fbpxΣούπερ μάρκετ: Αλμα 183% στις ηλεκτρονικές πωλήσεις πριν το νέο lockdown | Economistas.gr
Skip to main content

Σούπερ μάρκετ: Αλμα 183% στις ηλεκτρονικές πωλήσεις πριν το νέο lockdown

Σούπερ μάρκετ: Αλμα 183% στις ηλεκτρονικές πωλήσεις πριν το νέο lockdown
Φωτογραφία: SHUTTERSTOCK

Ρυθμό ανάπτυξης 183% στην αξία των online αγορών κατέγραψε το κανάλι του online σούπερ μάρκετ στην Ελλάδα το τρίτο τρίμηνο του 2020 (Ιούλιο, Αύγουστο, Σεπτέμβριο), συγκριτικά με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2019, σύμφωνα με τα στοιχεία πωλήσεων που καταγράφει η εταιρεία Convert Group.

Σύμφωνα με προβλέψεις της Convert Group, ο κλάδος εκτιμάται ότι θα κλείσει το 2020, με συνολικές πωλήσεις αξίας περισσότερο από 100 εκατ. ευρώ, πάνω από τις διπλάσιες δηλαδή συγκριτικά με τις ηλεκτρονικές πωλήσεις που πραγματοποιήθηκαν το 2019, οι οποίες έφτασαν τα 46,7 εκατ. ευρώ.

Υψηλοί ρυθμοί ανάπτυξης του κλάδου

Στα ευρήματα της εταιρείας φαίνεται ιδιαίτερα ενθαρρυντικό το γεγονός πως ο κλάδος κατά το τρίτο τρίμηνο του έτους συνέχισε να αναπτύσσεται με ρυθμό σχεδόν ίδιο με αυτόν του δεύτερου τριμήνου (Απρίλιος, Μάιος, Ιούνιος), περιόδου δηλαδή καραντίνας και μέτρων απαγόρευσης της κυκλοφορίας. Μάλιστα, ακόμη και αρκετούς μήνες μετά, η ανάπτυξη του κλάδου σταθεροποιήθηκε σε πολύ υψηλούς ρυθμούς το Σεπτέμβρη, με σχεδόν τετραπλάσια ανάπτυξη συγκριτικά με τους πρώτους μήνες του έτους (Ιανουάριο και Φεβρουάριο) και με +174% συγκριτικά με το Σεπτέμβριο του 2019.

Μελετώντας όλες τις κατηγορίες που αυξήθηκαν σε αξία (Euro) online αγορών τους μήνες Ιούλιο, Αύγουστο και Σεπτέμβριο, παρατηρούνται οι παρακάτω μεταβολές σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2019: +254% σε κατεψυγμένα τρόφιμα, +227% σε προϊόντα αρτοποιίας, +217% σε φρέσκα τρόφιμα, +205% σε συσκευασμένα τρόφιμα, +196% σε καλλυντικά και είδη περιποίησης, +172% σε χαρτικά και είδη καθαρισμού, +161% σε ποτά και αναψυκτικά, +135% σε προϊόντα για κατοικίδια και +39% σε προϊόντα περιποίησης για παιδιά.

Οι συσκευές που προτιμούν οι καταναλωτές

Όσον αφορά στις συσκευές που προτιμούν οι καταναλωτές ως μέσο για τις παραγγελίες τους, αν και οι κινητές συσκευές εμφάνισαν πτώση κατά το δεύτερο τρίμηνο του ‘20 λόγω του εγκλεισμού αλλά και της ανάγκης για μεγάλες παραγγελίες, στο τρίτο τρίμηνο, επανέκτησαν τη δυναμική τους, με αύξηση 7 ποσοστιαίων μονάδων, όντας υπεύθυνες για το 31% των συνολικών παραγγελιών. Πρώτη επιλογή του καταναλωτή βέβαια παρέμειναν desktop & laptops από τα οποία προήλθαν το 64% των συνολικών παραγγελιών, καθώς φαίνεται να είναι οι πιο εύχρηστες συσκευές για την πραγματοποίηση μεγάλων παραγγελιών

Αναφορικά με τα marketing κανάλια, οι οργανικές αναζητήσεις μετά από την αξιοσημείωτη αύξηση που είχαν κατά την περίοδο της καραντίνας, φαίνεται πως στο τρίτο τρίμηνο έπεσαν κατά 9 ποσοστιαίες μονάδες, φτάνοντας στο 15%, ποσοστό ίσο με αυτό που σημείωσαν και την ίδια περίοδο το 2019. Η πτώση οφείλεται σε δύο βασικούς λόγους: στην επαναφορά των διαφημίσεων Google που κατά την περίοδο της καραντίνας και ιδιαίτερα τον Απρίλιο μειώθηκαν κατά 40% λόγω των προβλημάτων στη διαθεσιμότητα των προϊόντων και του τεράστιου φόρτου παραγγελιών, αλλά και στην αύξηση του direct με τους καταναλωτές να επιστρέφουν στους λιανέμπορους της πρώτης τους επιλογής.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Αλμα 150% στις online πωλήσεις των σούπερ μάρκετ-Ποιά προϊόντα επιλέγουμε ηλεκτρονικά
Αλμα 150% στις online πωλήσεις των σούπερ μάρκετ-Ποιά προϊόντα επιλέγουμε ηλεκτρονικά
H συνολική αξία των online αγορών σουπερ μάρκετ σε τιμές λιανικές με το ΦΠΑ ανήλθαν στα 56,3 εκατ. ευρώ, κατά 21% υψηλότερες από το σύνολο των πωλήσεων ολόκληρου του 2019 που ήταν στα 46,6 εκατ. ευρώ.
Αλμα 150% στις online πωλήσεις των σούπερ μάρκετ-Ποιά προϊόντα επιλέγουμε ηλεκτρονικά
Νέο ωράριο λειτουργίας των σούπερ μάρκετ από τη Δευτέρα
Νέο ωράριο λειτουργίας των σούπερ μάρκετ από τη Δευτέρα
Τα σουπερμάρκετ θα κλείνουν στις 20:30 από τη Δευτέρα και την Κυριακή 15 Νοεμβρίου, δεν θα ανοίξουν, είπε ο αναπληρωτής υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων Νίκος Παπαθανάσης.
Νέο ωράριο λειτουργίας των σούπερ μάρκετ από τη Δευτέρα
Γεωργιάδης: Αλυσίδα σούπερ μάρκετ προχώρησε σε αυξήσεις στο lockdown
Γεωργιάδης: Αλυσίδα σούπερ μάρκετ προχώρησε σε αυξήσεις στο lockdown
Tροπολογία του υπουργείου Ανάπτυξης που κατατέθηκε και ψηφίζεται σήμερα στη Βουλή με στόχο να μπει τέλος στις ανατιμήσεις των σούπερ μάρκετ.
Γεωργιάδης: Αλυσίδα σούπερ μάρκετ προχώρησε σε αυξήσεις στο lockdown
Αλλαγές στα αγαθά που επιτρέπεται να πωλούν τα σούπερ μάρκετ
Αλλαγές στα αγαθά που επιτρέπεται να πωλούν τα σούπερ μάρκετ
Ανοικτά τα καταστήματα στα Αεροδρόμια σύμφωνα με τη νέα ΚΥΑ στην οποία περιλαμβάνεται η λίστα με τα διαρκή καταναλωτικά αγαθά που επιτρέπεται να πωλούν τα σούπερ μάρκετ.
Αλλαγές στα αγαθά που επιτρέπεται να πωλούν τα σούπερ μάρκετ