Θεσσαλονίκη: Τι πρέπει να γνωρίζουν πολίτες και επαγγελματίες για το Κτηματολογικό Γραφείο

NEWSROOM
Θεσσαλονίκη: Τι πρέπει να γνωρίζουν πολίτες και επαγγελματίες για το Κτηματολογικό Γραφείο
Φωτογραφία: Shutterstock

«Πολίτες και επαγγελματίες θα μπορούν πλέον να εξυπηρετηθούν ψηφιακά και γρήγορα χωρίς την ταλαιπωρία που βίωναν τα τελευταία χρόνια».

Ψηφιακά θα πραγματοποιείται μέσω του ktimatologio.gov.gr σχεδόν σύνολο των παρεχόμενων υπηρεσιών του Κτηματολογικού Γραφείου της Θεσσαλονίκης που θα αρχίσει να λειτουργεί την 1η Απριλίου.

Για φυσικά πρόσωπα που υποβάλλουν εγγραπτέα πράξη για κτηματογραφημένα ακίνητα συστήνεται η χρήση του ψηφιακού φακέλου μεταβίβασης ακινήτου από το συμβολαιογράφο τους (https://akinita.gov.gr), μέσω του οποίου η διαδικασία νομικού ελέγχου ολοκληρώνεται σε μία εργάσιμη ημέρα.

Μετά και την ένταξη των Υποθηκοφυλακείων Θεσσαλονίκης και Νεάπολης στο Ελληνικό Κτηματολόγιο, λειτουργούν 15 από τα 17 οριστικά Κτηματολογικά Γραφεία και 70 από τα 75 υποκαταστήματα τους. Το επόμενο διάστημα προγραμματίζεται η ένταξη των υπολοίπων Υποθηκοφυλακείων με στόχο την ολοκλήρωση της οριστικής δομής.

Τι πρέπει να γνωρίζουν οι πολίτες και οι επαγγελματίες:

  • Η υποβολή αιτήσεων για την εγγραφή συμβολαιογραφικών πράξεων, καθώς και αιτήσεων για τη διόρθωση προδήλων σφαλμάτων από πολίτες και επαγγελματίες πραγματοποιούνται και ψηφιακά.
  • Η έρευνα των επαγγελματιών στην κτηματολογική βάση γίνεται και ψηφιακά.
  • Οι αιτήσεις για την έκδοση πιστοποιητικών/αντιγράφων (π.χ. αντίγραφο κτηματολογικού φύλλου κ.λπ.) υποβάλλονται και παραλαμβάνονται μόνο ψηφιακά (7/24).
  • Το πρωτόκολλο είναι αποκλειστικά ηλεκτρονικό.
  • Τα μεγαρόσημα στα πιστοποιητικά και τις αιτήσεις καταργούνται.
  • Οι πληρωμές γίνονται υποχρεωτικά είτε ηλεκτρονικά είτε μέσω POS.
  • Οι επιστροφές αχρεωστήτως καταβληθέντων κατατίθενται ηλεκτρονικά.

Το Κτηματολογικό Γραφείο Θεσσαλονίκης, μετά την κατάργηση του Έμμισθου Υποθηκοφυλακείου Θεσσαλονίκης και του Ειδικού Άμισθου Υποθηκοφυλακείου Νεάπολης, είναι αρμόδιο για τους προκαποδιστριακούς ΟΤΑ: Θεσσαλονίκης, Πυλαίας, Αγίου Παύλου, Αμπελοκήπων, Ελευθερίου – Κορδελιού (Ελευθερίου), Ευκαρπίας, Μενεμένης, Νέας Μαγνησίας και Διαβατών (Ιωνίας), Πεύκων, Συκεών, Τριανδρίας, Αγίου Αθανασίου, Αγχιάλου, Γέφυρας, Καλοχωρίου, Κυμίνων, Νέων Μαλγάρων, Σίνδου, Χαλάστρας, Ανατολικού, Βαθύλακκου, Νέας Μεσήμβιας, Νεαπόλεως, Ασβεστοχωρίου, Εξοχής, Χορτιάτη, Ευόσμου, Πολίχνης, Σταυρουπόλεως, Ωραιοκάστρου, Λητής, Νεοχωρούδας, Πενταλόφου, Νέου Αγιονερίου (Αγιονερίου), Παλαιού Αγιονερίου, Δρυμού, Μελισσοχωρίου, Μεσαίου, Νέας Φιλαδέλφειας, Ξηροχωρίου, Φιλύρου της Π.Ε. Θεσσαλονίκης.

Σε δήλωσή του ο πρόεδρος του Ελληνικού Κτηματολογίου, Στέλιος Σακαρέτσιος επισημάινει ότι «το Κτηματολογικό Γραφείο Θεσσαλονίκης είναι ένα από τα μεγαλύτερα Κτηματολογικά Γραφεία της χώρας το οποίο θα αναλάβει αρκετές εκκρεμότητες των καταργηθέντων υποθηκοφυλακείων, οι οποίες όμως, με τη χρήση των ψηφιακών εργαλείων του Ελληνικού Κτηματολογίου, πρόκειται να εξαλειφθούν με ταχείς ρυθμούς. Στο Υποθηκοφυλακείο Νεάπολης παρουσιάζονταν μεγάλα προβλήματα εξυπηρέτησης με ουρές που ξεκινούσαν από τις τέσσερις τα ξημερώματα. Πολίτες και επαγγελματίες θα μπορούν πλέον να εξυπηρετηθούν ψηφιακά και γρήγορα χωρίς την ταλαιπωρία που βίωναν τα τελευταία χρόνια».

ΣΧΕΤΙΚΑ