fbpxΑγορές online και για... σοκολατάκια! | Economistas.gr
Skip to main content

Αγορές online και για... σοκολατάκια!

Αγορές online και για... σοκολατάκια!
Φωτο: Shutterstock

Τα στοιχεία της Στατιστικής για τον τζίρο στο λιανεμπόριο την περσινή χρονιά είναι αποκαλυπτικά. Ακόμα πιο αποκαλυπτικά είναι, όμως, τα στοιχεία που “κρύβονται” πίσω από τη “βιτρίνα”, καθώς δείχνουν τις κοσμογονικές αλλαγές που ήδη έχουν δρομολογηθεί στις λιανικές πωλήσεις.  

Στη διάρκεια του πρώτου lockdown και πολύ περισσότερο τους μήνες που ακολούθησαν, καταναλωτές και εταιρίες, οδηγήθηκαν στο... μαγικό κόσμο του e- commerce. Αφήνοντας κανείς στην άκρη τις... παιδικές ασθένειες, που αφορούν στο χρόνο ανταπόκρισης των ίδιων των επιχειρήσεων και των εταιριών διανομής, η ουσία είναι ότι το ηλεκτρονικό εμπόριο καλύπτει όλο και μεγαλύτερο μερίδιο της αγοράς, ακόμα και στον κλάδο των τροφίμων.  

Η αύξηση των ηλεκτρονικών πωλήσεων σε νούμερα

Συνολικά ο τζίρος των πωλήσεων μέσω Ίντερνετ αυξήθηκε κατά 18% στη διάρκεια της προηγούμενης χρονιάς κι αυτό είναι το μεγαλύτερο ποσοστό αύξησης εν μέσω πανδημίας. Ποια είναι η έκπληξη; Ο ετήσιος ρυθμός ανάπτυξης του Online Supermarket, καθώς το 2020 κατέγραψε αύξηση 262% και έφτασε τα 163 εκατ. ευρώ σε τιμές λιανικής!  

Τα νούμερα αυτά δημοσιεύτηκαν στο ετήσιο report της Convert Group. Τον Ιούλιο του 2020 η πρόβλεψη έκανε λόγο για 100 εκατ. ευρώ ετήσιο τζίρο στο κλάδο του ηλεκτρονικού λιανεμπορίου. Σύμφωνα με τα στοιχεία που καταγράφει σε πραγματικό χρόνο το eRetail Audit, η πλατφόρμα της Convert Group που χρησιμοποιείται παγκοσμίως από εκατοντάδες λιανεμπόρους και προμηθευτές καταναλωτικών αγαθών και φαρμάκων, ο ασυγκράτητος ρυθμός ανάπτυξης των Online Supermarket στην Ελλάδα κορυφώθηκε το Δεκέμβριο όπου καταγράφηκε αύξηση 669% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2020!  

Στα στοιχεία συμπεριελήφθησαν για πρώτη φορά και οι πλατφόρμες delivery που ξεκίνησαν εντός του 2020 να υποδέχονται παραγγελίες super market, οι οποίες συνετέλεσαν εν μέρη και στην μεγάλη αύξηση που παρατηρήθηκε στο κλείσιμο της χρονιάς. Αυτές είναι το box.gr (συνεργάζεται με Κρητικό και Μασούτη), το delivery.gr (συνεργάζεται με ΑΒ Βασιλόπουλο) και το efood.gr (συνεργάζεται με τον Σκλαβενίτη) το οποίο μπήκε μάλιστα πρώτο στο κανάλι. Συνολικά στην καινοτόμο ανταλλαγή στοιχείων μέσω του eRetail Audit συνεργάζονται όλοι οι παίκτες που δραστηριοποιούνται αυτή την στιγμή στο κανάλι του οnline supermarket, εκτός των e-fresh.gr και Market In. 

Βελγικές σοκολάτες... οnline  

Φυσικά το φαινόμενο δεν είναι ελληνικό. Αντιθέτως. Ο βελγικός οίκος παραγωγής premium προϊόντων σοκολάτας “Godiva” αποφάσισε το κλείσιμο του συνόλου των 128 καταστημάτων αποκλειστικής διάθεσης προϊόντων του στις ΗΠΑ και τη μεταφορά των πωλήσεων εξ’ ολοκλήρου διαδικτυακά!  

Όπως ανακοίνωσε η εταιρεία, αφορμή υπήρξε η ραγδαία πτώση των πωλήσεων κατά τη διάρκεια της πανδημίας, δεδομένου ότι η επίσκεψη στα καταστήματά της συνδυαζόταν συνήθως με κάποια ειδική επέτειο ή αφορμή (π.χ. γεύμα σε φιλικό σπίτι, δώρο γενεθλίων/ονομαστικής εορτής). Σύμφωνα ωστόσο με τον επικεφαλής αναλυτή καταναλωτικών τάσεων της εταιρείας ερευνών marketing “NPD Group”, κ. Marshal Cohen, η απόφαση της εταιρείας ακολουθεί την τάση της αγοράς, δεδομένου ότι μεγάλος όγκος πωλήσεων τοιαύτου είδους προϊόντων έχει μεταφερθεί στο διαδίκτυο. Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε ο κ. Cohen «οι διαδικτυακές πωλήσεις εκτοξεύθηκαν (κατά τη διάρκεια της πανδημίας) σε επίπεδο που υπό ομαλές συνθήκες θα άγγιζαν εντός τριετίας», συμπληρώνοντας παράλληλα ότι «οι καταναλωτές έχουν πλέον επιμορφωθεί πως να αγοράζουν από εδώ και στο εξής ο,τιδήποτε, από οπουδήποτε, οποιαδήποτε στιγμή και σε οποιαδήποτε τιμή».  

Υπογραμμίζεται συναφώς η αναφορά της Adobe Analytics, ότι οι διαδικτυακές πωλήσεις ανήλθαν σε 188,2 δισ. δολ. ΗΠΑ κατά τη διάρκεια της εορταστικής περιόδου Χριστουγέννων/Νέου Έτους, σημειώνοντας έτσι σημαντικότατη αύξηση 32% έναντι της αντίστοιχης περιόδου το 2019, οπότε είχαν ανέλθει σε 142,5 δισ. δολ. ΗΠΑ.  

Επιπλέον, σύμφωνα με έρευνα της εταιρείας marketing και ερευνών αγοράς Acosta, το 75% των Αμερικανών καταναλωτών αναμένεται να διατηρήσουν εν όλω, ή εν μέρει τις νέες συνήθειες που απέκτησαν κατά τη διάρκεια της πανδημίας του κορωνοϊού. Πιο συγκεκριμένα, το 59% των καταναλωτών ανέφεραν ότι θα διατηρήσουν κάποιες από τις νέες συνήθειες και το 16% ανέφερε ότι θα τις διατηρήσει όλες. Οι τάσεις αυτές περιλαμβάνουν το μαγείρεμα στο σπίτι, την πραγματοποίηση λιγότερων, αλλά υψηλότερης δαπάνης επισκέψεων στα Σούπερ Μάρκετς κ.λ.π. Υπογραμμίζεται ωστόσο, ως πλέον ενδιαφέρουσα μεταξύ των ευρημάτων της έρευνας, η αύξηση κατά 40% των διαδικτυακών πωλήσεων.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Η χρήση του «πλαστικού» χρήματος και η επίπτωση στα φορολογικά έσοδα
Η χρήση του «πλαστικού» χρήματος και η επίπτωση στα φορολογικά έσοδα
Τη σημαντική συμβολή της χρήσης καρτών (πλαστικού χρήματος) στην ενίσχυση των φορολογικών εσόδων από ΦΠΑ και τη διεύρυνση της φορολογικής βάσης αποτυπώνει μελέτη του Ιδρύματος Οικονομικών και Βιομηχανικών (ΙΟΒΕ).
Η χρήση του «πλαστικού» χρήματος και η επίπτωση στα φορολογικά έσοδα
Όλα τα νέα δεδομένα στον Τουρισμό
Όλα τα νέα δεδομένα στον Τουρισμό
Αρχίζει και «θολώνει» ο Ιούνιος- Στοίχημα η αναβάθμιση των χερσαίων συνόρων- Αλλαγή μοντέλου συστήνει η Τράπεζα της Ελλάδας.
Όλα τα νέα δεδομένα στον Τουρισμό
Το στοίχημα της μεγάλης φοροδιαφυγής
Το στοίχημα της μεγάλης φοροδιαφυγής
Έφυγαν ήδη στην Αρχή για το Ξέπλυμα οι πρώτες 63 αναφορές. Μπαίνει στο παιχνίδι και το ΣΔΟΕ με ελέγχους σε επιδοτήσεις, επιχορηγήσεις και προμήθειες του Δημοσίου.
Το στοίχημα της μεγάλης φοροδιαφυγής
Restart των ελεγκτικών υπηρεσιών της ΑΑΔΕ
Restart των ελεγκτικών υπηρεσιών της ΑΑΔΕ
Παίρνει μπροστά το αυτοματοποιημένο σύστημα είσπραξης οφειλών- Μπαράζ ελέγχων και ηλεκτρονικών διασταυρώσεων με στόχο 49,7 δισ ευρώ.
Restart των ελεγκτικών υπηρεσιών της ΑΑΔΕ