«Πυρετός» προετοιμασιών για τη φετινή Black Friday

Φωτό: Eurokinissi

Η φετινή “Μαύρη Παρασκευή” σίγουρα δεν θα είναι σαν την περσινή, που σκιάστηκε από το αιφνιδιαστικό lockdown. Αν και απέχουμε σχεδόν ένα μήνα από τις 26 Νοεμβρίου, το λιανεμπόριο προετοιμάζεται πυρετωδώς για την Black Friday, η οποία φαίνεται ότι καλύπτει, πλέον και το χώρο της μόδας.

Αποκαλυπτική είναι η έρευνα καταναλωτή του GLAMI, σύμφωνα με την οποία, το 66% των Ελλήνων σκοπεύουν να ψωνίσουν προϊόντα μόδας κατά τη διάρκεια του μεγαλύτερου εκπτωτικού event της χρονιάς! Η μόδα φαίνεται να κερδίζει έδαφος στο «καλάθι αγορών» των Ελλήνων για την Black Friday, αφού σύμφωνα με τις απαντήσεις των συμμετεχόντων της πιο πρόσφατης έρευνας Fashion (Re)search του GLAMI, μόλις το 11% απάντησε ότι δεν πρόκειται να ψωνίσει προιόντα μόδας (σε σύνολο 4.022 συμμετεχόντων) στην αντίστοιχη ερώτηση της έρευνας.

Λίαν αποκαλυπτικά είναι και τα ποιοτικά στοιχεία της έρευνας. Φαίνεται πως το Ελληνικό κοινό είναι μοιρασμένο μεταξύ αυτών που περιμένουν οργανωμένα την Black Friday (53% δήλωσαν ότι θα προγραμματίσουν τι θα ψωνίσουν, με ή χωρίς προετοιμασία π.χ λίστα, έρευνα αγοράς κτλ) ενώ το 45% των ερωτηθέντων δεν θα προγραμματίσει εκ των προτέρων τι πρόκειται να αγοράσει και θα αναζητήσει απλώς τις καλύτερες προσφορές κατά τη διάρκεια της “Μαύρης Παρασκευής”.

Τι σημαίνει πρακτικά αυτό; Ότι τα ηλεκτρονικά καταστήματα μόδας θα πρέπει να έχουν σημαντικές εκπτώσεις για να προσελκύσουν την προσοχή των πελατών αλλά και να ξεκινήσουν την προώθηση των προσφορών τους αρκετά νωρίτερα για να ενημερώσουν τους καταναλωτές. Σημειωτέον ότι για όσους απάντησαν ότι δεν έχουν σκοπό να αγοράσουν, οι δύο σημαντικότεροι αρνητικοί παράγοντες είναι ότι βρίσκουν εκπτώσεις καθόλη τη διάρκεια της χρονιάς (38%) και ότι μπορεί να τους οδηγήσει σε αχρείαστες αγορές (20%).

Το μόνο σίγουρο είναι ότι οι καταναλωτές στην Ελλάδα δεν θα αξιοποιήσουν τη “Μαύρη Παρασκευή” για τις... χριστουγεννιάτικες υποχρεώσεις τους. Επί της ουσίας, οι Έλληνες δεν φαίνεται να ακολουθούν την τάση που επικρατεί στις περισσότερες Ευρωπαϊκές αγορές, με τους καταναλωτές εκεί να συνδυάζουν όλο και περισσότερο τις χριστουγεννιάτικες αγορές με τις εκπτώσεις του Black Friday. Στη χώρα μας το 36% δήλωσε ότι κάνει κυρίως τις εορταστικές αγορές του την πρώτη εβδομάδα του Δεκεμβρίου, ποσοστό που είναι το υψηλότερο ανάμεσα στις 10 χώρες που διενεργήθηκε η έρευνα.

Το ψηφιακό άλμα των καταναλωτών της εποχής του lockdown γίνεται πλέον πάγια συμπεριφορά. Το 52% των συμμετεχόντων στην έρευνα θα επιλέξει να ψωνίσει online για τις γιορτές, μία περίοδο που παραδοσιακά προσελκύει περισσότερους επισκέπτες στα φυσικά καταστήματα. Όταν ρωτήθηκαν γιατί επιλέγουν τις online αγορές, ενώ όλα τα καταστήματα είναι ανοιχτά, το 57% δήλωσε ότι online μπορούν να συγκρίνουν τιμές και να βρουν τη φθηνότερη επιλογή, ενώ το 44% επιλέγει τις ηλεκτρονικές αγορές γιατί είναι γρηγορότερες με τη χρήση φίλτρων κτλ.

Τα e-shop ακόμη δεν έχουν καταφέρει να βρουν, πάντως, τις λύσεις σε πάγια προβλήματα των καταναλωτών. Οι τρεις από τους τέσσερις σημαντικότερους λόγους που επιλέγουν τα φυσικά καταστήματα έναντι των online αγορών είναι ότι προτιμουν να δοκιμάζουν και να βλέπουν τα ρούχα και τα αξεσουάρ πριν αγοράσουν (73%), θεωρούν τη βόλτα στα μαγαζιά ως μορφή διασκέδασης/εξόδου (31%), θέλουν να υποστηρίξουν την τοπική αγορά (27%) και δεν τους αρέσει η διαδικασία επιστροφής (23%).

ΣΧΕΤΙΚΑ