fbpxΗ αγορά εργασίας στην εποχή της Εικονικής Πραγματικότητας | Economistas.gr
Skip to main content

Η αγορά εργασίας στην εποχή της Εικονικής Πραγματικότητας

Η αγορά εργασίας στην εποχή της Εικονικής Πραγματικότητας
Φώτο: Shutterstock

Δεν είναι μυστικό ότι άλλα μαθαίνουν στα σχολεία και τα πανεπιστήμια οι νέοι, άλλα ζητάει η αγορά κι άλλες ανάγκες αναδύονται με αστραπιαία ταχύτητα λόγω της ραγδαίας εξάπλωσης της τεχνολογίας ακόμα και σε πεδία, που μέχρι πρότινος ανήκαν στη σφαίρα της επιστημονικής φαντασίας.  

Τα “κενά” στον Τουρισμό δεν είναι μόνο αποτέλεσμα των χαμηλών αμοιβών και του συχνά- πυκνά “θολού” εργασιακού περιβάλλοντος, ενώ και στη μεταποίηση η κάλυψη κρίσιμων θέσεων “σκοντάφτει” στην έλλειψη δεξιοτήτων ή και εξειδίκευσης. Τα σωρευτικά αρνητικά αποτελέσματα στην παραγωγικότητα και ανταγωνιστικότητα των ελληνικών επιχειρήσεων δεν επιδέχονται σχολιασμού και κάπως έτσι δημιουργήθηκε η ανάγκη της πιο στενής συνεργασίας μεταξύ του πρώην ΟΑΕΔ και νυν Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης, με την πραγματική οικονομία.  

Μια τέτοια συμφωνία 3ετούς συνεργασίας έχει υπογραφεί με το Ελληνο-Αμερικανικό Εμπορικό Επιμελητήριο, με κοινό στόχο την αποτελεσματικότερη σύζευξη προσφοράς και ζήτησης στην αγορά εργασίας και συγκεκριμένα των αναγκών των επιχειρήσεων που αναζητούν προσωπικό, με τις δεξιότητες όσων αναζητούν εργασία. Σε πρώτη φάση, η Δ.ΥΠ.Α. θα σχεδιάσει δύο πιλοτικά προγράμματα στις 50 Επαγγελματικές Σχολές μαθητείας που λειτουργεί πανελλαδικά, τα οποία θα απαντήσουν στις σύγχρονες απαιτήσεις των επιχειρήσεων, εξοπλίζοντας παράλληλα νέους υποψήφιους με τα προσόντα που χρειάζονται για μια επιτυχημένη καριέρα. Από το 1952, άλλωστε, ο πρώην ΟΑΕΔ υλοποιεί με επιτυχία το δυικό εκπαιδευτικό σύστημα, που συνδυάζει την παράλληλη 2ετή θεωρητική και εργαστηριακή εκπαίδευση στην τάξη με την αμειβόμενη μαθητεία σε επιχειρήσεις. 

Το μόνο σίγουρο είναι ότι Τα τελευταία 2 χρόνια, η πανδημία άλλαξε καθοριστικά την ζωή μας. Σε αυτό το ρευστό καθεστώς, η αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών αναμένεται να αποτελέσει το επίκεντρο των εξελίξεων στον χώρο της εργασίας. Από τη μια, η προοπτική ενίσχυσης της παραγωγικότητας και από την άλλη, ο φόβος απώλειας θέσεων εργασίας, καθιστούν την σωστή χρήση των νέων τεχνολογιών απαραίτητη. Σε αυτό το πλαίσιο, η έννοια του metaverse και του αντίκτυπου που θα έχει στον κόσμο της εργασίας, είναι το επόμενο μεγάλο στοίχημα για εργοδότες και εργαζόμενους. 

Η μεγαλύτερη αλλαγή που θα προκύψει από την εξάπλωση του metaverse και την αξιοποίηση των τεχνολογιών εικονικής πραγματικότητας, είναι ότι επαγγέλματα που μέχρι πρότινος απαιτούσαν φυσική παρουσία για να εκτελεστούν – όπως η εξυπηρέτηση πελατών, εφεξής θα γίνονται εξ αποστάσεως. Σε αυτό το πλαίσιο, ο όμιλος Adecco κατέγραψε τα επαγγέλματα που μέχρι το 2030 αναμένεται να είναι πολύ δημοφιλή στον κόσμο του metaverse: 

Avatar σχεδιαστές μόδας 

Ορισμένα από τα πιο βασικά επαγγέλματα της καθημερινότητας, θα «μεταφερθούν» στον ψηφιακό κόσμο του metaverse. Κατά συνέπεια, υπεύθυνοι για τις ενδυματολογικές επιλογές των συμμετεχόντων στον εικονικό κόσμο θα είναι σχεδιαστές μόδας και ενδυματολόγοι σε μορφή avatars. 

Υπεύθυνοι προστασίας δεδομένων  

Στο metaverse η προστασία των δεδομένων θα αποτελεί ύψιστη προτεραιότητα, κατά συνέπεια το επάγγελμα του υπεύθυνου προστασίας δεδομένων, σε συνδυασμό με τις απαραίτητες νομικές γνώσεις, θα είναι ιδιαίτερα δημοφιλές. 

