Αλλάζει το τοπίο στις αεροπορικές εταιρείες - Θα υποχρεούνται να επιστρέφουν χρήματα και όχι να δίνουν voucher

NEWSROOM
Ενα αεροσκάφος απογειώνεται
Φωτογραφία: AP Images

Οι νέοι κανονισμοί θα επιφέρουν αλλαγές και σε ό,τι έχει να κάνει με τις βαλίτσες των ταξιδιωτών.

Το υπουργείο Μεταφορών των ΗΠΑ, οριστικοποίησε τους κανονισμούς που σύντομα θα απαιτούν από τις αεροπορικές εταιρείες να επιστρέφουν γρήγορα στους επιβάτες τα χρήματά τους σε περίπτωση που οι πτήσεις τους καθυστερήσουν, υποστούν σημαντικές αλλαγές ή ακυρωθούν.

Οι αεροπορικές εταιρείες πρέπει να επιστρέφουν στους επιβάτες τα χρήματα που έχουν πληρώσει, σε οποιαδήποτε μορφή και όχι να τους δίνουν κάποιο Voucher μελλοντικής χρήσης. Μόνο αν οι επιβάτες το επιλέξουν τότε θα μπορούν να λάβουν ταξιδιωτική πίστωση, άλλους τρόπους μετακίνησης ή κάποια άλλη πτήση που προσφέρει η αεροπορική εταιρεία.

Οι αεροπορικές θα είναι αναγκασμένες να επιστρέψουν χρήματα στους επιβάτες αν το προγραμματισμένο δρομολόγιο της πτήσης τους αλλάξει σημαντικά, σε σημείο εκείνοι να μην είναι ευχαριστημένοι με τις διαφοροποιήσεις. Με βάση τους νέους κανονισμούς ο επιβάτης μπορεί να λάβει πίσω τα χρήματά του σε περίπτωση που η ώρα άφιξης ή αναχώρησης αλλάξει κατά τρεις ή περισσότερες ώρες για πτήσεις εντός των ΗΠΑ και κατά έξι για προορισμούς του εξωτερικού. Ο καταναλωτής μπορεί να λάβει τα χρήματα του πίσω και σε περίπτωση που αλλάξει το αεροδρόμιο αναχώρησης ή άφιξης.

Επιστροφή χρημάτων και σε άλλες περιπτώσεις

Οι νέοι κανονισμοί θα επιφέρουν αλλαγές και σε ό,τι έχει να κάνει με τις βαλίτσες των ταξιδιωτών. Συγκεκριμένα σε περίπτωση που οι αποσκευές καθυστερήσουν σημαντικά, οι εταιρείες είναι αναγκασμένες να επιστρέψουν το ποσό που χρεώνουν για αυτή την υπηρεσία. Για να συμβεί αυτό, οι επιβάτες θα πρέπει να υποβάλουν σχετική αναφορά με απαραίτητη προϋπόθεση να μην έχουν λάβει τις αποσκευές τους εντός 12 ωρών από την άφιξη της πτήσης, για ταξίδια εντός των ΗΠΑ και 15-30 ώρες για διεθνής πτήσεις.

Οι επιβάτες μπορούν να λάβουν επιστροφή χρημάτων εάν η αεροπορική εταιρεία δεν παρέχει έξτρα υπηρεσίες ενώ έχει πληρωθεί για αυτές, όπως για παράδειγμα επιλογή θέσης, WiFi και άλλων που σχετίζονται με την ψυχαγωγία κατά τη διάρκεια της πτήσης.

Το υπουργείο Μεταφορών των ΗΠΑ τονίζει επίσης ότι οι εταιρείες θα πρέπει να γνωστοποιούν στους επιβάτες τα πρόσθετα τέλη που μπορεί να προκύψουν, πριν αυτοί προχωρήσουν στην αγορά των εισιτήριων.

«Οι αεροπορικές εταιρείες θα πρέπει να ανταγωνίζονται μεταξύ τους για να εξασφαλίσουν την καλύτερη εμπειρία των επιβατών, όχι για το ποιος θα επιβάλει τις περισσότερες “κρυφές” χρεώσεις», δήλωσε ο υπουργός Μεταφορών των ΗΠΑ Pete Buttigieg. «Ο νέος κανονισμός του υπουργείου Μεταφορών θα εξοικονομήσει στους επιβάτες πάνω από μισό δισεκατομμύριο δολάρια ετησίως από περιττές ή ξαφνικές χρεώσεις, καθιστώντας τις αεροπορικές εταιρίες υπόλογες για τη διαφάνεια με τους πελάτες τους».

Το υπουργείο Μεταφορών των ΗΠΑ θα αρχίσει να εφαρμόζει τους νέους κανόνες μέσα στους επόμενους 6 με 12 μήνες.

ΣΧΕΤΙΚΑ