Έφηβος 15 ετών στήνει από το δωμάτιό του μια επιχείρηση με τζίρο 117.000 ευρώ τον χρόνο: «Απλώς με βιντεοσκοπώ όσο πακετάρω»
Ένα αγόρι 15 ετών, ένα συνηθισμένο υπνοδωμάτιο στο Έσσεξ και μια απλή αλλά εύστοχη ιδέα: να πουλάει πετσέτες που προσφέρουν άμεση αίσθηση δροσιάς.
Από εκεί ξεκίνησε ο Harrison Nott και μέσα σε έναν μόλις χρόνο έχει αναπτύξει, χωρίς γραφεία ή υπαλλήλους, μια επιχείρηση με ετήσιο τζίρο που εκτιμάται στις 100.000 λίρες – περίπου 117.000 ευρώ. Η ιστορία του παρουσιάστηκε από το Essex Live, ωστόσο το ενδιαφέρον ξεπερνά κατά πολύ τους εντυπωσιακούς αριθμούς.
Ο Nott ζει στο Maldon, στα ανατολικά της Αγγλίας, και διαχειρίζεται την CoolTowel, μια εταιρεία που ξεκίνησε το 2023 και έχει ήδη στείλει πάνω από 15.000 παραγγελίες. Το προϊόν του δεν είναι τεχνολογικό θαύμα – μια τριπλής στρώσης πολυεστερική πετσέτα που, αφού βραχεί, στραγγιστεί και τιναχτεί, προσφέρει άμεση αίσθηση δροσιάς. Ιδανική για αθλητές, για όσους προπονούνται σε γυμναστήρια ή απλώς για όσους περνούν το καλοκαίρι χωρίς κλιματιστικό.
«Με βάση τις προβλέψεις μου, το καλοκαίρι θα ξεπεράσουμε τις 100.000 λίρες σε τζίρο. Το έχω ήδη υπολογίσει», δηλώνει ο ίδιος με αυτοπεποίθηση που θα ζήλευαν πολλοί έμπειροι επιχειρηματίες.
Η γέννηση της απλής αλλά κερδοφόρας ιδέας
Η ιδέα δεν γεννήθηκε σε κάποιο εργαστήριο καινοτομίας, αλλά μέσα από την εμπειρία του στο σκουός. Παρατήρησε ότι ένα τέτοιο προϊόν δεν είχε την απήχηση που θα έπρεπε και αποφάσισε να το αναλάβει ο ίδιος. Δεν ήταν η πρώτη του προσπάθεια: ήδη από τα οκτώ του χρόνια ασχολούταν με τη μεταπώληση προϊόντων στο eBay και μάθαινε από τα λάθη του. «Αυτές οι αποτυχίες μού έδωσαν τις δεξιότητες για να ξεκινήσω κάτι νέο», λέει σήμερα με ρεαλισμό.
Η επιχειρηματικότητα φαίνεται να είναι οικογενειακή υπόθεση. «Μεγάλωσα βλέποντας τον πατέρα μου να διαχειρίζεται τη δική του επιχείρηση. Πάντα ήθελα να έχω τη δική μου, για να έχω οικονομική ανεξαρτησία και να μπορώ να κάνω τα πράγματα όπως εγώ θέλω», εξηγεί. Παράλληλα, φοιτά κανονικά στο βρετανικό εκπαιδευτικό σύστημα, παρακολουθώντας τα GCSE – το αντίστοιχο της Α’ Λυκείου στην Ελλάδα.
Ο ρόλος του TikTok
Η ανάπτυξη της εταιρείας ήταν ραγδαία, κυρίως χάρη στο TikTok και στην πλατφόρμα Shopify. «Έφτασα να κάνω 50 πωλήσεις την ημέρα και από τότε δεν σταμάτησε να ανεβαίνει», λέει. Η κορύφωση ήρθε το καλοκαίρι, με πωλήσεις 15.000 λιρών σε μία μόνο ημέρα, αρκετά για να ξεμείνει από απόθεμα για εβδομάδες. Στις περιόδους αιχμής, χρησιμοποιούσε τον αποθηκευτικό χώρο του πατέρα του. Τον υπόλοιπο καιρό, όλα τρέχουν από το δωμάτιό του.
Το μυστικό δεν είναι μόνο στο προϊόν, αλλά και στον τρόπο που το παρουσιάζει. «Βιντεοσκοπώ τον εαυτό μου ενώ ετοιμάζω τις παραγγελίες και ανεβάζω τα βίντεο στο TikTok. Ο κόσμος εκτιμά να βλέπει τον ίδιο τον ιδιοκτήτη να ασχολείται προσωπικά », εξηγεί. Μια συνταγή που συνδυάζει αυθεντικότητα, αλγόριθμους και μονωτική ταινία.
Ο Nott δεν έχει περιοριστεί μόνο στην εμπορική πλευρά. Έχει δωρίσει πετσέτες σε άτομα με παθήσεις που επηρεάζουν τη ρύθμιση της θερμοκρασίας, έχει χορηγήσει την αθλητική ημέρα του σχολείου του και κάνει ομιλίες σε μαθητές. «Θέλω να βοηθήσω τους άλλους να αξιοποιήσουν τις δυνατότητές τους, είτε να δημιουργήσουν τη δική τους επιχείρηση είτε να μάθουν κάποια δεξιότητα», λέει.
Η στήριξη του πατέρα του και τα επόμενα βήματα
Το επόμενο βήμα; Επενδυτές και φυσικά σημεία πώλησης. «Θέλω να δω μέχρι πού μπορώ να το φτάσω. Ίσως εμφανιστώ στο Dragon’s Den και βάλω τα προϊόντα μου σε καταστήματα», δηλώνει με άνεση.
Δεν είναι όμως μόνος του σε αυτή τη διαδρομή. Το 2024, όταν χρειάστηκε ρευστότητα, ο πατέρας του, Matthew Nott, τον στήριξε οικονομικά. «Είναι ίδιος με μένα όταν ήμουν νέος», λέει εκείνος. Και τονίζει κάτι πιο σημαντικό από τα νούμερα: «Όταν κάτι δεν του πάει καλά, δεν λέει απλώς "το προσπάθησα". Το αναλύει για να δει τι πήγε στραβά».
Σημαντικό ρόλο έπαιξε και το σχολείο. Η καθηγήτρια επιχειρηματικότητας τον παρότρυνε να κατοχυρώσει την εμπορική επωνυμία και να συστήσει την εταιρεία ως ΕΠΕ πριν τελειώσει το έτος. Βασικά βήματα για έναν νέο επιχειρηματία, εφαρμοσμένα ήδη από τα 15.
Ο ίδιος όμως κρατά χαμηλό προφίλ. Τονίζει πως τζίρος δεν σημαίνει απαραίτητα και κέρδος. Παρότι η επιχείρηση αποφέρει περίπου 1.000 λίρες την ημέρα, τα καθαρά κέρδη περιορίζονται από έξοδα σε διαφήμιση, προμήθειες συνεργατών και κόστη που πολλοί αγνοούν. Παρ’ όλα αυτά, παραμένει αισιόδοξος: «Πλέον έχω τη σωστή στρατηγική και το όραμα».
Από ένα δωμάτιο, με ένα κινητό και μια βρεγμένη πετσέτα. Μερικές φορές, το «επιχειρείν» δεν χρειάζεται τίποτα περισσότερο.