fbpxΤι αλλάζει το 2019 στην κινητή τηλεφωνία | Economistas.gr
Skip to main content

Τι αλλάζει το 2019 στην κινητή τηλεφωνία

Τι αλλάζει το 2019 στην κινητή τηλεφωνία

Σε ισχύ από την 1η Ιανουαρίου τίθεται το τελευταίο κύμα ρυθμίσεων για την προστασία των καταναλωτών στις τηλεφωνικές υπηρεσίες και το διαδίκτυο, σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση της ΕΕΤΤ.

Η σημαντικότερη ρύθμιση αφορά στην αυτόματη διακοπή παροχής υπηρεσιών για την αποφυγή υπερχρεώσεων.  Συγκεκριμένα, οι συνδρομητές συμβολαίου θα  επιλέγουν τη δυνατότητα  αυτόματης  διακοπής  της  υπηρεσίας  κάθε  φορά  που ο  λογαριασμός θα υπερβαίνει συγκεκριμένο ανώτατο όριο, με βάση τρεις τουλάχιστον επιλογές. Μία τουλάχιστον από τις επιλογές αυτές δεν θα πρέπει να υπερβαίνει τα 150 ευρώ για τους μηνιαίους λογαριασμούς ή τα 300 ευρώ για τους λογαριασμούς που εκδίδονται ανά δίμηνο.

Η δεύτερη ρύθμιση που θα τεθεί σε ισχύ από την Πρωτοχρονιά, αφορά το ποσό που θα πρέπει να πληρώσει ο συνδρομητής στην εταιρεία κινητής τηλεφωνίας στην περίπτωση που επιθυμεί να φύγει από το δίκτυό της πριν τη λήξη του συμβολαίου. Για τον υπολογισμό του ποσού η ΕΕΤΤ έχει εισάγει τους εξής δύο μαθηματικούς τύπους:

  • Ο πρώτος λαμβάνει υπόψιν το συνολικό ποσό της έκπτωσης επί του μηνιαίου παγίου μέχρι τη στιγμή της διακοπής και το αναπόσβεστο ποσό για τυχόν επιδότηση συσκευής. Για την περίπτωση που ο συνδρομητής καταγγείλει τη σύμβαση πριν τη συμπλήρωση δύο μηνών θα πρέπιε να καταβάλει τα πάγια δύο μηνών, την τυχόν έκπτωση δύο μηνών και το εναπομείναι ποσό απόσβεσης που αντιστοιχεί στον εξοπλισμό ή στην κατασκευή της γραμμής (στην περίπτωση που το συμβόλαιο αφορά σταθερή σύνδεση).
  • Ο δεύτερος τύπος περιλαμβάνει: α) το 1/3 του συνόλου των παγίων για το διάστημα από τη διακοπή μέχρι και τη λήξη του συμβολαίου β) το ποσό απόσβεσης για τον εξοπλισμό και για τα 2/3 των μηνών που απέμεναν μέχρι τη λήξη του συμβολαίου

Από τα  ποσά που προκύπτουν από τους δύο αυτούς μαθηματικούς τύπους ο καταναλωτής θα πρέπει να πληρώσει το μικρότερο. Επισημαίνεται πως η τηλεπικοινωνιακή εταιρεία θα πρέπει να αναγράφει αναλυτικές πληροφορίες για το κόστος διακοπής στην πρώτη σελίδα του συμβολαίου.

