fbpxKlarna: Η τεχνολογία θα αλλάξει τις καταναλωτικές συνήθειες | Economistas.gr
Skip to main content

Klarna: Η τεχνολογία θα αλλάξει τις καταναλωτικές συνήθειες

Klarna: Η τεχνολογία θα αλλάξει τις καταναλωτικές συνήθειες
Φώτο: Shutterstock

Νέα έρευνα σχετικά με το μέλλον των αγορών και την επιρροή της τεχνολογίας στις καταναλωτικές συνήθειες πραγματοποίησε η Klarna.

Τα αποτελέσματα δείχνουν τις προβλέψεις των καταναλωτών σχετικά με το πώς οι αναδυόμενες τεχνολογίες θα επηρεάσουν την αγοραστική εμπειρία στο μέλλον.

Η σχετική ανακοίνωση:

Η Klarna, η κορυφαία παγκοσμίως υπηρεσία πληρωμών και αγορών με την υποστήριξη της τεχνητής νοημοσύνης, δημοσίευσε μία νέα έρευνα σχετικά με το μέλλον των αγορών. Τα δεδομένα της έρευνας αποκαλύπτουν πώς θα εξελιχθούν οι καταναλωτικές προτιμήσεις και συμπεριφορές  στο πλαίσιο των αγορών και πληρωμών, και πώς αναμένουν οι καταναλωτές να επηρεαστεί η αγοραστική τους εμπειρία από τις τεχνολογικές εξελίξεις.

Η Klarna απευθύνθηκε σε περισσότερους από 5.000 καταναλωτές από τις ΗΠΑ, το Ηνωμένο Βασίλειο, τη Γαλλία, τη Γερμανία και τη Σουηδία για να διερευνήσει πώς θα μπορούσε να εξελιχθεί το μέλλον των αγορών και με ποιον τρόπο οι έμποροι μπορούν να προσαρμοστούν για να ανταποκριθούν στις μεταβαλλόμενες ανάγκες των καταναλωτών. Οι γενιές που έλαβαν μέρος στην έρευνα είναι οι Gen Z’ers (18-26 ετών), οι Millennials (27-42 ετών), οι Gen X’ers (43-57 ετών) και οι Baby Boomers (58-77 ετών). Τα αποτελέσματα δείχνουν τις προβλέψεις των καταναλωτών σχετικά με το πώς οι αναδυόμενες τεχνολογίες θα επηρεάσουν την αγοραστική εμπειρία στο μέλλον. Συγκεκριμένα:

Η μεγαλύτερη εξατομίκευση θα είναι η top απαίτηση

Το 65% των καταναλωτών επιθυμεί η αγοραστική εμπειρία να γίνει πιο εξατομικευμένη στο μέλλον και το 36% είναι σίγουρο ότι οι αγορές θα πραγματοποιούνται in-store και online.

Online δοκιμές ρούχων

Μόνο οι μισοί καταναλωτές πιστεύουν ότι θα δοκιμάζουν ρούχα με τον ίδιο τρόπο όπως σήμερα (53%). Αντ’ αυτού, το 48% θέλει να χρησιμοποιήσει εικονικά δοκιμαστήρια, το 28% την Επαυξημένη Πραγματικότητα (AR) και το 23% θα βασιστεί στην Τεχνητή Νοημοσύνη (AI) για να επιλέξει τα ρούχα ταιριάζουν καλύτερα στο σωματότυπο του και το προσωπικό του στυλ.

Ρομποτικοί σύμβουλοι μόδας και εικονικοί προσωπικοί βοηθοί αγορών

Περισσότεροι από τους μισούς καταναλωτές (59%) είναι ανοιχτοί στην παρουσία ρομπότ εντός των καταστημάτων, το οποίο θα τους προσεγγίσει για να πάρει τα μέτρα τους και να τους προτείνει στυλ & είδη που τους ταιριάζουν, με ένα 18% αυτών να δηλώνει ότι αυτό θα εξαρτάται από την εμφάνιση και τη συμπεριφορά του ρομπότ. Επιπλέον, το 34% επιθυμεί πρόσβαση σε εικονικούς “προσωπικούς αγοραστές” που μπορούν να παρέχουν συμβουλές με βάση το στυλ και το γούστο τους στη μόδα όταν ψωνίζουν online.

