fbpxΟι Έλληνες προτιμούν τα «μικρά αυτοκίνητα» | Economistas.gr
Skip to main content

Οι Έλληνες προτιμούν τα «μικρά αυτοκίνητα»

Οι Έλληνες προτιμούν τα «μικρά αυτοκίνητα»
Shutterstock

Τα μικρά αυτοκίνητα ή τα λεγόμενα αυτοκίνητα πόλης που ανήκουν στην κατηγορία Α και Β αποδεικνύονται τα πιο αγαπημένα οχήματα του αγοραστικού κοινού, καθώς εξακολουθούν να πραγματοποιούν τις περισσότερες πωλήσεις σε όλη την Ευρώπη. Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της JATO στην Ευρωπαϊκή Ένωση το 2018 πουλήθηκαν συνολικά στην Α κατηγορία 1.027.000 οχήματα και στην Β κατηγορία 3.011.000 μονάδες.

Οι λόγοι που οδηγούν το κοινό σε αυτή την επιλογή είναι η προσπάθεια συμμόρφωσης με τα επίπεδα εκπομπών ρύπων, η περιβαλλοντολογική ευαισθησία, καθώς και η απαγόρευση των ρυπογόνων αυτοκινήτων στα μεγάλα αστικά κέντρα της Ευρώπης. Σημαντικό ρόλο στην τελική επιλογή του ευρωπαϊκού αλλά και του ελληνικού κοινού παίζει εκτός από το ποσό των τελών κυκλοφορίας, το μειωμένο κόστος κτήσης και συντήρησης.

«Μήλον της έριδος» για τις αυτοκινητοβιομηχανίες

Ο μεγάλος ανταγωνισμός των αυτοκινητοβιομηχανιών σε αυτές τις κατηγορίες οδηγεί σε επιλογές που στην πράξη συμφέρουν τον τελικό αποδέκτη. Τα «μικρά» αυτοκίνητα, στα οποία πλέον υπάρχει μεγαλύτερος χώρος στην καμπίνα, υψηλότερα επίπεδα άνεσης και ασφάλειας, αποτελεί «μήλον της έριδος» για τις αυτοκινητοβιομηχανίες. Τα τελευταία χρόνια έχει καταγραφεί ότι αυτές οι κατηγορίες απέσπασαν καταναλωτές που τα προηγούμενα χρόνια στρέφονταν σε λίγο μεγαλύτερα αυτοκίνητα (κατηγορίας C).

Μια σημαντική παράμετρος είναι ότι πολλές οικογένειες στην Ευρώπη, αλλά και στην Ελλάδα έχουν δύο αυτοκίνητα. Με δεδομένο ότι την τελευταία πενταετία τα SUV γνωρίζουν τρομακτικές πωλήσεις, το δεύτερο αυτοκίνητο κατά βάση είναι ένα μικρό και ευέλικτο αυτοκίνητο για τις καθημερινές μετακινήσεις. Στη Γαλλία, για παράδειγμα, το ποσοστό των οικογενειών που έχουν δύο αυτοκίνητα αγγίζει το 30,3%, στο Βέλγιο το 24%, στην Αυστρία το 21% και στην Ολλανδία το 18,8%, με αντίστοιχα ποσοστά και στην Ελλάδα.

Τα ποσοστά πωλήσεων ανά κατηγορία

Δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ότι σε μια αγορά όπως είναι η ελληνική και η οποία το 2019 σημείωσε πωλήσεις περίπου στις 110.000 μονάδες, οι μικρές κατηγορίες τα πήγαν περίφημα. Στην κατηγορία Α το Fiat Panda, το Hyundai i10 και το Τoyota Aygo πραγματοποίησαν εξαιρετικές πωλήσεις, αγγίζοντας το 14,1% του συνολικού όγκου αυτοκινήτων. Η κατηγορία Β όπου το Τoyota Yaris σημείωσε 6.992 πωλήσεις και ακολούθησαν το Opel Corsa και το VW Polo, το δε αντίστοιχο ποσοστό ήταν 32,9%. Γίνεται εύκολα κατανοητό ότι το 47% των συνολικών πωλήσεων αφορά αυτές τις δύο κατηγορίες (Α και Β), χωρίς να βάλουμε και τις αντίστοιχες πωλήσεις στα SUV. Στην κατηγορία A SUV το αντίστοιχο ποσοστό είναι 1,1% και στην κατηγορία Β SUV είναι 13,1%.

Με 61,2% συνολικών πωλήσεων στην Ελλάδα το 2019 στις κατηγορίες Α και Β, γίνεται εύκολα αντιληπτό ότι ο Έλληνας οδηγός προτιμάει τα μικρά αυτοκίνητα χωρίς δεύτερη σκέψη. Τάση η οποία ακολουθείται εδώ και πολλά χρόνια στην Ευρώπη, καθώς όλοι οι οδηγοί ψάχνουν για φθηνές, οικονομικές και ευέλικτες μετακινήσεις εντός πόλης, αναγνωρίζοντας την περιβαλλοντική τους ευαισθησία, την οικονομία και το χαμηλό κόστος κτήσης.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Πρωταθλητές οι Ελληνες οδηγοί στην οικονομία οδήγησης υβριδικών αυτοκινήτων
Πρωταθλητές οι Ελληνες οδηγοί στην οικονομία οδήγησης υβριδικών αυτοκινήτων
Η Ελλάδα αναδεικνύεται από τις πρωταθλήτριες της οικονομίας οδήγησης, καθώς το ποσοστό για κίνηση με καθαρά ηλεκτρική ενέργεια από το 41,4% ξεπερνάει το 50%.
Πρωταθλητές οι Ελληνες οδηγοί στην οικονομία οδήγησης υβριδικών αυτοκινήτων
Λονδίνο: Nissan και Uber προωθούν την κινητικότητα μηδενικών εκπομπών
Λονδίνο: Nissan και Uber προωθούν την κινητικότητα μηδενικών εκπομπών
Το Λονδίνο εφαρμόζει μία στρατηγική μάρκετινγκ για την προώθηση της οδήγησης οχημάτων με μηδενικές εκπομπές ρύπων, θέλοντας να είναι μία από τις πρώτες «καθαρές» πόλεις της Ευρώπης.
Λονδίνο: Nissan και Uber προωθούν την κινητικότητα μηδενικών εκπομπών
Ουραγοί της Ευρώπης στην ταχύτητα διαδικτύου
Ουραγοί της Ευρώπης στην ταχύτητα διαδικτύου
Την 56η θέση καταλαμβάνει η Ελλάδα στην παγκόσμια κατάταξη των χωρών με βάση την πραγματική μέση ταχύτητα διαδικτύου που έχουν οι χρήστες, σύμφωνα με τις μετρήσεις της WebsiteToolTester.
Ουραγοί της Ευρώπης στην ταχύτητα διαδικτύου
Αγορά αυτοκινήτου: Άλμα στον τζίρο το δ' τρίμηνο
Αγορά αυτοκινήτου: Άλμα στον τζίρο το δ' τρίμηνο
Αύξηση 9,9% σημείωσε ο δείκτης κύκλου εργασιών στο χονδρικό και λιανικό εμπόριο, επισκευή μηχανοκίνητων οχημάτων και μοτοσικλετών το δ' τρίμηνο πέρυσι σε σύγκριση με τον αντίστοιχο δείκτη του δ' τριμήνου 2018.
Αγορά αυτοκινήτου: Άλμα στον τζίρο το δ' τρίμηνο