Πληθωρισμός: Μειώθηκε κατά 1,6% τον Μάρτιο του 2021

NEWSROOM
Στιγμιότυπο από το κέντρο της Αθήνας
Στιγμιότυπο από το κέντρο της Αθήνας/ Φωτογραφία Eurokinissi

Συνεχίστηκε και τον Μάρτιο εφέτος η καθοδική πορεία του πληθωρισμού, καθώς σημείωσε μείωση 1,6% σε σχέση με τον Μάρτιο 2020, από μείωση 1,3% τον Φεβρουάριο εφέτος και έναντι μηδενικής μεταβολής τον Μάρτιο 2020 σε σχέση με τον Μάρτιο 2019.

Ωστόσο, μεταξύ Μαρτίου και Φεβρουαρίου εφέτος υπήρξε αύξηση 1,2%. Ειδικότερα, ανατιμήσεις καταγράφηκαν σε: Ένδυση και υπόδηση (20%) λόγω επαναφοράς μέρους των τιμών στα επίπεδα πριν από τις χειμερινές εκπτώσεις, Εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με αεροπλάνο (17,1%), Πετρέλαιο θέρμανσης (5,6%), Καύσιμα και λιπαντικά (4,7%), Φρούτα νωπά (1,7%) και Είδη άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού (1,4%). Στον αντίποδα, οι τιμές μειώθηκαν σε: Ψάρια νωπά (3,8%), Γάλα νωπό πλήρες (2%), Πουλερικά (1,2%), Αλκοολούχα ποτά μη σερβιριζόμενα (0,9%), Τυριά (0,6%) και Τηλεφωνικές υπηρεσίες (0,3%).

Όπως ανακοίνωσε η ΕΛΣΤΑΤ, η μείωση του γενικού δείκτη τιμών καταναλωτή τον Μάρτιο κατά 1,6% προήλθε κυρίως από τις μεταβολές στις ακόλουθες ομάδες αγαθών και υπηρεσιών:

Από τις μειώσεις των δεικτών κατά:

  • 0,3% στην ομάδα «Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε: χοιρινό, πουλερικά, γάλα νωπό πλήρες, ελαιόλαδο, νωπά λαχανικά, κατεψυγμένα λαχανικά, πατάτες, αναψυκτικά. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση κυρίως των τιμών σε: νωπά ψάρια, τυριά, γλυκά κουταλιού- μαρμελάδες- μέλι.
  • 0,5% στην ομάδα «Αλκοολούχα ποτά και καπνός», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα αλκοολούχα ποτά (μη σερβιριζόμενα).
  • 16,9% στην ομάδα «Ένδυση και υπόδηση», λόγω μείωσης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.
  • 1,7% στην ομάδα «Διαρκή αγαθά- είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε: υφαντουργικά προϊόντα οικιακής χρήσης, οικιακές συσκευές και επισκευές, υαλικά- επιτραπέζια σκεύη και σκεύη οικιακής χρήσης, είδη άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού.
  • 1,1% στην ομάδα «Υγεία», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα φαρμακευτικά προϊόντα. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση κυρίως των τιμών στις ιατρικές υπηρεσίες.
  • 0,8% στην ομάδα «Μεταφορές», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε: εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με αεροπλάνο, εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με σιδηρόδρομο, οδικές μεταφορές επιβατών, συνδυασμένες μεταφορές επιβατών. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση κυρίως των τιμών σε: καινούργια αυτοκίνητα, καύσιμα και λιπαντικά.
  • 1,6% στην ομάδα «Επικοινωνίες», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στις τηλεφωνικές υπηρεσίες.
  • 0,3% στην ομάδα «Αναψυχή- πολιτιστικές δραστηριότητες», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα μικρά είδη αναψυχής- άνθη, κατοικίδια ζώα. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση κυρίως των τιμών στα διαρκή αγαθά αναψυχής.
  • 0,5% στην ομάδα «Ξενοδοχεία- καφέ- εστιατόρια», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα ξενοδοχεία- μοτέλ- πανδοχεία.
  • 1,4% στην ομάδα» 'Αλλα αγαθά και υπηρεσίες», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε: άλλα είδη ατομικής φροντίδας, άλλα προσωπικά είδη.

Από τις αυξήσεις των δεικτών κατά:

  • 0,1% στην ομάδα «Στέγαση», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: φυσικό αέριο, πετρέλαιο θέρμανσης. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών σε: ηλεκτρισμό, στερεά καύσιμα.

Παράλληλα, ο γενικός δείκτης παρουσίασε αύξηση 1,2% τον Μάρτιο 2021 σε σύγκριση με τον Φεβρουάριο 2021, έναντι αύξησης 1,6% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους.

Όσον αφορά στον εναρμονισμένο δείκτη, αυτός μειώθηκε 2% τον Μάρτιο εφέτος σε σχέση με τον Μάρτιο 2020, από μείωση 1,9% τον Φεβρουάριο εφέτος και έναντι αύξησης 0,2% τον Μάρτιο 2020 σε σύγκριση με τον Μάρτιο 2019. Ενώ, ο εναρμονισμένος δείκτης σημείωσε αύξηση 1% τον Μάρτιο 2021 σε σύγκριση με τον Φεβρουάριο 2021, έναντι αύξησης 1,2% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους.

ΣΧΕΤΙΚΑ