Η Επαυξημένη Πραγματικότητα (AR) θα αναβαθμίσει την αγοραστική εμπειρία στα καταστήματα στο μέλλον

Η συντριπτική πλειοψηφία (81%) αναμένει ότι η Επαυξημένη Πραγματικότητα (AR) θα αναβαθμίσει την αγοραστική τους εμπειρία εντός του καταστήματος και το ένα τρίτο (37%) πιστεύει ότι η τεχνολογία αυτή τελικά θα κυριαρχήσει σε όλα τα καταστήματα.

Η Εικονική Πραγματικότητα (VR) δεν θα αντικαταστήσει την αγοραστική εμπειρία στα καταστήματα

Λιγότεροι από τους μισούς Gen Z’ers (43%) πιστεύουν ότι οι αγορές με τη χρήση τεχνολογιών Εικονικής Πραγματικότητας (VR) θα ξεπεράσουν την αγοραστική εμπειρία στα καταστήματα μέσα στις επόμενες δύο δεκαετίες.

Μέλλον χωρίς μετρητά

Οι καταναλωτές όλων των ηλικιών (57%) συμφωνούν με την πρόβλεψη ότι τα περισσότερα φυσικά καταστήματα θα λειτουργούν χωρίς μετρητά σε 18 χρόνια, ενώ το 33% των Gen Z’ers πιστεύει ότι αυτή η αλλαγή θα συμβεί σε 5 χρόνια.

Παράλληλα με τις εξελίξεις στον τομέα της τεχνολογίας, το μέλλον του πλανήτη και η ανάπτυξη της κυκλικής οικονομίας αποτελούν επίσης βασική προτεραιότητα για τους καταναλωτές. Οι νεότερες γενιές πιστεύουν ότι η κυκλική οικονομία θα πρέπει να καταλάβει μεγαλύτερο μερίδιο στον κλάδο των αγορών και ότι η μόδα πρέπει να γίνει πιο βιώσιμη.

