fbpxΓερμανία και Γαλλία πρωταθλητές στις πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων -Πού κατατάσσεται η Ελλάδα | Economistas.gr
Skip to main content

Γερμανία και Γαλλία πρωταθλητές στις πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων -Πού κατατάσσεται η Ελλάδα

Γερμανία και Γαλλία πρωταθλητές στις πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων -Πού κατατάσσεται η Ελλάδα
Ηλεκτρικό αυτοκίνητο

Η αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων σημειώνει εκθετική ανάπτυξη τα τελευταία χρόνια με τις πωλήσεις να ξεπερνούν τα 10 εκατομμύρια το 2022.

Συνολικά το 14% όλων των νέων αυτοκινήτων που πουλήθηκαν ήταν ηλεκτρικά το 2022, από περίπου 9% το 2021 και λιγότερο από 5% το 2020. Σύμφωνα με στοιχεία της Eurostat και της Ελ.ΣΤΑΤ. που επεξεργάστηκε το Pricefox, το 2023 εκτιμάται ότι θα σπάσει νέο ρεκόρ πωλήσεων στα παντός είδους ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Ήδη το πρώτο τρίμηνο του έτους σημειώνει σημαντική αύξηση έναντι του περσινού.

Ευρώπη: πάνω από 1 εκατομμύριο τα νέα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα

Στην Ευρώπη, τη δεύτερη μεγαλύτερη αγορά μετά την Κίνα, οι πωλήσεις ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων αυξήθηκαν το 1ο τρίμηνο του 2023 κατά 25% φτάνοντας σχεδόν τις 1,2 εκατομμύρια πωλήσεις.

Ίδιο ρυθμό ανάπτυξης κατέγραψε και η παγκόσμια αγορά ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων (25%). Επί του παρόντος, αναμένουμε να δούμε 14 εκατομμύρια πωλήσεις μέχρι το τέλος του 2023, που αντιπροσωπεύουν ετήσια αύξηση 35%, με τις νέες αγορές να επιταχύνονται το δεύτερο εξάμηνο του τρέχοντος έτους.

Ως αποτέλεσμα, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα μπορούσαν να αντιπροσωπεύουν το 18% των συνολικών πωλήσεων των αυτοκινήτων το 2023.

2023-05-17_10_28_27-window.jpg

Από τις τρεις κατηγορίες ηλεκτροκίνησης, η πιο δημοφιλής παραμένει η υβριδική στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Παρατηρείται όμως μια άνοδος της προτίμησης στα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα έναντι των Plug-In υβριδικών μοντέλων την περίοδο Ιανουαρίου-Μαρτίου του 2023 σε σχέση με την ίδια περίοδο του 2022.

2023-05-17_10_29_36-window.jpg

Στις τέσσερις χώρες της Ευρωπαϊκή Ζώνη Ελευθέρων Συναλλαγών (Ελβετία, Ισλανδία, Νορβηγία και Λίχτενσταϊν) βλέπουμε διαφορετική κατανομή της αγοράς με συντριπτική την προτίμηση για αμιγώς ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα. Αυτή η διαφορά με τις υπόλοιπες χώρες της Ε.Ε. είναι συνεπής με την τάση για πλήρη απεξάρτηση από τα ορυκτά καύσιμα ακόμα και στις καθημερινές μετακινήσεις των πολιτών.

2023-05-17_10_30_35-window.jpg

Με βάση τις πρόσφατες τάσεις και τους αυστηρότερους στόχους CO2 που δεν θα τεθούν σε ισχύ μέχρι το 2025, η αύξηση των πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη αναμένεται να είναι η χαμηλότερη από τις τρεις μεγαλύτερες αγορές (Κίνα, Ε.Ε., Η.Π.).

Πρωταθλήτρια η Γαλλία το πρώτο τρίμηνο του 2023

Όλες οι χώρες της Ευρωπαϊκής Ηπείρου σημείωσαν αύξηση το 2023 σε σχέση με το 2022 στην αγορά ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων εκτός από την Δανία, τη Φινλανδία και τη Σουηδία.

Η κορυφαία χώρα με το μεγαλύτερο αριθμό πωλήσεων ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων το πρώτο τρίμηνο του 2023 ήταν η Γαλλία με 206.433 πωλήσεις η οποία ξεπέρασε οριακά τη Γερμανία (203.077), τον περσινό πρωταθλητή.

Ακολουθεί πολύ κοντά το Ηνωμένο Βασίλειο με 194.402 πωλήσεις και η Ιταλία με 172.366. Στη Βουλγαρία και τη Λετονία σημειώθηκαν οι λιγότερες πωλήσεις, 652 και 1.515 αντιστοίχως.

Η Ελλάδα κατέγραψε 12.543 νέες πωλήσεις το πρώτο τρίμηνο του 2023.

