fbpxNielsen: Θετικά κινήθηκε το οργανωμένο λιανεμπόριο το α' εξάμηνο του 2021 | Economistas.gr
Skip to main content

Nielsen: Θετικά κινήθηκε το οργανωμένο λιανεμπόριο το α' εξάμηνο του 2021

Nielsen: Θετικά κινήθηκε το οργανωμένο λιανεμπόριο το α' εξάμηνο του 2021
EUROKINISSI/ ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ

Θετικά σε αξία, στο +1,1% κινήθηκε το οργανωμένο λιανεμπόριο (καταστήματα τροφίμων άνω των 100 τ.μ., Ηπειρωτική Ελλάδα & Κρήτη, εξαιρούμενων των νησιών, καθώς και του discount καναλιού) κατά το πρώτο εξάμηνο του 2021 (στοιχεία YTD έως 27 Ιουνίου 2021), σε σύγκριση με την αντίστοιχη περυσινή χρονική περίοδο, σύμφωνα με έρευνα της Nielsen.

Τα ταχέως κινούμενα καταναλωτικά αγαθά (FMCGs) στο σύνολό τους παρουσιάζουν παρόμοια τάση, στο +1,0%. Όσο αφορά στις επιμέρους κατηγορίες των ταχυκίνητων καταναλωτικών προϊόντων, τα τρόφιμα & ποτά είναι η μοναδική μεγάλη κατηγορία, που αναπτύσσεται με +2,3%, ενώ οι κατηγορίες που αφορούν στα προϊόντα προσωπικής περιποίησης, καθώς και τα προϊόντα οικιακής χρήσης παρουσιάζουν μείωση στις πωλήσεις τους σε αξία, σε σχέση με το 2020, κατά -3,5% & -2,1% αντίστοιχα.

Το σύνολο των κατηγοριών bazaar (ένδυση, ηλεκτρικές συσκευές, βιβλία, εργαλεία, είδη κήπου, είδη αυτοκινήτου, οικιακός εξοπλισμός κλπ.) εμφανίζει την πιο θετική, διψήφια τάση στο +10,3%, η οποία σχετίζεται κυρίως με το διάστημα όπου το λοιπό λιανεμπόριο βρισκόταν σε αναστολή λειτουργίας, ενώ τα φρέσκα και επί ζυγίω προϊόντα παρουσιάζουν οριακή μείωση στο -0,5%.

Όσο αφορά στις διαφορετικές τυπολογίες καταστημάτων,οι μεγάλες αίθουσες άνω των 2,500 τ.μ. (hypermarkets) εξακολουθούν να παρουσιάζουν την μεγαλύτερη αύξησητης τάξεως του +8,2% στις πωλήσεις τους. Σε ρυθμό ανάπτυξης, ωστόσο αρκετά πιο μετριοπαθή, ακολουθούν και οι μικρότερες αίθουσες, έως 400 τ.μ. , στο +1,5%, γεγονός που σημαίνει ότι οι αγοραστές επιλέγουν και τα μικρότερα καταστήματα για την ευκολία τους, αλλά και τα καθημερινά τους ψώνια.

Στο επίπεδο των επιμέρους γεωγραφικών περιοχών η Αττική είναι η μοναδική περιφέρεια, που παρουσιάζει αρνητικό ρυθμό ανάπτυξης, στο -0,9%, ενώ αντίθετα η Πελοπόννησος αναπτύσσεται συγκριτικά πιο θετικά, με +5,8%. Για το σύνολο του εξαμήνου εξακολουθούν οι κατηγορίες των αλκοολούχων ποτών να παρουσιάζουν υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης (ενδεικτικά αναφέρονται το ουίσκι με 32,5%, το ρούμι με 27,5, καθώς και τα κρασιά με 24,3). Στον αντίποδα, κατηγορίες τροφίμων, τις οποίες οι αγοραστές «στόκαραν» κατά την περίοδο του ξεσπάσματος της πανδημίας παρουσίασαν σημαντικά αρνητικές τάσεις κατά τους πρώτους έξι μήνες του 2021, όπως για παράδειγμα τα όσπρια (-12,3%) και το αλεύρι (-21,8%).

Προς την ίδια κατεύθυνση, κατηγορίες όπως τα καθαριστικά σπιτιού έκαναν βουτιά στις πωλήσεις τους, σε αξία, κατά -15%, όπως επίσης και οι χλωρίνες με -18,4%, καθώς υπήρξε εξορθολογίκευση της χρήσης τους, σε σχέση με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2020. Παρόμοια πορεία ακολούθησαν και ορισμένες κατηγορίες προσωπικής υγιεινής και περιποίησης, των οποίων είχεεκτοξευθεί η ζήτηση στις αρχές του 2020, όπως τα σαπούνια για τα χέρια (-22,7%), καθώς και τα αντισηπτικά (-43,2%).

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Nielsen: Οι τάσεις της αγοράς λιανεμπορίου για το 9μηνο
Nielsen: Οι τάσεις της αγοράς λιανεμπορίου για το 9μηνο
Τα φρέσκα και επί ζυγίω προϊόντα εξακολουθούν να εμφανίζουν την πιο θετική τάση στο +8,4%, ενώ το σύνολο των κατηγοριών Bazaar αναπτύσσονται κατά +6,4%.
Nielsen: Οι τάσεις της αγοράς λιανεμπορίου για το 9μηνο
Nielsen: Οι νέες τάσεις στο οργανωμένο λιανεμπόριο
Nielsen: Οι νέες τάσεις στο οργανωμένο λιανεμπόριο
Αύξηση του συνολικού τζίρου στην κρίση του κορωνοϊού. Τη μεγαλύτερη ποσοστιαία αύξηση παρουσίασαν οι κατηγορίες που αφορούν στα προϊόντα οικιακής χρήσης
Nielsen: Οι νέες τάσεις στο οργανωμένο λιανεμπόριο
Αλμα 12,6% στις πωλήσεις λιανεμπορίου το πεντάμηνο
Αλμα 12,6% στις πωλήσεις λιανεμπορίου το πεντάμηνο
Στο 24% η θετική τάση στις κατηγορίες που αφορούν στα προϊόντα οικιακής χρήσης. Σταδιακή αποκλιμάκωση των έντονων τάσεων της αγοράς τον Μάιο.
Αλμα 12,6% στις πωλήσεις λιανεμπορίου το πεντάμηνο
Κορκίδης: Ο διπλός στόχος του λιανικού εμπορίου για το φετινό καλοκαίρι
Κορκίδης: Ο διπλός στόχος του λιανικού εμπορίου για το φετινό καλοκαίρι
«Από τη Δευτέρα 11 Ιουλίου ξεκινά ένα μεγάλο διάστημα ανακούφισης απέναντι στην ακρίβεια και υπέρ των βεβαρημένων οικογενειακών προϋπολογισμών, που θα διαρκέσει 50 ημέρες, έως τις 31 Αυγούστου και ενδείκνυται για "έξυπνες" αγορές». Αυτό υπογραμμίζει σε δήλωσή του με αφορμή την έναρξη των θερινών εκπτώσεων ο πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού. επιμελητηρίου Πειραιώς Βασίλης Κορκίδης.
Κορκίδης: Ο διπλός στόχος του λιανικού εμπορίου για το φετινό καλοκαίρι
Έρευνα ΕΚΤ: Οικονομικοί αναλυτές αναθεώρησαν ανοδικά τις προβλέψεις τους για τον πληθωρισμό και καθοδικά για την ανάπτυξη
Έρευνα ΕΚΤ: Οικονομικοί αναλυτές αναθεώρησαν ανοδικά τις προβλέψεις τους για τον πληθωρισμό και καθοδικά για την ανάπτυξη
Σημαντικά υψηλότερο πληθωρισμό αλλά περιορισμένες απώλειες στο μέτωπο της ανάπτυξης προβλέπουν οικονομικοί αναλυτές που συμμετείχαν σε έρευνα της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας για το τρίτο τρίμηνο (Survey of Professional Forecasters) σε σχέση με τις προβλέψεις που είχαν κάνει το προηγούμενο τρίμηνο.
Έρευνα ΕΚΤ: Οικονομικοί αναλυτές αναθεώρησαν ανοδικά τις προβλέψεις τους για τον πληθωρισμό και καθοδικά για την ανάπτυξη
Έρευνα: Η τιμή το σημαντικότερο αγοραστικό κριτήριο για τους Έλληνες καταναλωτές
Έρευνα: Η τιμή το σημαντικότερο αγοραστικό κριτήριο για τους Έλληνες καταναλωτές
Την πίεση που ασκούν στην αγοραστική δύναμη, αλλά και την ψυχολογία των Ελλήνων καταναλωτών, η σημαντική αύξηση του πληθωρισμού στις παγκόσμιες αγορές και τις ανησυχίες που προκαλεί η εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία αποτυπώνει η έρευνα «Future Consumer Index Ελλάδα 2022».
Έρευνα: Η τιμή το σημαντικότερο αγοραστικό κριτήριο για τους Έλληνες καταναλωτές