον κόσμο και αφετέρου γιατί κανείς δεν επιθυμεί προσφορές και εκπτώσεις για "νέα" εμπορεύματα, κατά τη διάρκεια της εορταστικής αγοράς των Χριστουγέννων. Η Black Friday με "προ πανδημίας" τζίρο κοντά στο 1 δις ευρώ σε ένα τριήμερο και περίπου 1,5 δις ευρώ σε διάστημα μιας εβδομάδας, θεωρείται πλέον πετυχημένη προωθητική ενέργεια και προσμετράται στη Χριστουγεννιάτικη αγορά, ενώ για το εμπόριο, ουσιαστικά σηματοδοτεί την έναρξη της εορταστικής περιόδου. Οι μικρότεροι του εμπορίου είναι δικαιολογημένα πιο επιφυλακτικοί, παρά το γεγονός ότι ακολούθησαν τη ροή, γιατί μετά από 9 χρόνια οικονομικής κρίσης και 9 μήνες πανδημίας δεν έχουν τα μεγάλα αποθέματα, ούτε τα περιθώρια κέρδους να ξεπουλήσουν νέο εμπόρευμα με μεγάλες εκπτώσεις, λίγο πριν την αγορά των Χριστουγέννων. Στο λιανικό εμπόριο υπάρχουν φορές που δεν κερδίζουν όλοι, αλλά συμμετέχουν όλοι, γιατί πολύ σωστά οι ΜμΕ δεν θέλουν να αφήσουν τους μεγάλους της αγοράς και τις πολυεθνικές πλατφόρμες να μονοπωλήσουν το καταναλωτικό κοινό. Τουλάχιστον για τις αγορές φέτος, με τα εμπορικά της λιανικής σε "black out", ας προτιμήσουμε τα ηλεκτρονικά καταστήματα ελληνικών επιχειρήσεων. Αναμένουμε με ενδιαφέρον τα αποτελέσματα των διαδικτυακών πωλήσεων, που ακόμα και υπό τις φετινές ειδικές συνθήκες θα επιβεβαιώσουν πως σε κάθε μορφή λιανικού εμπορίου και άλλων υπηρεσιών της αγοράς, το "αφεντικό" είναι πάντα, ο τελικός καταναλωτής!».

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Νοέμβριος, ο μήνας των προσφορών: Πότε πέφτουν ενδιάμεσες εκπτώσεις, Black Friday και Cyber Monday
Νοέμβριος, ο μήνας των προσφορών: Πότε πέφτουν ενδιάμεσες εκπτώσεις, Black Friday και Cyber Monday
Μήνας εκπτώσεων ο Νοέμβριος, καθώς οι καταναλωτές στη μεγαλύτερη διάρκεια του μήνα θα έχουν την ευκαιρία να κάνουν τις αγορές τους σε χαμηλότερες τιμές.
Νοέμβριος, ο μήνας των προσφορών: Πότε πέφτουν ενδιάμεσες εκπτώσεις, Black Friday και Cyber Monday
Συμβουλές για έξυπνες και ασφαλείς Black Friday και Cyber Monday αγορές από το Συνήγορο του Καταναλωτή
Συμβουλές για έξυπνες και ασφαλείς Black Friday και Cyber Monday αγορές από το Συνήγορο του Καταναλωτή
Η εφετινή επίσημη ημέρα της Black Friday (24 Νοεμβρίου 2023) πλησιάζει, ακολουθούμενη ευθύς αμέσως από τη Cyber Monday, αν και οι σχετικές εκπτωτικές προσφορές των περισσότερων καταστημάτων έχουν ήδη ξεκινήσει
Συμβουλές για έξυπνες και ασφαλείς Black Friday και Cyber Monday αγορές από το Συνήγορο του Καταναλωτή
Black Friday 2023: Σήμερα η ημέρα των μεγάλων προσφορών -Ανοιχτά τα εμπορικά την Κυριακή
Black Friday 2023: Σήμερα η ημέρα των μεγάλων προσφορών -Ανοιχτά τα εμπορικά την Κυριακή
Η Παρασκευή 24 Νοεμβρίου, η ημέρα των μεγάλων προσφορών, η καθιερωμένη πλέον Black Friday που έγινε θεσμός και στην Ελλάδα, επιτέλους έφτασε!
Black Friday 2023: Σήμερα η ημέρα των μεγάλων προσφορών -Ανοιχτά τα εμπορικά την Κυριακή
	H μεγαλύτερη εμπορική γιορτή του Νοεμβρίου ξεκίνησε – Ανοικτά τα καταστήματα την Κυριακή
H μεγαλύτερη εμπορική γιορτή του Νοεμβρίου ξεκίνησε – Ανοικτά τα καταστήματα την Κυριακή
Δημοφιλείς τακτικές απάτης αναμένονται, λόγω της ραγδαίας αύξησης των δραστηριοτήτων του ηλεκτρονικού εμπορίου και των προσωπικών δαπανών σε καταστήματα.
H μεγαλύτερη εμπορική γιορτή του Νοεμβρίου ξεκίνησε – Ανοικτά τα καταστήματα την Κυριακή
Κορκίδης: 10% αύξηση στον τζίρο έφερε η Black Friday – 300 εκατ. ευρώ το 15ήμερο
Κορκίδης: 10% αύξηση στον τζίρο έφερε η Black Friday – 300 εκατ. ευρώ το 15ήμερο
Τουλάχιστον 3 εκατομμύρια συναλλαγές, πωλήσεις με μέσο όρο απόδειξης γύρω στα 100 ευρώ έγιναν το τελευταίο τριήμερο σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΕΒΕΠ, Βασίλη Κορκίδη
Κορκίδης: 10% αύξηση στον τζίρο έφερε η Black Friday – 300 εκατ. ευρώ το 15ήμερο
Εκπτώσεις vs καταναλωτές - ποιος κερδίζει;
Εκπτώσεις vs καταναλωτές - ποιος κερδίζει;
Μια νέα έρευνα της Kaspersky αποκαλύπτει ότι το 90% των αγορών πραγματοποιούνται αυθόρμητα κατά τη διάρκεια της Black Friday και της Cyber Monday.
Εκπτώσεις vs καταναλωτές - ποιος κερδίζει;