fbpx«Εκρηξη» της χρήσης των social media -Ενεργοί 4 στους 5 Ελληνες | Economistas.gr
Skip to main content

«Εκρηξη» της χρήσης των social media -Ενεργοί 4 στους 5 Ελληνες

«Εκρηξη» της χρήσης των social media -Ενεργοί 4 στους 5 Ελληνες
Φωτογραφία αρχείου από EUROKINISSI/ ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ

Πάνω από τέσσερις στους πέντε Έλληνες (ποσοστό 82%) βρίσκονται πια ενεργά στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (social media), με το ποσοστό να φθάνει το 97% στις ηλικίες 16 έως 24 ετών, σύμφωνα με την τελευταία πανελλαδική δειγματοληπτική έρευνα "Focus on Tech Life Tips" της εταιρείας Focus Bari για το πρώτο εξάμηνο του 2021.

Ενεργοί στα social media είναι σχεδόν οι δύο στους τρεις Έλληνες ηλικίας 55-64 ετών (το 62%, έναντι 59% στο δεύτερο εξάμηνο του 2020), με τα δημοφιλέστερα μέσα για τη δημιουργία προσωπικού "προφίλ" να είναι κατά σειρά τα Facebook (79% - αύξηση 15% έναντι του δευτέρου εξαμήνου του 2020), Instagram (51%) και YouTube (45%). Επίσης το ΤΙΚ ΤΟΚ παρουσιάζει θεαματική άνοδο τον τελευταίο χρόνο και στη χώρα μας, ειδικά στα κορίτσια 16-24 ετών.

Η εταιρεία εκτιμά ότι η συνολική διείσδυση του διαδικτύου στην Ελλάδα έχει φτάσει στο 97%, ενώ στις ηλικίες 55-64 ετών οι εννέα στους δέκα είναι πλέον καθημερινοί χρήστες του Ίντερνετ, αφιερώνοντας κατά μέσο όρο 85 λεπτά καθημερινά (έναντι 58 λεπτών τη μέρα στο δεύτερο εξάμηνο του 2020). Η πρώτη συσκευή πρόσβασης για όλους τους χρήστες είναι το "έξυπνο" κινητό τηλέφωνο (smartphone), με το 95% των χρηστών να το χρησιμοποιούν πια ως πρώτη επιλογή τους και με τον μέσο χρόνο σύνδεσης από το κινητό να έχει πλέον φθάσει τις δύο ώρες την ημέρα.

Επιπλέον, τουλάχιστον εννέα στα δέκα παιδιά 5-12 ετών εκτιμάται ότι είναι πλέον online και έχουν ως πρώτη επιλογή συσκευής για τη σύνδεση τους το tablet (40%), ενώ ακολουθούν το smartphone (36%) και το laptop (34%).

Επίσης, όσοι αγοράζουν προϊόντα και υπηρεσίες μέσω διαδικτύου (e-shoppers) έφτασαν το 74% των Ελλήνων, με αυξημένη μέση δαπάνη σε online αγορές, καθώς επίσης αυξημένη τάση στην ηλικιακή ομάδα 55-64 ετών. Oι περισσότεροι e-shoppers βρίσκονται μεταξύ των ηλικιών 16-44 ετών, ενώ η μεγαλύτερη αύξηση καταγράφηκε στο κοινό άνω των 55 ετών (+20% συγκριτικά με το προηγούμενο εξάμηνο). Τουλάχιστον μία online αγορά έχουν κάνει τρεις στους τέσσερις Έλληνες (74%) κατά τους τελευταίους έξι μήνες.

Σε ηλεκτρονικές αγορές οι καταναλωτές ξόδεψαν τους τελευταίους έξι μήνες κατά μέσο όρο 806 ευρώ και σχεδόν δύο στους τρεις (64%) πλήρωσαν μέσω αντικαταβολής. Οι κορυφαίες online αγορές ήσαν τα ρούχα (46%), τα παπούτσια (36%) και τα ηλεκτρονικά είδη (33%). Τη μεγαλύτερη δυναμική (μεγαλύτερη ποσοστιαία αύξηση σε σχέση με το δεύτερο εξάμηνο του 2020) εμφάνισαν οι online αγορές για έπιπλα και είδη σπιτιού (+37%) και για διαδικτυακά σεμινάρια/webinars (+36%).

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

O ιδρυτής της WIkipedia καλεί σε μποϊκοτάζ των social media
O ιδρυτής της WIkipedia καλεί σε μποϊκοτάζ των social media
Ο δρ Λάρι Σάνγκερ, συνιδρυτής της διαδικτυακής εγκυκλοπαίδειας Wikipedia, ζητάει από τους χρήστες να κάνουν απεργία από τα social media στις 4 και 5 Ιουλίου για να εκφράσουν την δυσαρέσκειά τους και να ζητήσουν ουσιαστικές αλλαγές.
O ιδρυτής της WIkipedia καλεί σε μποϊκοτάζ των social media
Πώς οι επικίνδυνες εφαρμογές «μολύνουν» τις συσκευές μας
Πώς οι επικίνδυνες εφαρμογές «μολύνουν» τις συσκευές μας
Σε πρόσφατη έρευνά, διαπιστώθηκε ότι η πλειονότητα (63%) των καταναλωτών δεν διαβάζει καθόλου τις άδειες χρήσης και το 43% απλώς κάνει τικ σε όλα τα δικαιώματα απορρήτου όταν εγκαθιστά μία εφαρμογή.
Πώς οι επικίνδυνες εφαρμογές «μολύνουν» τις συσκευές μας
Πώς οι χάκερς κλέβουν τους κωδικούς σας
Πώς οι χάκερς κλέβουν τους κωδικούς σας
Σύμφωνα με τα δεδομένα της Kaspersky, ο αριθμός των χρηστών που αποτέλεσαν στόχο password stealers αυξήθηκε από 600.000 το πρώτο μισό του 2018 σε πάνω από 940.000 κατά τη διάρκεια της ίδιας περιόδου το 2019.
Πώς οι χάκερς κλέβουν τους κωδικούς σας
Νέο εργαλείο από το Twitter - Από τα tweets στα fleets
Νέο εργαλείο από το Twitter - Από τα tweets στα fleets
Το Fleets μπορεί να περιλαμβάνει κείμενο, φωτογραφίες και βίντεο, που όλα θα έχουν 24ωρη ζωή. Θα εμφανιστεί τις επόμενες ημέρες.
Νέο εργαλείο από το Twitter - Από τα tweets στα fleets
Η Roskosmos θέλει να δει Ρώσους κοσμοναύτες στα διαστημόπλοια της SpaceX
Η Roskosmos θέλει να δει Ρώσους κοσμοναύτες στα διαστημόπλοια της SpaceX
Ο επικεφαλής της ρωσικής διαστημικής υπηρεσίας (Roskosmos)Ντμίτρι Ρογκόζιν εξέφρασε σήμερα την άποψη ότι τα διαστημόπλοια Crew Dragon της εταιρείας του Έλον Μάσκ SpaceX, έχουν αποκτήσει επαρκή εμπειρία, ώστε να μπορούν να πετάξουν με αυτά Ρώσοι κοσμοναύτες στο πλαίσιο κοινών πτήσεων.
Η Roskosmos θέλει να δει Ρώσους κοσμοναύτες στα διαστημόπλοια της SpaceX