Ψηφιακοί Γιατροί 

Στον εικονικό κόσμο όλα τα δεδομένα ιατρικής φύσεως (αποτελέσματα εξετάσεων, βιομετρικά χαρακτηριστικά) θα συνδέονται με το avatar μας – μια ρέπλικα της πραγματικής εμφάνισης του χρήστη που θα μπορεί να κάνει στο metaverse ό,τι ακριβώς κάνει ένας άνθρωπος στην πραγματική ζωή, ώστε οι γιατροί να μπορούν να βλέπουν τα αποτελέσματα των εξετάσεων του ασθενούς, να κάνουν διάγνωση των παθήσεων και να προτείνουν τρόπους θεραπείας 

Αρχιτέκτονες στο metaverse 

Οτιδήποτε περιλαμβάνεται στο metaverse, από ένα αντικείμενο μέχρι μια τοποθεσία, αποτελεί ένα προϊόν αρχιτεκτονικής. Κατά συνέπεια, το επάγγελμα του αρχιτέκτονα θα συνεχίσει να είναι ιδιαίτερα περιζήτητο και στον  κόσμο του metaverse. 

Διοργανωτές εκδηλώσεων στο metaverse 

Εκδηλώσεις όπως μουσικές συναυλίες και επιδείξεις σε μουσεία έχουν ήδη ξεκινήσει να διεξάγονται με εικονικό τρόπο, και η τάση αυτή θα συνεχίσει να αυξάνεται. Οι διοργανωτές εκδηλώσεων, οι οποίοι θα εξειδικευτούν στο πως θα μεταφέρουν την εμπειρία του πραγματικού event στο metaverse, θα έχουν μεγάλη ζήτηση. 

Ερευνητές 

Ο ρόλος του ερευνητή στο metaverse θα είναι ιδιαίτερα σημαντικός και θα απαιτεί τη γνώση πολλών δεξιοτήτων όπως μηχανική λογισμικού, μηχανική υπολογιστών, ανάπτυξη και σχεδιασμό παιχνιδιών, επιστήμη των δεδομένων, machine learning, computer vision και big data engineering.  

Κατασκευαστής οικοσυστήματος 

Ουσιαστικά πρόκειται για τον υπεύθυνο αξιοποίησης όλων των δυνατοτήτων που προσφέρει ο κόσμος του metaverse, από τη διασφάλιση της ομαλής λειτουργίας των υποδομών μέχρι την εφαρμογή όλων των τεχνολογιών. Στις βασικές αρμοδιότητες του ρόλου, περιλαμβάνεται η επικοινωνία με κυβερνητικούς εκπροσώπους για την περαιτέρω εξάπλωση των δυνατοτήτων του metaverse. 

Υπεύθυνος Ασφαλείας 

Ασφάλεια και διαδίκτυο είναι 2 έννοιες άρρηκτα συνδεδεμένες μεταξύ τους. Στο metaverse, η προστασία των δεδομένων και της ιδιωτικότητας έχουν ακόμα μεγαλύτερη σημασία. Η εξασφάλιση της προστασίας όσων βρίσκονται στο metaverse για να μπορούν να ζουν και να εργάζονται απρόσκοπτα, θα αποτελέσει ένα από τα μεγαλύτερα στοιχήματα. Κατά συνέπεια, το επάγγελμα του υπεύθυνου ασφαλείας προβλέπεται να έχει μεγάλη ζήτηση. 

Σχεδιαστής εξοπλισμού για το metaverse 

Το metaverse βασίζεται στη χρήση εξοπλισμού όπως ακουστικά, κάμερες, αισθητήρες: Αυτά είναι τα νέα εργαλεία που όλοι θα πρέπει να υιοθετήσουμε και να προσαρμοστούμε σταδιακά και κάποιος πρέπει να τα δημιουργήσει. 

Κατασκευαστής «εικονικού κόσμου» 

Ο ρόλος του κατασκευαστή «εικονικού κόσμου» στο metaverse είναι παρόμοιος με τον ρόλο του υπεύθυνου ανάπτυξης video games αλλά με πολύ περισσότερες αρμοδιότητες. Η ικανότητα να αντιλαμβάνεται κανείς τις μελλοντικές ανάγκες και τις επιπτώσεις τους στην κοινωνία θα έχει ιδιαίτερη σημασία. 

Ad-blockers 

Η ανάγκη για έλεγχο και φιλτράρισμα των διαφημίσεων που εμφανίζονται στο metaverse θα είναι μεγάλη, άρα ο ρόλος του ad-blocker θα είναι ιδιαίτερα σημαντικός. 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Τα πάνω- κάτω στην αγορά εργασίας
Τα πάνω- κάτω στην αγορά εργασίας
Συναγερμός για τη νέα Επιθεώρηση Εργασίας- Εργοδοτικές αυθαιρεσίες και ατυχήματα στην πρώτη γραμμή.
Τα πάνω- κάτω στην αγορά εργασίας
Σκωτσέζικο ντους στην αγορά εργασίας
Σκωτσέζικο ντους στην αγορά εργασίας
Μεγάλη αύξηση της απασχόλησης το 2021 αλλά η Ελλάδα παραμένει τελευταία στην Ευρώπη. Πάνω από 500 εκ ευρώ «ένεση» από το Ταμείο Ανάκαμψης.
Σκωτσέζικο ντους στην αγορά εργασίας
Μεγάλο στοίχημα η απασχόληση για το 2022
Μεγάλο στοίχημα η απασχόληση για το 2022
«Γκρίζα» τα στοιχεία της Eurostat για το ποσοστό των ανέργων που βρήκαν δουλειά. Το σχέδιο του ΟΑΕΔ για φέτος.
Μεγάλο στοίχημα η απασχόληση για το 2022