Η ξεχασμένη επέκταση του τραμ έως το Πεδίον του Άρεως

Το Πεδίον του Άρεως / Eurokinissi

Την ξεχασμένη υπόθεση της επέκτασης του ΤΡΑΜ έως την πλατεία Αιγύπτου στο Πεδίον του Άρεως επαναφέρουν πηγές οι οποίες γνωρίζουν τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι αστικές συγκοινωνίες στην Αθήνα.

Όπως αναφέρουν, η επέκταση της γραμμής του ΤΡΑΜ από το Σύνταγμα έως την πλατεία Αιγύπτου μέσω των οδών Πανεπιστημίου και Πατησίων, θα προσφέρει μία ακόμα επιλογή για τις μετακινήσεις των πολιτών στο κέντρο της Αθήνας.

Σε συνδυασμό με την επικείμενη έναρξη λειτουργίας της νέας γραμμής στον Πειραιά και την ολοκλήρωση των έργων στο Φάληρο έως το τέλος του μήνα στο πλαίσιο της ανάπλασης του Φαληρικού Όρμου, η επέκταση έως την πλατεία Αιγύπτου θα μπορούσε να αποτελέσει ευκαιρία για το ΤΡΑΜ, το οποίο ξεκίνησε τη λειτουργία του το 1859, να ανακτήσει ξανά το χαμένο του κύρος.

Στα γραφεία της Αττικό Μετρό υπάρχει πλήρης μελέτη για την επέκταση του ΤΡΑΜ έως την πλατεία Αιγύπτου, η οποία εκπονήθηκε στο πλαίσιο του έργου της πεζοδρόμησης της οδού Πανεπιστημίου.

Η κατασκευή γραμμής ΤΡΑΜ έως το Πεδίον του Άρεως αποτελούσε μία από τις βασικές παρεμβάσεις για την ανάπλαση της οδού Πανεπιστημίου.

Ωστόσο, το έργο είχε άδοξη κατάληξη μετά από την απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής το 2014 να μην χρηματοδοτηθεί από το ΕΣΠΑ και την ακύρωση από το ΣτΕ των περιβαλλοντικών όρων το 2015.

Εκείνοι που επαναφέρουν την ιδέα της επέκτασης του ΤΡΑΜ επισημαίνουν ότι το έργο μπορεί να προχωρήσει ως αυτόνομη επένδυση, καθώς ο διαθέσιμος χώρος στις δύο κεντρικές αρτηρίες της Αθήνας (οδοί Πανεπιστημίου και Πατησίων) είναι αρκετός για την κατασκευή νέας γραμμής.

Σύμφωνα με την οριστική μελέτη που είχε ετοιμάσει η Αττικό Μετρό, το κόστος για την κατασκευή της γραμμής, των τεσσάρων νέων στάσεων και των αστικών αναπλάσεων που επρόκειτο να γίνουν στο πλαίσιο του έργου, ανερχόταν σε περίπου 105 εκατομμύρια ευρώ.

Η μελέτη προέβλεπε εκτεταμένες παρεμβάσεις σε κοινόχρηστους χώρους και πλατείες, με ενδεικτικό παράδειγμα τη ριζική αναβάθμιση της πλατείας Σανταρόζα.

Ο σχεδιασμός περιλάμβανε την κατασκευή τεσσάρων νέων στάσεων, στην τριλογία της Αθήνας επί της οδού Πανεπιστημίου, στην πλατεία Ομονοίας, κοντά στο Πολυτεχνείο επί της οδού Πατησίων και τον τερματικό σταθμό στην πλατεία Αιγύπτου.

Σύμφωνα με τα σχέδια της Αττικό Μετρό, οι συρμοί που θα προμηθευόταν η εταιρεία για τη νέα γραμμή θα ήταν διαφορετικοί από τους αυτούς που χρησιμοποιούνται στο υπόλοιπο δίκτυο του ΤΡΑΜ, δεδομένου ότι δε θα είχαν εναέριο αγωγό ηλεκτροδότησης.

Η επέκταση του ΤΡΑΜ έως το Πεδίον του Άρεως ενδιαφέρει έντονα και το δήμο της Αθήνας. Ωστόσο, όπως τονίζουν στελέχη της δημοτικής αρχής, στην παρούσα συγκυρία δεν αποτελεί προτεραιότητα διότι η εξεύρεση των πόρων είναι δύσκολη υπόθεση καθώς θα χρειαστούν τουλάχιστον 80 εκατομμύρια ευρώ για την υλοποίηση του έργου.

ΣΧΕΤΙΚΑ