fbpxΕ.Ε.: Παρατυπίες σε 6 στα 10 sites ηλεκτρονικού εμπορίου | Economistas.gr
Skip to main content

Ε.Ε.: Παρατυπίες σε 6 στα 10 sites ηλεκτρονικού εμπορίου

Ε.Ε.: Παρατυπίες σε 6 στα 10 sites ηλεκτρονικού εμπορίου
Φωτό: Shutterstock

Ανησυχητικά είναι τα ευρήματα από την έρευνα που πραγματοποίησαν η Κομισιόν και οι εθνικές αρχές προστασίας των καταναλωτών σε 560 sites ηλεκτρονικού εμπορίου που προσφέρουν προϊόντα και υπηρεσίες. Στο  60% εντοπίστηκαν παρατυπίες σχετικά με την τήρηση των κανόνων της ΕΕ για την προστασία των καταναλωτών, κυρίως σε σχέση με τον τρόπο παρουσίασης των τιμών και των ειδικών προσφορών.

Για πάνω από το 31% των ιστοτόπων που προσφέρουν εκπτώσεις, οι αρμόδιες αρχές για την προστασία των καταναλωτών είτε είχαν υπόνοιες ότι οι ειδικές προσφορές δεν ήταν γνήσιες είτε διαπίστωσαν ότι ο τρόπος με τον οποίο υπολογιζόταν η μειωμένη τιμή δεν ήταν σαφής.

Σε 211 ιστότοπους η τελική τιμή κατά την πληρωμή ήταν υψηλότερη από την αρχική αναγραφόμενη τιμή. Το 39% από τους εμπόρους αυτούς δεν είχαν συμπεριλάβει τις κατάλληλες πληροφορίες σχετικά με τα επιπλέον υποχρεωτικά τέλη παράδοσης, τις μεθόδους πληρωμής, τα τέλη κράτησης και άλλες παρόμοιες επιβαρύνσεις. Η νομοθεσία της ΕΕ για την προστασία των καταναλωτών υποχρεώνει τους εμπόρους να συμπεριλαμβάνουν όλες τις υποχρεωτικές χρεώσεις στις αναγραφόμενες τιμές και, στην περίπτωση που οι χρεώσεις αυτές δεν είναι δυνατόν να υπολογιστούν εκ των προτέρων, ο καταναλωτής θα πρέπει να το γνωρίζει.

Περαιτέρω παρατυπίες όσον αφορά τις απαιτήσεις πληροφόρησης:

  • Στο 59% των 560 ιστοτόπων που ελέγχθηκαν, οι έμποροι δεν παρείχαν σύνδεσμο για εύκολη πρόσβαση στην πλατφόρμα ηλεκτρονικής επίλυσης διαφορών, όπως είναι υποχρεωτικό σύμφωνα με τη νομοθεσία της ΕΕ. Η πλατφόρμα ηλεκτρονικής επίλυσης διαφορών επιτρέπει στους καταναλωτές και τους εμπόρους να επιλύουν τις διαφορές τους χωρίς να προσφεύγουν στα δικαστήρια.
  • Στο 30% περίπου των ιστοτόπων διαπιστώθηκαν παρατυπίες σε σχέση με τον τρόπο παρουσίασης των πληροφοριών που αφορούν το δικαίωμα υπαναχώρησης των καταναλωτών. Σύμφωνα με τη νομοθεσία της ΕΕ, όταν οι καταναλωτές πραγματοποιούν διαδικτυακές αγορές πρέπει να ενημερώνονται με σαφήνεια σχετικά με το δικαίωμά τους για υπαναχώρηση.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Καλπάζει το ηλεκτρονικό εμπόριο και στην Ελλάδα
Καλπάζει το ηλεκτρονικό εμπόριο και στην Ελλάδα
Οι επιχειρήσεις που διαθέτουν ψηφιακό κανάλι πώλησης στην Ελλάδα κυμαίνονται στις 7.000, ενώ τη μεγαλύτερη αύξηση παρουσιάζει η κατηγορία του έτοιμου φαγητού.
Καλπάζει το ηλεκτρονικό εμπόριο και στην Ελλάδα