Για να πετύχουν σε αυτό το μεταβαλλόμενο περιβάλλον, οι έμποροι πρέπει να υιοθετήσουν την ψηφιοποίηση, να προσφέρουν εξατομικευμένη αγοραστική εμπειρία και να αξιοποιήσουν τις πληροφορίες που βασίζονται σε data. Οι καταναλωτές θα συνεχίσουν να απολαμβάνουν το ηλεκτρονικό εμπόριο, αλλά τα φυσικά καταστήματα θα διατηρήσουν τη δύναμή τους προσφέροντας ένα βιωματικό περιβάλλον με προηγμένες τεχνολογίες. Η βιωσιμότητα και η κοινωνική υπευθυνότητα θα γίνουν αναπόσπαστο μέρος της δραστηριότητας των εμπόρων, καθώς οι καταναλωτές δίνουν προτεραιότητα σε ηθικές πρακτικές. Η συνεργασία των εμπόρων με εταιρείες τεχνολογίας θα είναι ζωτικής σημασίας για την επιτυχία τους. Με την προσαρμογή και υιοθέτηση αυτών των αλλαγών, οι έμποροι μπορούν να ανταπεξέλθουν με επιτυχία στη νέα εποχή του εμπορίου.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Έρευνα ΕΒΕΑ: «Αισιόδοξη για το μέλλον μία στις δυο επιχειρήσεις»
Έρευνα ΕΒΕΑ: «Αισιόδοξη για το μέλλον μία στις δυο επιχειρήσεις»
Σχεδόν οι μισές επιχειρήσεις (48,4%) εκτιμούν ότι θα πορευθούν καλύτερα τους επόμενους 12 μήνες, το 33,3% των επιχειρήσεων πιστεύει ότι δε θα υπάρξει κάποια αισθητή διαφορά, ενώ μόλις το 11,3% των επιχειρήσεων θεωρεί ότι η πορεία τους θα είναι χειρότερη.
Έρευνα ΕΒΕΑ: «Αισιόδοξη για το μέλλον μία στις δυο επιχειρήσεις»
Μελέτη BCG: Νέα υβριδικά μοντέλα καλούνται να υιοθετήσουν οι παραδοσιακές τράπεζες για να παραμείνουν ανταγωνιστικές
Μελέτη BCG: Νέα υβριδικά μοντέλα καλούνται να υιοθετήσουν οι παραδοσιακές τράπεζες για να παραμείνουν ανταγωνιστικές
Σύμφωνα με νέα έρευνα της Boston Consulting Group, για πρώτη φορά το 2022 μια διαδικτυακή τραπεζική πλατφόρμα, η Monzo, αναδείχθηκε ως τράπεζα επιλογής από το 50% των πελατών της, ενώ ένα χρόνο πριν το ποσοστό αυτό ήταν μόλις 25%.
Μελέτη BCG: Νέα υβριδικά μοντέλα καλούνται να υιοθετήσουν οι παραδοσιακές τράπεζες για να παραμείνουν ανταγωνιστικές
Έρευνα για τις ενεργειακές ανάγκες των νοικοκυριών στο Νομό Αττικής από την ΕΚΠΟΙΖΩ
Έρευνα για τις ενεργειακές ανάγκες των νοικοκυριών στο Νομό Αττικής από την ΕΚΠΟΙΖΩ
Η ΕΚΠΟΙΖΩ, μέχρι τις 30 Ιουνίου καλεί τους καταναλωτές της Αττικής να συμμετάσχουν στην έρευνα που υλοποιεί στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Προγράμματος "REVERTER" με τη συνεργασία του Εργαστηρίου Μεταλλευτικής Τεχνολογίας και Περιβαλλοντικής Μεταλλευτικής του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου (Συντονιστής του έργου) και του ΚΑΠΕ.
Έρευνα για τις ενεργειακές ανάγκες των νοικοκυριών στο Νομό Αττικής από την ΕΚΠΟΙΖΩ
Έρευνα ΣΕΛΠΕ: Κερδίζουν έδαφος οι οικονομικοί τύποι διακοπών -4 στους 10 καταναλωτές μαγειρεύουν συστηματικά στις διακοπές τους
Έρευνα ΣΕΛΠΕ: Κερδίζουν έδαφος οι οικονομικοί τύποι διακοπών -4 στους 10 καταναλωτές μαγειρεύουν συστηματικά στις διακοπές τους
O Σύνδεσμος Επιχειρήσεων & Λιανικής Πωλήσεως Ελλάδος ολοκλήρωσε πρόσφατα την 8η μελέτη καταγραφής των καταναλωτικών τάσεων στο λιανεμπόριο μέσω εξαμηνιαίας έρευνας καταναλωτικού κλίματος λιανεμπορίου την οποία πραγματοποιεί από τον Οκτώβριο του 2019.
Έρευνα ΣΕΛΠΕ: Κερδίζουν έδαφος οι οικονομικοί τύποι διακοπών -4 στους 10 καταναλωτές μαγειρεύουν συστηματικά στις διακοπές τους
Deloitte- ΙΝΣΕΤΕ: Γιατί οι ελληνικές τουριστικές επιχειρήσεις δεν κάνουν βήματα προς την πράσινη μετάβαση
Deloitte- ΙΝΣΕΤΕ: Γιατί οι ελληνικές τουριστικές επιχειρήσεις δεν κάνουν βήματα προς την πράσινη μετάβαση
Η συντριπτική πλειονότητα των τουριστικών επιχειρήσεων δήλωσε ότι εφαρμόζει ήδη ή προτίθεται να υιοθετήσει άμεσα τουλάχιστον ένα μέτρο περιβαλλοντικής (80%) και κοινωνικοοικονομικής (77%) βιωσιμότητας.
Deloitte- ΙΝΣΕΤΕ: Γιατί οι ελληνικές τουριστικές επιχειρήσεις δεν κάνουν βήματα προς την πράσινη μετάβαση
Η Αρχή για το Ξέπλυμα Βρώμικου Χρήματος ερευνά υπόθεση με εμβάσματα από το εξωτερικό προς εικονικές εταιρείες
Η Αρχή για το Ξέπλυμα Βρώμικου Χρήματος ερευνά υπόθεση με εμβάσματα από το εξωτερικό προς εικονικές εταιρείες
Ο επικεφαλής της Αρχής για το Ξέπλυμα Βρώμικου Χρήματος, πρώην αντεισαγγελέας του Αρείου Πάγου, Χαράλαμπος Βουρλιώτης, ερευνά υπόθεση με εταιρείες "φαντάσματα", οι οποίες, μέσω υποκαταστήματος συστημικής τράπεζας στην Αργυρούπολη, ελάμβαναν μεγάλα χρηματικά εμβάσματα από το εξωτερικό και εν συνεχεία γινόταν αυθημερόν η ανάληψή τους με πλαστά παραστατικά στοιχεία.
Η Αρχή για το Ξέπλυμα Βρώμικου Χρήματος ερευνά υπόθεση με εμβάσματα από το εξωτερικό προς εικονικές εταιρείες