fbpxΠληθωρισμός: Μειώθηκε κατά 1,6% τον Μάρτιο του 2021 | Economistas.gr
Skip to main content

Πληθωρισμός: Μειώθηκε κατά 1,6% τον Μάρτιο του 2021

Πληθωρισμός: Μειώθηκε κατά 1,6% τον Μάρτιο του 2021
Στιγμιότυπο από το κέντρο της Αθήνας/ Φωτογραφία Eurokinissi

Συνεχίστηκε και τον Μάρτιο εφέτος η καθοδική πορεία του πληθωρισμού, καθώς σημείωσε μείωση 1,6% σε σχέση με τον Μάρτιο 2020, από μείωση 1,3% τον Φεβρουάριο εφέτος και έναντι μηδενικής μεταβολής τον Μάρτιο 2020 σε σχέση με τον Μάρτιο 2019.

Ωστόσο, μεταξύ Μαρτίου και Φεβρουαρίου εφέτος υπήρξε αύξηση 1,2%. Ειδικότερα, ανατιμήσεις καταγράφηκαν σε: Ένδυση και υπόδηση (20%) λόγω επαναφοράς μέρους των τιμών στα επίπεδα πριν από τις χειμερινές εκπτώσεις, Εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με αεροπλάνο (17,1%), Πετρέλαιο θέρμανσης (5,6%), Καύσιμα και λιπαντικά (4,7%), Φρούτα νωπά (1,7%) και Είδη άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού (1,4%). Στον αντίποδα, οι τιμές μειώθηκαν σε: Ψάρια νωπά (3,8%), Γάλα νωπό πλήρες (2%), Πουλερικά (1,2%), Αλκοολούχα ποτά μη σερβιριζόμενα (0,9%), Τυριά (0,6%) και Τηλεφωνικές υπηρεσίες (0,3%).

Όπως ανακοίνωσε η ΕΛΣΤΑΤ, η μείωση του γενικού δείκτη τιμών καταναλωτή τον Μάρτιο κατά 1,6% προήλθε κυρίως από τις μεταβολές στις ακόλουθες ομάδες αγαθών και υπηρεσιών:

Από τις μειώσεις των δεικτών κατά:

  • 0,3% στην ομάδα «Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε: χοιρινό, πουλερικά, γάλα νωπό πλήρες, ελαιόλαδο, νωπά λαχανικά, κατεψυγμένα λαχανικά, πατάτες, αναψυκτικά. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση κυρίως των τιμών σε: νωπά ψάρια, τυριά, γλυκά κουταλιού- μαρμελάδες- μέλι.
  • 0,5% στην ομάδα «Αλκοολούχα ποτά και καπνός», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα αλκοολούχα ποτά (μη σερβιριζόμενα).
  • 16,9% στην ομάδα «Ένδυση και υπόδηση», λόγω μείωσης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.
  • 1,7% στην ομάδα «Διαρκή αγαθά- είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε: υφαντουργικά προϊόντα οικιακής χρήσης, οικιακές συσκευές και επισκευές, υαλικά- επιτραπέζια σκεύη και σκεύη οικιακής χρήσης, είδη άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού.
  • 1,1% στην ομάδα «Υγεία», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα φαρμακευτικά προϊόντα. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση κυρίως των τιμών στις ιατρικές υπηρεσίες.
  • 0,8% στην ομάδα «Μεταφορές», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε: εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με αεροπλάνο, εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με σιδηρόδρομο, οδικές μεταφορές επιβατών, συνδυασμένες μεταφορές επιβατών. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση κυρίως των τιμών σε: καινούργια αυτοκίνητα, καύσιμα και λιπαντικά.
  • 1,6% στην ομάδα «Επικοινωνίες», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στις τηλεφωνικές υπηρεσίες.
  • 0,3% στην ομάδα «Αναψυχή- πολιτιστικές δραστηριότητες», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα μικρά είδη αναψυχής- άνθη, κατοικίδια ζώα. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση κυρίως των τιμών στα διαρκή αγαθά αναψυχής.
  • 0,5% στην ομάδα «Ξενοδοχεία- καφέ- εστιατόρια», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα ξενοδοχεία- μοτέλ- πανδοχεία.
  • 1,4% στην ομάδα» 'Αλλα αγαθά και υπηρεσίες», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε: άλλα είδη ατομικής φροντίδας, άλλα προσωπικά είδη.

Από τις αυξήσεις των δεικτών κατά:

  • 0,1% στην ομάδα «Στέγαση», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: φυσικό αέριο, πετρέλαιο θέρμανσης. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών σε: ηλεκτρισμό, στερεά καύσιμα.

Παράλληλα, ο γενικός δείκτης παρουσίασε αύξηση 1,2% τον Μάρτιο 2021 σε σύγκριση με τον Φεβρουάριο 2021, έναντι αύξησης 1,6% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους.

Όσον αφορά στον εναρμονισμένο δείκτη, αυτός μειώθηκε 2% τον Μάρτιο εφέτος σε σχέση με τον Μάρτιο 2020, από μείωση 1,9% τον Φεβρουάριο εφέτος και έναντι αύξησης 0,2% τον Μάρτιο 2020 σε σύγκριση με τον Μάρτιο 2019. Ενώ, ο εναρμονισμένος δείκτης σημείωσε αύξηση 1% τον Μάρτιο 2021 σε σύγκριση με τον Φεβρουάριο 2021, έναντι αύξησης 1,2% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Αποπληθωρισμός και τον Οκτώβριο στην Ελλάδα
Αποπληθωρισμός και τον Οκτώβριο στην Ελλάδα
Σε αρνητικό έδαφος βρέθηκε και τον Οκτώβριο εφέτος ο πληθωρισμός, καθώς μειώθηκε 0,7% έναντι αύξησης 1,8% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του έτους 2018 με το 2017.
Αποπληθωρισμός και τον Οκτώβριο στην Ελλάδα
Με θετικό πρόσημο ο πληθωρισμός τον Νοέμβριο
Με θετικό πρόσημο ο πληθωρισμός τον Νοέμβριο
Στο 0,2% σε ετήσια βάση ο πληθωρισμός, από μείωση 0,7% είχε καταγράψει τον Οκτώβριο. Στο 0,5% ανήλθε ο εναρμονισμένος δείκτης. Οι κατηγορίες προϊόντων που κινήθηκαν σε υψηλότερα επίπεδα.
Με θετικό πρόσημο ο πληθωρισμός τον Νοέμβριο
Οριακή αύξηση του πληθωρισμού τον Φεβρουάριο
Οριακή αύξηση του πληθωρισμού τον Φεβρουάριο
Αύξηση 0,2% σημείωσε ο πληθωρισμός τον Φεβρουάριο εφέτος από αύξηση 0,9% τον Ιανουάριο και έναντι αύξησης 0,6% τον Φεβρουάριο πέρυσι.
Οριακή αύξηση του πληθωρισμού τον Φεβρουάριο
Αμετάβλητος ο πληθωρισμός τον Μάρτιο, πρώτο μήνα της κρίσης
Αμετάβλητος ο πληθωρισμός τον Μάρτιο, πρώτο μήνα της κρίσης
Αύξηση 0,2% είχε σημειώσει τον Φεβρουάριο. Σε ποιους τομείς καταγράφηκαν ανατιμήσεις τον πρώτο μήνα της κρίσης του κορωνοϊού, σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ.
Αμετάβλητος ο πληθωρισμός τον Μάρτιο, πρώτο μήνα της κρίσης