Για να γίνει περισσότερο κατανοητός ο τρόπος υπολογισμού η ΕΕΤΤ παραθέτει το εξής σχετικό παράδειγμα:

Συνδρομητής συνάπτει συμβόλαιο διάρκειας 24 μηνών με αρχικό πάγιο 40 ευρώ, επί του οποίου εφαρμόζεται έκπτωση 10 ευρώ. Επίσης περιλαμβάνεται επιδότηση 96 ευρώ για την αγορά συσκευής. Η επιδότηση αυτή αποσβένεται κατά 4 ευρώ τον μήνα (ως αποτέλεσμα της διαίρεσης 96 / 24). Έστω ότι ο συνδρομητής αποφασίζει να διακόψει το συμβόλαιο στον 15ο μήνα και ενώ απομένουν άλλοι 9 μήνες. Με βάση τον πρώτο τύπο ο συνδρομητής θα πρέπει να πληρώσει τη συνολική έκπτωση των παγίων (δηλαδή 10 ευρώ επί 15 μήνες, σύνολο 150 ευρώ) συν το αναπόσβεστο μέρος της συσκευής (δηλαδή 9 μήνες επί 4 ευρώ). Το άθροισμα αυτών των ποσών ανέρχεται σε 186 ευρώ.

Με βάση τον δεύτερο τύπο θα πρέπει να πληρώσει το 1/3 των παγίων για τους 9 μήνες που απομένουν και το αναπόσβεστο ποσό ανά μήνα για τα 2/3 του συγκεκριμένου 9μήνου. Το τελικό ποσό σε αυτή την περίπτωση είναι 114 ευρώ και επειδή αυτό είναι μικρότερο από το ποσό που υπολογίζεται με τον πρώτο τύπο είναι εκείνο που θα πρέπει να πληρώσει ο συνδρομητής.

Όπως εξηγεί η ΕΕΤΤ, για τον ίδιο συνδρομητή και στην περίπτωση που διακόπτει το συμβόλαιο εντός του πρώτου διμήνου η συνολική του επιβάρυνση ανέρχεται σε 168 ευρώ.

Επιπροσθέτως, οι εταιρείες θα πρέπει να ενημερώνουν τους συνδρομητές για τον τιμοκατάλογο των υπηρεσιών και τυχόν τροποποιήσεις τις οποίες πρέπει να διατηρούν δημοσιευμένες στο website τους για δύο χρόνια.

Από την πλευρά τους οι εταιρείες σημειώνουν πως πέραν της εφαρμογής του νέου κανονισμού της ΕΕΤΤ, οι συνδρομητές μπορούν να εγκαθιστούν στο κινητό τους τηλέφωνο την αντίστοιχη εφαρμογή που έχει αναπτύξει κάθε πάροχος (Cosmote, Vodafone, Wind) για καλύτερο έλεγχο του κόστους των τηλεπικοινωνιακών τους συνδέσεων.

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Αριθμοί χωρίς χρέωση για βλάβες σταθερής-κινητής τηλεφωνίας
Αριθμοί χωρίς χρέωση για βλάβες σταθερής-κινητής τηλεφωνίας
Αριθμούς τηλεφωνικής εξυπηρέτησης, χωρίς χρέωση, για θέματα βλαβών, σταθερής και κινητής τηλεφωνίας, γνωστοποίησε ο "Συνήγορος του Καταναλωτή".
Αριθμοί χωρίς χρέωση για βλάβες σταθερής-κινητής τηλεφωνίας
Συμφωνία WIND Ελλάς και Vodafone για την «TowerCo»
Συμφωνία WIND Ελλάς και Vodafone για την «TowerCo»
Σκοπός της συμφωνίας είναι η σύσταση της εταιρείας «TowerCo», η οποία θα διαθέτει και θα διαχειρίζεται τον παθητικό εξοπλισμό των σταθμών βάσης κινητής τηλεφωνίας για τις δύο εταιρείες στην Ελλάδα.
Συμφωνία WIND Ελλάς και Vodafone για την «TowerCo»
«Πράσινο» της ΕΕΤΤ στη συμφωνία Vodafone - Wind
«Πράσινο» της ΕΕΤΤ στη συμφωνία Vodafone - Wind
Ολοκληρώθηκε η διερεύνηση της συμφωνίας μεταξύ των εταιρειών VODAFONE και WIND για την επέκταση της κοινής χρήσης δικτύου στην τεχνολογία Long Term Evolution- LTE (4G).
«Πράσινο» της ΕΕΤΤ στη συμφωνία Vodafone - Wind