fbpxΤα προϊόντα της ελληνικής γης «κατακτούν» την Ιαπωνία -Πώς μπορεί να ανοίξει μια αγορά 125 εκατ κατοίκων | Economistas.gr
Skip to main content

Τα προϊόντα της ελληνικής γης «κατακτούν» την Ιαπωνία -Πώς μπορεί να ανοίξει μια αγορά 125 εκατ κατοίκων

Τα προϊόντα της ελληνικής γης «κατακτούν» την Ιαπωνία -Πώς μπορεί να ανοίξει μια αγορά 125 εκατ κατοίκων
Φωτο: Shutterstock

Οι διμερείς σχέσεις Ελλάδας- Ιαπωνίας “ζεσταίνονται” κι αυτό δεν είναι μυστικό. Από την προ μηνών επίσκεψη του Έλληνα Πρωθυπουργού στο Τόκιο ως ανταπόδοση της επίσκεψης υψηλόβαθμων Ιαπώνων αξιωματούχων κι επιχειρηματιών στην Αθήνα, έχει διαφανεί η διάθεση και πρόθεση των δύο χωρών να συσφίξουν τις εμπορικές κι επενδυτικές σχέσεις.  

Η Ιαπωνία είναι μια αγορά 125 εκατομμυρίων κατοίκων, υψηλού διαθέσιμου εισοδήματος και με εξελισσόμενα καταναλωτικά πρότυπα, άρα “προσφέρεται” για τα ελληνικά προϊόντα, χωρίς να παραγνωρίζει κανείς τις δυσκολίες της απόστασης και τις ιδιαιτερότητες της ιαπωνικής αγοράς. Το μόνο σίγουρο είναι ότι υπάρχει πραγματικό ενδιαφέρον από τη χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου για τα προϊόντα της ελληνικής γης.  

Η ιαπωνική εισαγωγική εταιρεία κρασιού Vinos Hayashi , από τον Απρίλιο του 2023, δημοσιεύει το περιοδικό "Wine Planet Axis". Το περιοδικό αυτό, ανά μήνα, παρουσιάζει μία χώρα, τα κρασιά και τους οινοπαραγωγούς της. Μέχρι στιγμής έχουν παρουσιαστεί, η Γερμανία, η Χιλή και ο Λίβανος. Σύμφωνα με το ενημερωτικό σημείωμα της ελληνικής πρεσβείας, στο τελευταίο τεύχος του Ιουλίου, η τιμώμενη χώρα ήταν η Ελλάδα.  

Το τεύχος αυτό περιλαμβάνει, συνέντευξη του κ. Αθανάσιου Φραγκή, της εισαγωγικής εταιρείας Nostimia, παρουσίαση από τον ίδιο έξι ελληνικών οινοποιείων από διαφορετικές περιοχές (Αττική, Κεφαλονιά, Νεμέα, Κρήτη, Σαντορίνη και Νάουσα), καθώς και πληροφορίες τόσο για την Ελλάδα γενικότερα, όσο και για την Αθήνα ειδικότερα. Ως προς την Αττική, το περιοδικό την παρουσιάζει ως μία από τις μεγαλύτερες οινοπαραγωγικές περιοχές της Ελλάδας, με τις ποικιλίες Σαββατιανό και Ροδίτης. Αναφέρεται επίσης στα 4 ΠΓΕ της Αττικής (Αττική, Πλαγιές Κιθαιρώνα, Ρετσίνα Αττικής και Μαρκόπουλο). Ακολουθούν πληροφορίες για την Αθήνα και τα αξιοθέατα που μπορεί κανείς να επισκεφθεί, καθώς και μέρη για φαγητό και αγορά παραδοσιακών προϊόντων όπως τυρί και γιαούρτι. 

Το ενδιαφέρον είναι ότι το αφιέρωμα δεν περιορίζεται στο ελληνικό κρασί. Το περιοδικό δίνει γενικές πληροφορίες για την Ελλάδα, συμπεριλαμβανομένης της ιστορίας και του πολιτισμού της και παρουσιάζεται ως η χώρα με την κορυφαία παραγωγή έξτρα παρθένου ελαιολάδου στον κόσμο. Παρουσιάζει επίσης το ελαιόλαδο και τη φέτα ως τα δύο κορυφαία ελληνικά προϊόντα διατροφής, ενώ δεν παραλείπει να συστήσει μία σειρά ελληνικών εστιατορίων σε Αθήνα και Τόκυο. 

map_wine-planet_pc.jpg

Το αφιέρωμα  αυτό αναδεικνύει το πεδίο δράσης συνολικά για τον ελληνικό πρωτογενή τομέα στην Ιαπωνία: 

Ελληνικά τρόφιμα (όπως τυριά και κυρίως φέτα, ελαιόλαδο, είδη ζαχαροπλαστικής και αρτοποιίας, κονσερβοποιημένα φρούτα, βιολογικές υπερτροφές, βότανα):  Η Ιαπωνία είναι μεταξύ των μεγαλύτερων εισαγωγέων γεωργικών προϊόντων και τροφίμων, καθώς έχει πολύ χαμηλό συντελεστή αυτάρκειας. Με βάση τη Συμφωνία Εταιρικής Σχέσης ΕΕ Ιαπωνίας οι δασμοί καταργούνται ή μειώνονται, αίρονται μη δασμολογικά εμπόδια, ενώ προβλέπονται αδασμολόγητες ποσοστώσεις για ορισμένα προϊόντα, όπως τα μαλακά τυριά που ενδιαφέρουν ιδιαίτερα την Ελλάδα. Ως αποτέλεσμα δημιουργούνται πολύ ευνοϊκές προοπτικές για τις εξαγωγές μας.   

