Στη δημοσιότητα η λίστα με τα ποσά που έλαβαν τα ΜΜΕ για το «Μένουμε Σπίτι»

NEWSROOM
Στη δημοσιότητα η λίστα με τα ποσά που έλαβαν τα ΜΜΕ για το «Μένουμε Σπίτι»
Φωτογραφία: Eurokinissi

Στη δημοσιότητα έδωσε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος τη λίστα με τα ΜΜΕ και τα ποσά που έλαβαν για την καμπάνια «Μένουμε Σπίτι».

Στο briefing ο κ. Πέτσας είπε μεταξύ άλλων:

«Από την πρώτη στιγμή της πανδημίας του κορωνοϊού, η Κυβέρνηση κινήθηκε γρήγορα, προκειμένου να αποτρέψει την επέλασή του, να στηρίξει το σύστημα υγείας και να σωθούν ζωές. Οι έκτακτες και επείγουσες καταστάσεις επέβαλαν την άμεση ενεργοποίηση κάθε δυνατότητας ενημέρωσης των πολιτών. Στο πλαίσιο αυτών των εξαιρετικά επειγουσών και έκτακτων καταστάσεων, η Πολιτεία προχώρησε στην εφαρμογή σχεδίου ενημέρωσης, την εκπόνηση του οποίου ανέθεσε σε ανάδοχο που διέθετε τις ειδικές γνώσεις, την εμπειρία και το εξειδικευμένο προσωπικό για να το υλοποιήσει έγκαιρα και αποτελεσματικά.

»Επιπλέον, με γνώμονα τη διαφάνεια και τον σεβασμό στα χρήματα των φορολογούμενων, προβλέφθηκε ρητά ότι οι πληρωμές των Μέσων που θα συμμετείχαν στην εκστρατεία θα γίνονταν από το Υπουργείο Οικονομικών, με βάση τα τιμολόγια που θα εκδίδονταν και χωρίς, φυσικά, επιστροφές. Διευκρινίστηκε, μάλιστα, από τις 10 Απριλίου 2020 στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής, ότι στο τέλος θα δοθεί πλήρης εικόνα για τα Μέσα που συμμετείχαν και τα ποσά που πήραν.

»Για να γίνει ωστόσο αυτό χρειαζόταν να πραγματοποιηθεί ο ποιοτικός και ποσοτικός έλεγχος, ώστε να διακριβωθεί ότι έγιναν από κάθε μέσο ξεχωριστά, οι καταχωρίσεις, οι αναρτήσεις και η μετάδοση των μηνυμάτων της εκστρατείας ενημέρωσης. Εν συνεχεία εστάλη ο σχετικός κατάλογος για τις πληρωμές στο Υπουργείο Οικονομικών. Στο πλαίσιο αυτό, ο κατάλογος των Μέσων και των ποσών δίνεται σήμερα στη δημοσιότητα. Θα επισυναφθεί στο κείμενο της εισαγωγικής μου τοποθέτησης».

Δείτε ολόκληρη τη λίστα σε αυτόν τον σύνδεσμο.

ΣΥΡΙΖΑ: Να δημοσιοποιηθούν οι αρχικές εντολές καταχώρησης

«Τις αρχικές εντολές διαφημιστικής καταχώρησης» και «τις αρχικές τιμολογήσεις», ζητά ο ΣΥΡΙΖΑ με ανακοίνωσή του σε συνέχεια της δημοσίευσης της λίστας με τα ποσά που έλαβαν τα ΜΜΕ για την καμπάνια του κορονοϊού, υπογραμμίζοντας ότι διαφορετικά θα επιβεβαιωθεί πως «τόσες εβδομάδες η λίστα "μαγειρευόταν"». «Μετά από μια απίστευτη καθυστέρηση 90 ημερών, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος σέρβιρε σήμερα τη λίστα με τα 20 εκατ. ευρώ στα ΜΜΕ για την καμπάνια σχετικά με τον κορονοϊό. Οφείλει όμως, σήμερα κιόλας, να δημοσιοποιήσει και τις αρχικές εντολές διαφημιστικής καταχώρησης που έστειλε η εταιρία initiative στα Μέσα, καθώς και τις αρχικές τιμολογήσεις», σημειώνει η ανακοίνωση της αξιωματικής αντιπολίτευσης, προσθέτοντας ότι «εάν δεν το πράξει, επιβεβαιώνεται πως τόσες εβδομάδες η λίστα "μαγειρευόταν" ώστε να αποφύγουν οι υπουργοί της κυβέρνησης τις ευθύνες για τη διασπάθιση δημόσιου χρήματος ακόμα και σε ανύπαρκτα Μέσα».

«Και βεβαίως, η κυβέρνηση οφείλει να απαντήσει για ποιον λόγο έχει αποκλείσει συγκεκριμένα Μέσα μόνο και μόνο επειδή ασκούν κριτική σε αυτή. Αλλά και να εξηγήσει γιατί σε κάποια Μέσα έχουν δοθεί ψίχουλα, ενώ, όσα επιτίθενται συστηματικά στον ΣΥΡΙΖΑ, έχουν χρυσωθεί πλουσιοπάροχα», συνεχίζει και καταλήγει: «Μήπως η συγκεκριμένη μεθόδευση έγινε προκειμένου να φανεί, ψευδεπίγραφα, πως καλύπτεται το κριτήριο του πλουραλισμού; Αναμένουμε άμεσα πλήρεις απαντήσεις».

Tweet για τη λίστα με τα ΜΜΕ έκανε και ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ Αλέξης Τσίπρας:

ΚΙΝΑΛ: Η κυβέρνηση με χρήματα του ελληνικού λαού εξασφαλίζει την επικοινωνιακή της "καταιγίδα"

«Από τα στοιχεία αυτά είναι ολοφάνερο το γιατί έκρυβε τη λίστα η κυβέρνηση. Επιβεβαιώνεται ότι υπήρχε αδιαφάνεια, ότι δεν υπήρχαν αντικειμενικά κριτήρια, ότι επιδοτήθηκαν ανύπαρκτα μέσα», σχολίασε το Κίνημα Αλλαγής για τη λίστα των ΜΜΕ που έδωσε στη δημοσιότητα ο κυβερνητικός εκπρόσωπος.

«Η κυβέρνηση με χρήματα του ελληνικού λαού χτίζει και εδώ το πελατειακό της κράτος. Έτσι εξασφαλίζει την επικοινωνιακή της «καταιγίδα"» σχολιάζει το γραφείο Τύπου του ΚΙΝΑΛ και σημειώνει:

«Χρειάστηκε η έντονη παρέμβαση της Φώφης Γεννηματά προς τον πρωθυπουργό στη Βουλή για να δοθεί επιτέλους στη δημοσιότητα η λίστα της κρατικής διαφήμισης προς τα ΜΜΕ».


ΣΧΕΤΙΚΑ