Άνεμος αισιοδοξίας για τον Τουρισμό

Φωτογραφία: Shutterstock

«Ο πόλεμος δεν προκάλεσε τη ζημιά που περιμέναμε και φοβόμασταν», σημειώνει κυβερνητικός αξιωματούχος, χωρίς να κρύψει ένα χαμόγελο αισιοδοξίας για μια νέα «εκρηκτική» τουριστική σεζόν, κόντρα στις δυσοίωνες προβλέψεις που πυροδότησε ο πόλεμος στην Ουκρανία.

Το βασικό σενάριο του Προϋπολογισμού είναι ότι οι τουριστικές εισπράξεις θα ανέβουν φέτος στα 14- 15 δισ ευρώ, απέχοντας περίπου 3 δισ ευρώ από το 2019. “Μετά το σοκ της εισβολής στην Ουκρανία η ζήτηση για την Ελλάδα ανακάμπτει εντυπωσιακά. Δεδομένη η απώλεια της ρωσικής αγοράς, η οποία όμως θα καλυφθεί από άλλες αγορές. Διαφαίνονται τουριστικά έσοδα κοντά στα επίπεδα του 2019. Αν το πετύχουμε, θα είναι μεγάλη επιτυχία της χώρας” τουίταρε ο Ανδρέας Ανδρεάδης, πρώην πρόεδρος του ΣΕΤΕ, αποτυπώνοντας έτσι τον άνεμο αισιοδοξίας που πνέει, πλέον, στον κλάδο.

Και τα στοιχεία ομολογουμένως δικαιολογούν απολύτως την αισιοδοξία. Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΥΠΑ, ο συνολικός αριθμός των διακινηθέντων επιβατών το Μάρτιο σε όλα τα αεροδρόμια, ανήλθε στους 1.893.398, παρουσιάζοντας άνοδο 365,3% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2021, ενώ οι πτήσεις ανήλθαν στις 21.228, από τις οποίες 12.577 ήταν εσωτερικού και 8.651 εξωτερικού, παρουσιάζοντας άνοδο 93,1%.

Το πιο σημαντικό είναι, όμως, ότι συγκρίνοντας τα στατιστικά στοιχεία με τον Μάρτιο του 2019, φέτος τον Μάρτιο υπάρχει πτώση μόλις 8,8% στην κίνηση αεροσκαφών και 25,4% στην κίνηση των επιβατών κι όλα αυτά με τον πόλεμο να μαίνεται και τις ανατιμήσεις να κόβουν την ανάσα αλλά και τους προϋπολογισμούς σε όλη την Ευρώπη.

Το μόνο σίγουρο είναι ότι κίνηση από τις ΗΠΑ θα παίξει καθοριστικό ρόλο. Η αμερικανική αγορά είναι ιδιαίτερα σημαντική για την Ελλάδα μετά και τις απευθείας πτήσεις από διάφορες πόλεις των ΗΠΑ, ενώ ακόμα και πρόσφατες έρευνες έδειξαν ότι οι τουρίστες από τη χώρα αυτή κατατάσσονται στις πρώτες σειρές από πλευράς Μέσης Καταναλωτικής Δαπάνης υπερβαίνοντας τα 3.000 δολάρια το άτομο ενώ αυξημένη είναι και η διάρκεια παραμονής που φτάνει περίπου τις δύο εβδομάδες.

Όπως αναφέρει το Greek Hotelier, με στόχο την ενίσχυση της ταξιδιωτικής κίνησης από τις Η.Π.Α. προς την Ελλάδα, πραγματοποιήθηκαν σημαντικές επαφές προώθησης της Πάρου και της Ελαφονήσου στη διάρκεια επίσκεψης της ομάδας συνεργατών της εταιρείας συμβούλων των δύο Δήμων στη Νέα Υόρκη στο πλαίσιο της συμμετοχής στη δημοφιλή ταξιδιωτική έκθεση “Travel and Adventure Show”.

ΣΧΕΤΙΚΑ