2023-05-17_10_31_46-window.jpg

Η Δανία κατέγραψε οριακή μείωση πωλήσεων ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων, αν και οι συνολικές πωλήσεις νέων αυτοκινήτων αυξήθηκαν 17%. Οι πωλήσεις ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων στη Φινλανδία έπεσε κατά 13% και τη Σουηδία κατά 20%, αλλά σε αυτές τις χώρες παρατηρήθηκε μείωση και των συνολικών πωλήσεων κατά 3,5% και 9,2% αντιστοίχως.

Τη μεγαλύτερη ποσοστιαία ετήσια αύξηση κατέγραψαν η Σλοβενία και η Πορτογαλία με 77% και 76% αντίστοιχα και η Βουλγαρία με 72%.

Η Ελλάδα είχε τη δέκατη μεγαλύτερη ετήσια αύξηση στο 43%.

Οι εθνικές πολιτικές και τα κίνητρα ενισχύουν τις πωλήσεις, ενώ η επιστροφή στις εξαιρετικά υψηλές τιμές του πετρελαίου που παρατηρήθηκαν πέρυσι θα μπορούσε να παρακινήσει περαιτέρω τους υποψήφιους αγοραστές να στραφούν σε οχήματα με εναλλακτικές τεχνολογίες ενέργειας.

Οι Έλληνες καταναλωτές προτιμούν το υβριδικό

Και στην Ελλάδα η υβριδική τεχνολογία παραμένει η πιο δημοφιλής μεταξύ των ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων, γεγονός που πιθανόν οφείλεται στο περιορισμένο δίκτυο επαναφόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Στο πρώτο τρίμηνο του έτους, οι πωλήσεις στα υβριδικά μοντέλα επέκτειναν το προβάδισμά τους έναντι άλλων τεχνολογιών φτάνοντας τα 9.177 έναντι των 6.187 την ίδια περίοδο του 2022., μία αύξηση 48%.

2023-05-17_10_32_55-window.jpg

Ωστόσο, υπερδιπλασιάστηκαν οι πωλήσεις και στα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Σύμφωνα με στοιχεία της ΕΛ.ΣΤΑΤ., την περίοδο Ιανουαρίου-Μαΐου, αυξήθηκαν τα επιβατηγά οχήματα με πρώτη κυκλοφορία στην Ελλάδα κατά 24% το 2023 έναντι του 2022.

2023-05-17_10_33_45-window.jpg

Τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα επωφελήθηκαν από αυτήν την αύξηση των νέων αυτοκινήτων στον ελληνικό στόλο, καθώς αύξησαν το μερίδιο τους στην αγορά κατά 4,7 ποσοστιαίες μονάδες. Γεγονός που υποδηλώνει ότι η χώρα μας δεν διέφυγε της τάσης προς μετακίνηση με οχήματα εναλλακτικής ενεργειακής τεχνολογίας.

Κι επειδή κάθε νέο αυτοκίνητο που προστίθεται στον ελληνικό στόλο χρειάζεται να ασφαλιστεί, στο Pricefox μπορείς να βρεις την πιο φθηνή ασφάλεια αυτοκινήτου. Στη πλατφόρμα μας μπορείς να συγκρίνεις την αγορά και να εξοικονομήσεις στην αγορά ασφάλειας αυτοκινήτου έως και 40% με ετήσια διάρκεια.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Υπογραφή της αναθεωρημένης Σύμβασης Αποφυγής Διπλής Φορολογίας Ελλάδας - Γαλλίας
Υπογραφή της αναθεωρημένης Σύμβασης Αποφυγής Διπλής Φορολογίας Ελλάδας - Γαλλίας
Υπεγράφη σήμερα, 11 Μαΐου 2022, από τον Υπουργό Οικονομικών κ. Χρήστο Σταϊκούρα και τον Πρέσβη της Γαλλίας στην Ελλάδα κ. Patrick Maisonnave, η αναθεωρημένη Σύμβαση Αποφυγής Διπλής Φορολογίας Ελλάδας - Γαλλίας (ΣΑΔΦ) και το Πρωτόκολλο που τη συνοδεύει.
Υπογραφή της αναθεωρημένης Σύμβασης Αποφυγής Διπλής Φορολογίας Ελλάδας - Γαλλίας
ΚΕΕΜ: Ιταλία, Γερμανία, Κύπρος, Βουλγαρία και ΗΠΑ, απορροφούν τον μεγαλύτερο όγκο των ελληνικών εξαγωγών
ΚΕΕΜ: Ιταλία, Γερμανία, Κύπρος, Βουλγαρία και ΗΠΑ, απορροφούν τον μεγαλύτερο όγκο των ελληνικών εξαγωγών
Για ένα ακόμη εξάμηνο oι ελληνικές επιχειρήσεις κατάφεραν να κρατήσουν ανοιχτούς τους διαύλους με τους πελάτες τους στο εξωτερικό και να παραμείνουν αξιόπιστοι προμηθευτές παρά τα εμπόδια που υψώνουν οι επιπτώσεις του πολέμου στην Ουκρανία (υψηλός πληθωρισμός, ενεργειακή κρίση κ.ά.).
ΚΕΕΜ: Ιταλία, Γερμανία, Κύπρος, Βουλγαρία και ΗΠΑ, απορροφούν τον μεγαλύτερο όγκο των ελληνικών εξαγωγών
Σημαντική η ελληνική παρουσία στο ελληνογαλλικό επιχειρηματικό φόρουμ, στο Παρίσι
Σημαντική η ελληνική παρουσία στο ελληνογαλλικό επιχειρηματικό φόρουμ, στο Παρίσι
Πρόκειται για μια πρωτοβουλία που εγκαινιάστηκε το 2020 με στόχο τη διεύρυνση της ελληνογαλλικής συνεργασίας σε σειρά κρίσιμων τομέων της οικονομίας και την προώθηση κοινών εγχειρημάτων μεταξύ ελληνικών και γαλλικών εταιρειών. Ενδεικτικά, στην ελληνική επιχειρηματική αποστολή συμμετέχουν επιχειρήσεις από τους κλάδους της ναυτιλίας, της ενέργειας, των κατασκευών, της φαρμακοβιομηχανίας, της τεχνολογίας.
Σημαντική η ελληνική παρουσία στο ελληνογαλλικό επιχειρηματικό φόρουμ, στο Παρίσι
Σταϊκούρας στο Ελληνογαλλικό επιχειρηματικό φόρουμ: Απάντηση στο αβέβαιο περιβάλλον η ολόπλευρη ενίσχυση της συνεργασίας μας
Σταϊκούρας στο Ελληνογαλλικό επιχειρηματικό φόρουμ: Απάντηση στο αβέβαιο περιβάλλον η ολόπλευρη ενίσχυση της συνεργασίας μας
Μήνυμα για την περαιτέρω ενίσχυση των ήδη ισχυρών επιχειρηματικών δεσμών μεταξύ της Ελλάδας και της Γαλλίας, έστειλε ο υπουργός Οικονομικών Χρήστος Σταϊκούρας, μιλώντας κατά την έναρξη των εργασιών του επιχειρηματικού - επενδυτικού Φόρουμ του Ελληνογαλλικού Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου «Συνεργασία Ελλάδας - Γαλλίας 2.0: Επενδύοντας στο μέλλον», που πραγματοποιείται στο Παρίσι.
Σταϊκούρας στο Ελληνογαλλικό επιχειρηματικό φόρουμ: Απάντηση στο αβέβαιο περιβάλλον η ολόπλευρη ενίσχυση της συνεργασίας μας
Γεωργιάδης: Πολύ ισχυρές οι εμπορικές και οι οικονομικές σχέσεις Ελλάδας - Γαλλίας
Γεωργιάδης: Πολύ ισχυρές οι εμπορικές και οι οικονομικές σχέσεις Ελλάδας - Γαλλίας
Είναι σχεδόν βέβαιο ότι η Ελλάδα θα καταγράψει τρίτη συνεχή χρονιά απόλυτο ρεκόρ άμεσων ξένων επενδύσεων και αυτό δίνει τον τόνο των πολύ ισχυρών εμπορικών και οικονομικών σχέσεων μεταξύ Ελλάδας και Γαλλίας, τόνισε άρτι αφιχθείς στο Παρίσι από τη Νέα Υόρκη, ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων Άδωνις Γεωργιάδης μιλώντας στις εργασίες του επιχειρηματικού - επενδυτικού Φόρουμ του Ελληνογαλλικού Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου «Συνεργασία Ελλάδας – Γαλλίας 2.0: Επενδύοντας στο μέλλον», που πραγματοποιείται στη γαλλική πρωτεύουσα.
Γεωργιάδης: Πολύ ισχυρές οι εμπορικές και οι οικονομικές σχέσεις Ελλάδας - Γαλλίας
Γερμανικά ΜΜΕ: Η Ελλάδα μπορεί να καλύψει τις ανάγκες της ΕΕ σε γάλλιο
Γερμανικά ΜΜΕ: Η Ελλάδα μπορεί να καλύψει τις ανάγκες της ΕΕ σε γάλλιο
Ο γερμανικός Τύπος αναφέρεται στο ενδεχόμενο να γίνει η Ελλάδα κύριος προμηθευτής γαλλίου για την ΕΕ, αλλά και στην τουρκική βιομηχανία όπλων, η οποία βρίσκεται σε άνθιση.
Γερμανικά ΜΜΕ: Η Ελλάδα μπορεί να καλύψει τις ανάγκες της ΕΕ σε γάλλιο