Οι Ιάπωνες πάντα έδειχναν ενδιαφέρον για την υγιεινή διατροφή. Τα προϊόντα βιολογικής καλλιέργειας δεν έχουν τη διάδοση που έχουν στις δυτικές χώρες, αλλά τα τελευταία χρόνια αρχίζουν να γίνονται δημοφιλή. Οι ελληνικές πιστοποιήσεις βιολογικών προϊόντων γίνονται δεκτές, αλλά όχι για τα προϊόντα ζωικής προέλευσης, για τις οποίες όμως η ΕΕ προτίθεται να διαπραγματευτεί σχετική συμφωνία αμοιβαίας αναγνώρισης.   

Ελληνικά κρασιά: Με τη συμφωνία ΕΕ – Ιαπωνίας οι δασμοί για το κρασί καταργήθηκαν, ενώ η Ιαπωνία δεσμεύτηκε να καταργήσει τα μη δασμολογικά εμπόδια, όπως την άρση των περιορισμών στη χρήση διάφορων πρόσθετων. Τα τελευταία χρόνια γίνεται μια οργανωμένη προσπάθεια προώθησης του ελληνικού οίνου, η οποία φαίνεται να αποδίδει. 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Σάρωσε το ελληνικό ελαιόλαδο στην Ιαπωνία -Ο Έλληνας παραγωγός με τις 644 διεθνείς βραβεύσεις
Σάρωσε το ελληνικό ελαιόλαδο στην Ιαπωνία -Ο Έλληνας παραγωγός με τις 644 διεθνείς βραβεύσεις
Η Ελλάδα, παρά το γεγονός ότι είναι ο πέμπτος εξαγωγέας παρθένου ελαιόλαδου παγκοσμίως, κατέχει μόνο ένα μικρό μερίδιο στην ιαπωνική αγορά.  
Σάρωσε το ελληνικό ελαιόλαδο στην Ιαπωνία -Ο Έλληνας παραγωγός με τις 644 διεθνείς βραβεύσεις
Τι τρέχει στη χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου; -Το προσκλητήριο της Ιαπωνίας και η ευκαιρία της Ελλάδας
Τι τρέχει στη χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου; -Το προσκλητήριο της Ιαπωνίας και η ευκαιρία της Ελλάδας
Πριν από περίπου 3 μήνες ο Πρωθυπουργός επισκέφθηκε την Ιαπωνία, επιβεβαιώνοντας τη διάθεση και την πρόθεση των δύο χωρών για σύσφιξη των εμπορικών- οικονομικών τους σχέσεων. 
Τι τρέχει στη χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου; -Το προσκλητήριο της Ιαπωνίας και η ευκαιρία της Ελλάδας
Το «άνοιγμα» της Ελλάδας στην Άπω Ανατολή -Τι προσδοκά η Αθήνα από την αγορά και τους μεγάλους παίκτες της Κορέας
Το «άνοιγμα» της Ελλάδας στην Άπω Ανατολή -Τι προσδοκά η Αθήνα από την αγορά και τους μεγάλους παίκτες της Κορέας
Η πολύωρη χθεσινή συνάντηση του Πρωθυπουργού και του οικονομικού του επιτελείου, με “βαριά” ονόματα της Κορεατικής επιχειρηματικής κοινότητας, δεν είναι πυροτέχνημα
Το «άνοιγμα» της Ελλάδας στην Άπω Ανατολή -Τι προσδοκά η Αθήνα από την αγορά και τους μεγάλους παίκτες της Κορέας
Με το βλέμμα στην αγορά της Ιαπωνίας -Τι άλλαξε η επίσκεψη του Πρωθυπουργού στη χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου
Με το βλέμμα στην αγορά της Ιαπωνίας -Τι άλλαξε η επίσκεψη του Πρωθυπουργού στη χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου
Τον περασμένο Ιανουάριο, ο Πρωθυπουργός με τη συνοδεία κυβερνητικού κλιμακίου διευρυμένης σύνθεσης αλλά και εκπροσώπους 27 επιχειρηματικών ομίλων, είχε επαφές υψηλού επιπέδου στο Τόκιο.  
Με το βλέμμα στην αγορά της Ιαπωνίας -Τι άλλαξε η επίσκεψη του Πρωθυπουργού στη χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου