fbpxΑκριβότερο κατά 7,8% το τραπέζι της Καθαράς Δευτέρας | Economistas.gr Skip to main content

Ακριβότερο κατά 7,8% το τραπέζι της Καθαράς Δευτέρας

Ακριβότερο κατά 7,8% το τραπέζι της Καθαράς Δευτέρας
Φωτό: Eurokinissi

Ακριβότερο κατά 7,8% σε σύγκριση με το 2018 είναι φέτος το «καλάθι» με τα είδη που καταναλώνονται στην περίοδο της Σαρακοστής, σύμφωνα με τη γενική γραμματεία καταναλωτή. 

 Η αύξηση οφείλεται κυρίως στην αύξηση των τιμών των οπωρολαχανικών και ενδεικτικά αναφέρεται ότι το ξερό κρεμμύδι παρουσιάζει αύξηση 98,25%, η πατάτα 48,61%, οι τομάτες 20,56% και το λάχανο 50%. Οι κατεψυγμένες γαρίδες παρουσιάζουν επίσης  αύξηση της τάξης του 17%. Στο είδος αυτό όμως, υπάρχει μεγάλη διαφοροποίηση των τιμών (μεγέθη, προέλευση κλπ) και οι καταναλωτές έχουν δυνατότητα φθηνότερης επιλογής. Στα ίδια επίπεδα κυμαίνεται η τιμή του χαλβά.

Συνοπτικά το μέσο κόστος του καλαθιού υπολογίζεται ότι ανέρχεται σε 60,40 ευρώ, ενώ η αξία αυτή κυμαίνεται μεταξύ 31,49 ευρώ και 107,40 ευρώ.

Σημειώνεται ότι οι τιμές της λαγάνας, σύμφωνα με το σωματείο των αρτοποιών «Ο Προφήτης Ηλίας», θα πωλείται ακριβότερα σε ποσοστό από 10% έως και 50% σε σχέση με πέρυσι, λόγω των αυξήσεων στο κόστος παραγωγής και την αδυναμία των βιοτεχνών να απορροφήσουν το σύνολο της αύξησης.

Ποια καταστήματα θα μείνουν ανοιχτά

Ανοικτά θα παραμείνουν σήμερα το βράδυ, τελευταία Κυριακή της Αποκριάς , η ψαραγορά της Βαρβακείου και η Αγορά του Καταναλωτή στον Ρέντη προκειμένου να κάνουν, όσοι θέλουν, τις αγορές τους για τα Κούλουμα.

Τα περισσότερα καταστήματα στην Κεντρική Αγορά του Καταναλωτή στον Οργανισμό Κεντρικών Αγορών και Αλιείας στου Ρέντη (ΟΚΑΑ) θα μείνουν ανοικτά σήμερα μέχρι τις 12 τη νύχτα, θα ξεκινήσουν τη λειτουργία τους στις 6 το πρωί της Καθαράς Δευτέρας και θα μείνουν ανοικτά μέχρι τις 2 το μεσημέρι, αλλά κάποιες επιχειρήσεις θα παραμείνουν συνέχεια ανοικτά μέχρι αύριο το μεσημέρι. Το ωράριο των καταστημάτων έχει αναρτηθεί στην ηλεκτρονική σελίδα του οργανισμού.

Η κεντρική ιχθυαγορά στην Βαρβάκειο θα ανοίξει στις 9 το βράδυ και τα μαγαζιά θα μείνουν ανοικτά συνεχώς μέχρι τις 2 το μεσημέρι της Καθαράς Δευτέρας.

Ανοιχτά θα είναι όμως την Καθαρά Δευτέρα και τα ιχθυοπωλεία, οι φούρνοι και τα μίνι μάρκετ, ενώ θα λειτουργήσουν και οι λαϊκές αγορές.

Σε ό,τι αφορά στις τιμές σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποίησε η γενική γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή, σε σχέση με το προηγούμενο έτος εκτιμάται ότι θα υπάρξει αύξηση κατά 7,79% στο κόστος του καλαθιού με είδη που καταναλώνονται τη Σαρακοστή.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

«Δυνατό» σημείο του λιανεμπορίου οι υπάλληλοι σουπερμάρκετ
«Δυνατό» σημείο του λιανεμπορίου οι υπάλληλοι σουπερμάρκετ
Tο λιανεμπόριο τροφίμων εν μέσω της έντονης οικονομικής ύφεσης αποτελεί έναν από τους πιο δυναμικούς κλάδους της οικονομίας σε σχέση με τη διατήρηση και την αύξηση της απασχόλησης στην Ελλάδα τη δεκαετία 2010-2020.
«Δυνατό» σημείο του λιανεμπορίου οι υπάλληλοι σουπερμάρκετ
Αύξηση 8,8% στις πωλήσεις του λιανεμπορίου το Πάσχα
Αύξηση 8,8% στις πωλήσεις του λιανεμπορίου το Πάσχα
Ενδιαφέρον αποτελεί το γεγονός ότι οι πωλήσεις του λιανεμπόριο  και την εβδομάδα μετά το Πάσχα, σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή, παρουσιάζουν θετική τάση στο +4%, παρ’ όλο που η φετινή εβδομάδα είχε μια λιγότερη εργάσιμη ημέρα, λόγω Πρωτομαγιάς.
Αύξηση 8,8% στις πωλήσεις του λιανεμπορίου το Πάσχα
Με ρυθμό 5,5% «τρέχει» ο τζίρος στα σούπερ μάρκετ
Με ρυθμό 5,5% «τρέχει» ο τζίρος στα σούπερ μάρκετ
Tα φρέσκα και επί ζυγίω προϊόντα εμφανίζουν την πιο θετική, διψήφια τάση στο +10,5%. Μικρότερη η αύξηση στα ταχέως διακινούμενα καταναλωτικά αγαθά (+3,8%).
Με ρυθμό 5,5% «τρέχει» ο τζίρος στα σούπερ μάρκετ
Πτώση στον τζίρο του λιανεμπορίου τον Απρίλιο
Πτώση στον τζίρο του λιανεμπορίου τον Απρίλιο
Μείωση 2,7% σημείωσε ο όγκος των πωλήσεων στο λιανικό εμπόριο της χώρας τον Απρίλιο εφέτος, καθώς μόνον σε δύο από τις οκτώ επιμέρους κατηγορίες των καταστημάτων υπήρξε άνοδος του τζίρου.
Πτώση στον τζίρο του λιανεμπορίου τον Απρίλιο
Nielsen: Οι τάσεις της αγοράς λιανεμπορίου για το 9μηνο
Nielsen: Οι τάσεις της αγοράς λιανεμπορίου για το 9μηνο
Τα φρέσκα και επί ζυγίω προϊόντα εξακολουθούν να εμφανίζουν την πιο θετική τάση στο +8,4%, ενώ το σύνολο των κατηγοριών Bazaar αναπτύσσονται κατά +6,4%.
Nielsen: Οι τάσεις της αγοράς λιανεμπορίου για το 9μηνο