Ένας χρόνος Μασκ στο Twitter -Αλλαγή ονόματος, απολύσεις και οικονομική αβεβαιότητα

Ο Ελον Μασκ και το λογότυπο του X

Συμπληρώθηκε ένας χρόνος από τη μέρα που ο Έλον Μασκ έγινε το απόλυτο αφεντικό στο Twitter. 365 μέρες που για πολλούς ήταν καταστροφικές για την πλατφόρμα.

Όλα ξεκίνησαν τον Απρίλιο του 2022 όταν έγινε γνωστό ότι απέκτησε ένα μεγάλο ποσοστό των μετοχών της πλατφόρμας (9%). Ο ιδρυτής της Tesla δεν άργησε να γνωστοποιήσει την πρόθεση του να πάρει τον πλήρη έλεγχο της πλατφόρμας. Μετά από ένα σίριαλ αρκετών μηνών, ο γνωστός επιχειρηματίας έκανε δικό του το Twitter στις 27 Οκτωβρίου του 2022.

Μέσα σε ένα χρόνο όλο και περισσότεροι διαφημιστές σταματάνε να αγοράζουν διαφημιστικό χώρο στην πλατφόρμα, δημιουργώντας σοβαρά προβλήματα ρευστότητας. Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα οι 70 από τους 100 κορυφαίους διαφημιστές έχουν στρέψει το βλέμμα τους αλλού και το X δεν αποτελεί προτεραιότητα.

Την ίδια στιγμή η εταιρεία απασχολεί 50% λιγότερο προσωπικό και οι ρυθμιστικές αρχές παρακολουθούν στενά τις κινήσεις της.

Μια από τις μεγαλύτερες αλλαγές που αποφάσισε ο Μασκ ήταν η αλλαγή του ονόματος και του σήματος της πλατφόρμας. Μπορεί η αλλαγή ενός παγκόσμιου Brand όπως ήταν το Twitter με το χαρακτηριστικό μπλε πουλί να φάνταζε αυτοκτονία, ωστόσο ο Αμερικανός επιχειρηματίας έκλεισε τα αυτιά του. Έτσι γεννήθηκε το «X» ένα app για όλα όπως υποστήριζε ο Μασκ.

Μια άλλη αμφιλεγόμενη κίνηση του Μασκ ήταν να αλλάξει τον τρόπο που ένας λογαριασμός είναι διαπιστευμένος. Κάποτε το λεγόμενο «μπλε τικ» το έπαιρναν σημαντικές προσωπικότητες με εκατομμύρια ακόλουθους, πολιτικοί και μεγάλη οργανισμοί.

Ωστόσο, ο Μασκ θέλοντας να αυξήσει τα έσοδα αποφάσισε ότι ο όποιος πληρώσει τη σχετική συνδρομή των 8 δολαρίων μπορεί να διαπιστευτεί. Ακόμα και ένας λογαριασμός που παριστάνει κάποιον άλλο ή κάποιος που διαδίδει Fake News. Αυτό μπορεί να έφερε κάποια έσοδα αλλά έπληξε περισσότερο την αξιοπιστία.

Φωτογραφία: Shutterstock

Ίσως η πρώτη απόφαση του Μασκ όταν ανέλαβε ήταν να δείξει την πόρτα της εξόδου στον Παράγκ Αγκραβάλ, τον CEO της εταιρείας. Μάλιστα για ένα διάστημα ανέλαβε εκείνος το συγκεκριμένο ρόλο πριν τελικά, και αφού είχε προηγηθεί μια δημοσκόπηση στο προφίλ του, δώσει τη θέση του στην Λίντα Γιακαρίνο.

Η επιλογή της Γιακαρίνο δεν ήταν τυχαία καθώς είναι ένα άτομο γνωστό στη διαφημιστική βιομηχανία. Με αυτό τον τρόπο ήλπιζε ότι θα μπορέσει να πείσει τους διαφημιστές να επιστρέψουν στην πλατφόρμα.

Η ίδια δήλωσε τον Σεπτέμβριο ότι το επόμενο έτος θα είναι κερδοφόρο για την πλατφόρμα και ότι οι διαφημιστές επιστρέψουν παρά τη μείωση στους 225 εκατομμύρια. Ωστόσο δεν είναι λίγες οι φορές που η Γιακαρίνο και ο Μασκ έχουν εμφανιστεί υπερβολικά αισιόδοξοι.

Ο Μασκ μπορεί να μην έχει τη θέση του CEO αλλά εμπλέκεται σε μεγάλο βαθμό στη λειτουργία της πλατφόρμας. Δεν θα ήταν υπερβολή να πούμε ότι εκείνος αποφασίζει τις αλλαγές και η CEO είναι αυτή που καλείται να εξασφαλίσει την απαιτούμενη ρευστότητα για τις επόμενες κινήσεις.

Η Γιακαρίνο έχει παραδεχτεί ότι η δουλειά της δεν είναι καθόλου εύκολη, ειδικότερα για μια γυναίκα με οικογένεια και παιδιά. Αν ο Μασκ κρίνει ότι δεν μπορεί να του εξασφαλίσει τα απαραίτητα εργαλεία για να συνεχίσει το έργο του, δεν αποκλείεται να της κάνει πιο εύκολη τη ζωή δείχνοντας της την έξοδο.

ΣΧΕΤΙΚΑ