Το 89% των εργαζόμενων στοχεύει σε αναβάθμιση ψηφιακών δεξιοτήτων

NEWSROOM
Εργαζόμενος δουλεύει στο λάπτοπ του
Φωτογραφία: Shutterstock

Με την επικράτηση των νέων τεχνολογιών και την ταχύτατη εξέλιξή τους να έχει αλλάξει τα δεδομένα σε ό,τι αφορά τις αναγκαίες για τους εργαζομένους δεξιότητες και γνώσεις, με τις αλλαγές που έφερε ο Covid-19 στην αγορά εργασίας και τον ανταγωνισμό για τα ταλέντα να έχει αυξηθεί, όλο και περισσότεροι εργοδότες αναβαθμίζουν τις δεξιότητες του προσωπικού τους, ώστε να συμβαδίζουν με τις μακροχρόνιες στρατηγικές των επιχειρήσεων τους.

Σύμφωνα με μια πρόσφατη έρευνα που πραγματοποίησε η LHH στην παγκόσμια σελίδα της στο LinkedIn, οι εργαζόμενοι έχουν αντιληφθεί τη μεταβαλλόμενη δυναμική του κόσμου της εργασίας και στη συντριπτική τους πλειοψηφία (89%) οι συμμετέχοντες επιθυμούν να αναβαθμίσουν τις δεξιότητες τους μέσα στον επόμενο ένα χρόνο για να είναι καλύτερα προετοιμασμένοι για μελλοντικούς ρόλους που ενδεχομένως θα αναλάβουν.

Λαμβάνοντας υπόψη τα νέα δεδομένα στην αγορά εργασίας, η διαρκής αναβάθμιση των γνώσεων και δεξιοτήτων είναι απαραίτητη για τη διατήρηση της απασχολησιμότητας των εργαζομένων. Σύμφωνα με την LHH, κάποιος που δεν αναπτύσσει τις δεξιότητές του, έχει λιγότερες πιθανότητες να εξελιχθεί στον οργανισμό που εργάζεται και να αναλάβει πιο υψηλόβαθμους ρόλους, ενώ ταυτόχρονα μειώνονται και οι πιθανότητες να διεκδικήσει με επιτυχία έναν νέο επαγγελματικό ρόλο σε άλλον οργανισμό.

Οι εργαζόμενοι είναι σημαντικό να αναζητούν ευκαιρίες ανάπτυξης των δεξιοτήτων τους μέσω εκπαίδευσης και επιμόρφωσης, και σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να παραμελούν να εμπλέξουν τον εργοδότη τους σε αυτή τη διαδικασία. Είναι εξάλλου ένας τρόπος να δείξουν πως έχουν όρεξη για μάθηση, νέες ιδέες και αφοσίωση στην εταιρεία τους, στην οποία θέλουν να προσφέρουν πάντα το καλύτερο διατηρώντας τις γνώσεις και τις δεξιότητές τους επίκαιρες.

Οι εργαζόμενοι πρέπει να αναζητούν τις σχετικές με εκπαίδευση πολιτικές της εταιρείας τους. Μια συνομιλία με τον/την υπεύθυνο/η ανθρώπινου δυναμικού ή ακόμα και με τον προϊστάμενό τους θα μπορέσει να τους δώσει μια ιδέα για πιθανές ευκαιρίες, για τα κόστη εκπαίδευσης που μπορεί να καλυφθούν από τον οργανισμό, για διαθέσιμα ενδοεταιρικά εκπαιδευτικά προγράμματα και χρονικά περιθώρια ολοκλήρωσης των προγραμμάτων αυτών.

Δεν αρκεί να επιλέξουν οι εργαζόμενοι απλά ένα αντικείμενο στο οποίο θέλουν να εκπαιδευτούν. Θα πρέπει να δείξουν στους εργοδότες τους πώς αυτή η εκπαίδευση συνδέεται με τις επιδιώξεις τους για την επαγγελματική τους πορεία και πώς αυτές οι επιδιώξεις μπορούν να υποστηρίξουν τους επιχειρηματικούς στόχους της εταιρείας τους. Με αυτό τον τρόπο οι εργαζόμενοι θα μπορέσουν να δείξουν πώς η επένδυση αυτή που θα κάνει η εταιρεία θα αποφέρει οφέλη και στην ίδια. Θα μπορέσουν επίσης μαζί να σχεδιάσουν το πλάνο ανάπτυξης του εργαζομένου αξιοποιώντας τις νεοαποκτηθείσες δεξιότητές του στο μέγιστο.

Η Κατερίνα Βουρλογιάννη, Talent Development Director, LHH, σχολιάζει: «Οι γραμμικές πορείες σταδιοδρομίας ανήκουν σε ένα ολοένα και πιο μακρινό παρελθόν και είναι πλέον σε μεγάλο βαθμό απρόβλεπτες και επηρεαζόμενες από τις συνθήκες της αγοράς και τις αλλαγές που συντελούνται στον κόσμο της εργασίας. Η ανάγκη των εταιρειών να ακολουθούν τις εξελίξεις της τεχνολογίας, να διαφοροποιούνται από τον ανταγωνισμό όπως και να επιλέγουν και να διακρατούν τα ταλέντα που θα τις βοηθήσουν να επιτύχουν τους στόχους τους κάνει τη διαρκή ανάπτυξη δεξιοτήτων πιο επιτακτική από ποτέ. Η διατήρηση ενός εργατικού δυναμικού με επίκαιρες δεξιότητες που απαντούν στις ανάγκες της σημερινής αλλά και μελλοντικής αγοράς είναι ευθύνη που βαρύνει τόσο τον ίδιο τον εργαζόμενο, όσο και τις επιχειρήσεις».

ΣΧΕΤΙΚΑ