fbpxΤι έχουμε κερδίσει από τις προσφορές στα σουπερμάρκετ | Economistas.gr Skip to main content

Τι έχουμε κερδίσει από τις προσφορές στα σουπερμάρκετ

Τι έχουμε κερδίσει από τις προσφορές στα σουπερμάρκετ
Φωτογραφία: Shutterstock

Πάνω από 1.500 ευρώ εξοικονόμησαν οι καταναλωτές την τελευταία 5ετία (300 ευρώ κατά μέσο όρο, ετησίως) από τις προσφορές αλλά και τις εκπτώσεις στις μεγάλες αλυσίδες σουπερμάρκετ.

Αυτό προκύπτει από τα στοιχεία της ετήσιας πανελλήνιας έρευνας του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) 2014-2019, με δείγμα 2.000 καταναλωτές από όλη την Ελλάδα, στην οποία δείχνει ότι οι Έλληνες στην προσπάθεια τους να εξοικονομήσουν χρήματα κυνηγούν όλο και περισσότερο τις προσφορές και εκπτώσεις που παρέχουν τα σουπερ-μάρκετ μέσα από πρακτικές έξυπνων αγορών, αποκομίζοντας σημαντικά οφέλη.

pinakas1.png

Η μέση εξοικονόμηση που προκύπτει από την στάθμιση του συνόλου ανέρχεται σε 12%. Πρακτικά, η μηνιαία συνολική αξία αυτών των ενεργειών αντιστοιχεί κατά μέσο όρο σε όφελος σε πάνω από 300 ευρώ ετησίως. Η αξία αυτή είναι σταθερή σε ετησία βάση την τελευταία 5ετία με εξαίρεση το 2016, χρονιά υπολειτουργίας δύο εκ των τότε σημαντικότερων αλυσίδων σουπερμάρκετ της χώρας. Αξίζει να σημειωθεί ότι αυτό το όφελος είναι πολύ σημαντικότερο από το αντίστοιχο όφελος του 2014 εξαιτίας της μείωσης της δαπάνης στων νοικοκυριών σε είδη παντοπωλείου, η οποία εκτιμάται σε περίπου 4% την εξεταζόμενη 5ετία. Συνολικά η μέση εξοικονόμηση ανά νοικοκυριό εκτιμάται σε περίπου 1.500 ευρώ για την εξεταζόμενη περίοδο, ενώ η συνολική αξία που έχει δοθεί σε 5 χρόνια ξεπερνά τα 6 δισεκατομμύρια ευρώ. 

pinakas2.png

Όπως φαίνεται στο σχήμα 2, το 89% των καταναλωτών εξοικονομεί χρήματα μέσω προσφορών/κουπονιών/δωροπετιαγών που προφέρουν οι αλυσίδες σουπερμάρκετ και προμηθευτές των προϊόντων. Αξιοσημείωτο είναι επίσης ότι 7 στους 10 καταναλωτές εξοικονομούν τουλάχιστον 5% επί της αξίας των αγορών του και 1 στους 5 τουλάχιστον 20%. 

pinakas3.png

Επιπλέον στο πλαίσιο της υιοθέτησης των «έξυπνων» αγορών από τους καταναλωτές, λόγω της οικονομικής κατάστασης των νοικοκυριών καταγράφονται και άλλες σημαντικές τάσεις (σχήμα 3). Το 71% των ερωτώμενων τη χρονιά που πέρασε (2018) αγόρασε περισσότερα προϊόντα σε προσφορά σε σχέση με το προηγούμενο έτος (2017), ενώ το 66% του κοινού δηλώνει ότι κυνηγάει τις προσφορές στις αγορές στο σουπερμάρκετ. Ιδιαίτερα σημαντικό είναι ότι για το 56% του κοινού οι προσφορές και εκπτώσεις είναι ο κύριος λόγος για να επιλέξουν το κατάστημα σουπερμάρκετ που θα επισκεφθούν, στοιχείο που σε μεγάλο βαθμό εξηγεί τον ανταγωνισμό ανάμεσα στις επιχειρήσεις στο κομμάτι των προσφορών.

Χαρακτηριστικό του βαθμού υιοθέτησης προσφορών από τον καταναλωτή είναι το γεγονός ότι το 56% του κοινού δηλώνει ότι προτιμάει περισσότερες προσφορές, παρά χαμηλές τιμές. Ο λόγος γι’ αυτή την επιλογή είναι ότι θεωρεί ότι μέσω της αναζήτησης και επιλογής προσφορών και εκπτώσεων έχει τη δυνατότητα τόσο για μεγαλύτερες εξοικονομήσεις, όσο και για προσαρμογή στις δικές τους εξατομικευμένες ανάγκες της εξοικονόμησης χρημάτων. Άλλωστε, ένα μειοψηφικό αλλά σημαντικό ποσοστό 44% δηλώνει ότι αναβάλει τις αγορές του μέχρι να βρει την κατάλληλη προσφορά στα είδη που επιθυμεί να αγοράσει.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Στο τέταρτο τρίμηνο ποντάρει η ΑΒ Βασιλόπουλος
Στο τέταρτο τρίμηνο ποντάρει η ΑΒ Βασιλόπουλος
Αισιοδοξία πως θα καταφέρει να αντιστραφεί η πτωτική -μέχρι τώρα- φετινή πορεία της αλυσίδας, έχει η διοίκηση της ΑΒ Βασιλόπουλος.
Στο τέταρτο τρίμηνο ποντάρει η ΑΒ Βασιλόπουλος
ΑΒ Βασιλόπουλος: Επενδύσεις 60 εκατ. το 2019
ΑΒ Βασιλόπουλος: Επενδύσεις 60 εκατ. το 2019
Με στόχο να ανακτήσει την πρωτοκαθεδρία στο εγχώριο λιανεμπόριο, η ΑΒ Βασιλόπουλος, δρομολογεί ένα δυναμικό πλάνο επενδύσεων, αρχής γενομένης από την φετινή χρονιά.
ΑΒ Βασιλόπουλος: Επενδύσεις 60 εκατ. το 2019
Σκλαβενίτης: Μεταγραφή στελέχους από την P&G
Σκλαβενίτης: Μεταγραφή στελέχους από την P&G
Η Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτης ανακοινώνει την ένταξη του κ. Λάμπρου Παπακοσμά στο Διοικητικό Συμβούλιο της εταιρείας από την 1η Μαρτίου 2019.
Σκλαβενίτης: Μεταγραφή στελέχους από την P&G
Ο άνθρωπος - κλειδί στο νέο δίκτυο της Σκλαβενίτης
Ο άνθρωπος - κλειδί στο νέο δίκτυο της Σκλαβενίτης
Ο Λ. Παπακοσμάς, κορυφαίο στέλεχος της P&G Ελλάδος επί 20ετία, φέρνει διοικητικές μεθόδους πολυεθνικής και αναλαμβάνει την οργάνωση των 500 καταστημάτων.
Ο άνθρωπος - κλειδί στο νέο δίκτυο της Σκλαβενίτης
Υπ. Εργασίας: Έλεγχος στο My Market για τα 300 ευρώ
Υπ. Εργασίας: Έλεγχος στο My Market για τα 300 ευρώ
Ο υφυπουργός Εργασίας Κ. Μπάρκας είπε ότι ενημερώθηκε για την επιστολή προς τους εργαζομένους και προανήγγειλε ότι θα ασκηθεί έλεγχος στην επιχείρηση.
Υπ. Εργασίας: Έλεγχος στο My Market για τα 300 ευρώ