Ξεκινά το σαφάρι των αποδείξεων -Οι Ράμπο της ΑΑΔΕ έτοιμοι για εξορμήσεις

Eurokinissi

Μαζί τους χιλιάδες εκδρομείς του Αγίου Πνεύματος, τις... βαλίτσες τους ετοιμάζουν και κλιμάκια εφοριακών, που θα... ξεμουδιάσουν εν όψει των θερινών ελέγχων σε όλα τα μήκη και τα πλάτη της Επικράτειας.

Αν και υπάρχουν ακόμα μερικές τεχνικές λεπτομέρειες προς διευθέτηση, ως προς την ενεργοποίηση του ΕΛΕΓΧΟΣlive, εκτιμάται ότι λίαν συντόμως οι Ράμπο της ΑΑΔΕ θα είναι εφοδιασμένοι με tablets και την ειδική εφαρμογή που θα τους επιτρέπει την επιτόπου πρόσβαση στο προφίλ του ελεγχόμενου και διασταυρώσεις σε δηλώσεις φόρου εισοδήματος, ΦΠΑ κ.λ.π.

Σε κάθε περίπτωση, οι “επισκέψεις” των κλιμακίων δεν γίνονται, πλέον, στα “τυφλά”, όπως απέδειξε πρόσφατη υπόθεση εστιατορίου στη Μύκονο. Οι εφοριακοί μέσω του myDATA μπορούν να εντοπίζουν, πλέον, εύκολα τους στόχους, δηλαδή όσους “ξεχνούν” να υποβάλλουν τιμολόγια και αποδείξεις στο Taxis, ενώ η πλούσια βάση δεδομένων που έχει δημιουργηθεί την τελευταία 3ετία- με την υποβολή χιλιάδων πολύτιμων στοιχείων από επιχειρήσεις και επαγγελματίες για την πρόσβαση στα διάφορα χρηματοδοτικά “εργαλεία”- επιτρέπει πολλαπλές διασταυρώσεις και “μαύρες” λίστες.

Στο σχεδιασμό των επόμενων μηνών προβλέπονται:

3.250 στοχευμένοι έλεγχοι ΦΠΑ, με χρήση έμμεσων τεχνικών ελέγχου, ΦΠ/ΝΠ με μεγάλο φορολογικό κενό, κλάδοι με μεγάλο φορολογικό κενό, δείγμα υποθέσεων επιστροφών φόρων, κλπ.

10.250 έλεγχοι λοιπών περιπτώσεων εκπλήρωσης φορολογικών υποχρεώσεων (διασταυρωτικοί, έκδοσης πράξεων κατόπιν δελτίων πληροφοριών/ προληπτικών ελέγχων, λοιπών περιπτώσεων).

49.500 μερικοί επιτόπιοι έλεγχοι πρόληψης από τις ΔΟΥ, τα ΕΛΚΕ και τις ΥΕΔΔΕ, σε στοχευμένες γεωγραφικές περιοχές ή κλάδους επιτηδευματιών ή σε στοχευμένους ΑΦΜ επιχειρήσεων ή επιτηδευματιών και σε τομείς επιχειρηματικής δραστηριότητας που παρουσιάζουν αυξημένους κινδύνους φοροδιαφυγής και απάτης

Το μόνο σίγουρο είναι ότι ξεκίνησε η αντίστροφη μέτρηση για το “ξήλωμα” ταμειακών μηχανών και φορολογικών μηχανισμών, που προσφέρονται για... λαθροχειρίες. Το “κλειδί” εδώ είναι η υποχρεωτική διασύνδεση ταμειακών- POS- Taxis, κάτι που προϋποθέτει ανάλογες προδιαγραφές. Το πρώτο “κύμα” είναι προγραμματισμένο για τον Ιούνιο κι ακολουθεί αμέσως μετά το δεύτερο “κύμα” για επιχειρήσεις με μεγαλύτερο τζίρο.

Ειδικά όσον αφορά στον κλάδο της εστίασης, που βρίσκεται ψηλά στις ελεγκτικές προτεραιότητες, τα βήματα είναι τα εξής:

82.000 ταμειακές θα πρέπει να αναβαθμιστούν ως το καλοκαίρι. Για τις μικρές επιχειρήσεις, η προθεσμία εκπνέει στο τέλος Ιουνίου, ενώ για όσες έχουν τζίρο άνω των 100.000 ευρώ η προθεσμία εκπνέει στο τέλος Ιουλίου

11.000 ταμειακές που είναι συνδεδεμένες με ηλεκτρονικό υπολογιστή (είναι οι πιο “επικίνδυνες” για φοροδιαφυγή με τη χρήση πειραγμένου λογισμικού) δεν θα αναβαθμιστούν, αλλά θα πρέπει να αντικατασταθούν το αργότερο ως τον Οκτώβριο

Η μάχη με τη φοροδιαφυγή δεν θα δοθεί μόνο στο χώρο της εστίασης. Η διασύνδεση των POS με τις ταμειακές μηχανές γίνεται υποχρεωτική σε όλη την αγορά, καθιστώντας αναγκαία την αναβάθμιση 400.000 ταμειακών ως το καλοκαίρι- Ιούνιος για τις μικρές και Ιούλιος για τις μεγαλύτερες επιχειρήσεις- και την αντικατάσταση 140.000 ταμειακών που συνδέονται με ηλεκτρονικό υπολογιστή, ως τον Οκτώβριο.

ΣΧΕΤΙΚΑ