Το WhatsApp αποκτά πλέον διαφημίσεις για πρώτη φορά στην ιστορία του -Όλες οι νέες αλλαγές για τους χρήστες
Η Meta ανακοίνωσε επίσημα την είσοδο των διαφημίσεων στο WhatsApp, φέρνοντας μια ιστορική αλλαγή στη δημοφιλή εφαρμογή μηνυμάτων που μέχρι σήμερα απέφευγε κάθε μορφή προωθητικού περιεχομένου.
Η απόφαση έρχεται 11 χρόνια μετά την εξαγορά του WhatsApp από το Facebook, το 2014, έναντι 19 δισεκατομμυρίων δολαρίων.
Οι αλλαγές στο WhatsApp από εδώ και πέρα
Σύμφωνα με την ανακοίνωση της εταιρείας, επιχειρήσεις θα μπορούν πλέον να προβάλλουν διαφημίσεις κατάστασης (status ads) στην καρτέλα «Ενημερώσεις» (Updates) της εφαρμογής, με στόχο την ενίσχυση της αλληλεπίδρασης με τους χρήστες μέσω των λειτουργιών ανταλλαγής μηνυμάτων του WhatsApp. Οι διαφημίσεις δεν θα εμφανίζονται μέσα στις προσωπικές συνομιλίες, αλλά αποκλειστικά στο περιβάλλον του tab των ενημερώσεων, ώστε να διασφαλίζεται η εμπειρία ιδιωτικότητας.
Διαβάστε επίσης: Τα «μυστικά» που κρύβει το WhatsApp -Αυτές είναι οι λειτουργίες που ίσως να μην γνωρίζατε
Ταυτόχρονα, η Meta επεκτείνει τη στρατηγική εμπορικής αξιοποίησης της εφαρμογής, εγκαινιάζοντας δυνατότητες διαφήμισης και συνδρομών στο χαρακτηριστικό Channels. Μέσα από αυτό, διαχειριστές καναλιών (π.χ. μέσα ενημέρωσης, influencers, οργανισμοί) θα μπορούν να πληρώνουν για την ενίσχυση της προβολής τους στα αποτελέσματα αναζήτησης, ενώ αποκτούν και τη δυνατότητα χρέωσης μηνιαίων συνδρομών για παροχή αποκλειστικού περιεχομένου. Αν και η Meta δεν θα αποκομίζει άμεσα έσοδα από τις συνδρομές, σχεδιάζει να κρατά προμήθεια 10% στο μέλλον.
Η ενσωμάτωση των διαφημίσεων στο WhatsApp θεωρείται κομβικό βήμα για την εξέλιξη της Meta. Ο διευθύνων σύμβουλος Μαρκ Ζούκερμπεργκ έχει χαρακτηρίσει την πλατφόρμα ως «το επόμενο κεφάλαιο» της εταιρείας, υπογραμμίζοντας ότι η ανταλλαγή μηνυμάτων μεταξύ επιχειρήσεων και καταναλωτών αποτελεί τον επόμενο στρατηγικό άξονα ανάπτυξης. Ήδη, η Meta προσφέρει διαφημίσεις click-to-message στο Facebook και το Instagram που οδηγούν σε συνομιλία στο WhatsApp.
Ήταν η μόνη πλατφόρμα της Meta χωρίς διαφημίσεις
Αξίζει να σημειωθεί ότι οι ιδρυτές του WhatsApp, Jan Koum και Brian Acton, ήταν σθεναρά αντίθετοι στη διαφήμιση και είχαν αποχωρήσει από τη Facebook λόγω διαφωνιών γύρω από τέτοιες πρακτικές. Μέχρι σήμερα, το WhatsApp ήταν η μόνη μεγάλη εφαρμογή της Meta χωρίς διαφημιστικό περιεχόμενο.
Τα έσοδα της εφαρμογής
Η Meta δεν δημοσιοποιεί τα έσοδα της εφαρμογής, αλλά αναλυτές εκτιμούν ότι αποφέρει από 500 εκατ. έως 1 δισ. δολάρια ετησίως μέσω χρεώσεων σε επιχειρήσεις για εργαλεία επικοινωνίας. Το νέο μοντέλο διαφημίσεων υπόσχεται να ενισχύσει σημαντικά αυτά τα έσοδα, σε μια περίοδο που η Meta βρίσκεται στο μικροσκόπιο των αμερικανικών ρυθμιστικών αρχών για ζητήματα ανταγωνισμού.
Η εταιρεία διαβεβαιώνει ότι οι διαφημίσεις θα βασίζονται σε απλά δημογραφικά δεδομένα (χώρα, πόλη, γλώσσα, συσκευή), χωρίς να επηρεάζονται τα κρυπτογραφημένα προσωπικά μηνύματα και κλήσεις των χρηστών.
«Πιστεύουμε ότι η καρτέλα Updates είναι το σωστό σημείο για αυτές τις νέες δυνατότητες», ανέφερε η επικεφαλής προϊόντων επιχειρηματικής επικοινωνίας της Meta, Nikila Srinivasan.
Με την ενσωμάτωση διαφημίσεων και συνδρομών, η Meta επιχειρεί να μετατρέψει το WhatsApp από ένα απλό εργαλείο ανταλλαγής μηνυμάτων σε μια πλήρως εμπορική πλατφόρμα επικοινωνίας και περιεχομένου, χωρίς να διακυβεύεται η ιδιωτικότητα που το έκανε δημοφιλές.