fbpxΗ χήρα του «πατριάρχη» της Volskwagen δεν πρέπει να ξαναπαντρευτεί για να τον κληρονομήσει | Economistas.gr
Skip to main content

Η χήρα του «πατριάρχη» της Volskwagen δεν πρέπει να ξαναπαντρευτεί για να τον κληρονομήσει

Η χήρα του «πατριάρχη» της Volskwagen δεν πρέπει να ξαναπαντρευτεί για να τον κληρονομήσει
ΑΡ

Κεντρικό πρόσωπο στη διαχείριση της τεράστιας κληρονομιάς του «πατριάρχη» της Volkswagen, Φέρντιναντ Πιέχ είναι πλέον η χήρα του, Ούρσουλα, αλλά ένας όρος στη διαθήκη του της προκαλεί τεράστιους πονοκεφάλους.

Ο άνθρωπος που έκανε την Volkswagen μια από τις μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες του κόσμου και εγγονός του Φέρντιναντ Πόρσε πέθανε σε ηλικία 82 ετών στις 25 Αυγούστου, αφήνοντας πίσω του μια προσωπική περιουσία 1,1 δισ ευρώ. Ωστόσο, η 63χρονη χήρα του και τελευταία σύζυγός του δεν θα πρέπει να ξαναπαντρευτεί αν θέλει να τον κληρονομήσει, όπως ο ίδιος είχε ρητά επισημάνει στη διαθήκη του, σύμφωνα με την Bild. 

Φερντιναντ Πιχ
ΑΡ

Οι κληρονόμοι του πατριάρχη της VW, τα δύο ιδρύματα και η εταιρεία χαρτοφυλακίου

Οι οικογένειες Πόρσε και Πιέχ ελέγχουν μέσω της εταιρείας χαρτοφυλακίου Porsche SE το 52,2% των μετοχών του ομίλου VW. Η συνολική τους περιουσία αποτιμάται στα 37 δισ. ευρώ, σύμφωνα με τον γερμανικό ιστότοπο “Vermögen Magazin” και ορισμένα μέλη των δύο οικογενειών μετέχουν στο ισχυρό συμβούλιο εποπτείας του ομίλου, από το οποίο αποσύρθηκε ο Φέρντιναντ Πιέχ το 2015 μετά την αντιπαράθεσή του με τον τότε επικεφαλής της Volkswagen, Μάρτιν Βίντερκορν, ο οποίος ενεπλάκη στο σκάνδαλο με τους κινητήρες ντίζελ. Μέσα σ’ αυτή την πολυάριθμη οικογένεια -όπου οι κόντρες μεταξύ των Πιέχ και των Πόρσε είναι συχνές - η πλευρά Πιέχ παίζει πολύ σημαντικό ρόλο. Ο πρώην πρόεδρος ήταν από τους πλέον ισχυρούς στην εταιρεία holding, αλλά έχει και 12 παιδιά - μεταξύ των οποίων πέντε που απέκτησε με την πρώτη γυναίκα του Κορίνα, δύο με την Μαρλέν Πόρσε, δύο από μια σχέση του και τρία με την τελευταία σύζυγό του, την Ούρσουλα. 

Φέρντιναντ και Ούρσουλα Πιχ
Φέρντιναντ και Ούρσουλα Πιχ /ΑΡ

Από την αρχή της σχέσης τους τη δεκαετία του 1980 ο Φέρντιναντ Πιεχ ήταν απαιτητικός απέναντι στην Ούρσουλα. Ένα από τα πρώτα πράγματα που της ζήτησε ήταν να του δείξει τις ικανότητές της στην οδήγηση. «Της ζήτησα να πιάσει το τιμόνι ενός Iltis (στρατιωτικά τζιπ που κατασκεύαζε η Volkswagen για τις γερμανικές ένοπλες δυνάμεις), πράγμα όχι και τόσο εύκολο και να ανέβει με φόρα έναν ορεινό δρόμο. Της έσβησε η μηχανή αρκετές φορές, αλλά δεν τα παράτησε. Είχα ήδη αποκτήσει μια καλή ιδέα για το άτομό της», έγραφε στην αυτοβιογραφία του.

Το 2010 ο Πιέχ αποφάσισε ότι πρέπει να λάβει μέτρα για να προστατέψει την παντοδυναμία της φαμίλιας του και στα μάτια του μόνον η Ούρσουλα – η Ούσι, όπως τη φώναζε χαϊδευτικά- μπορούσε να διασφαλίσει την οικογενειακή ομόνοια που περνά κι απ’ την σύμπνοια στα οικονομικά. Κι όπως αποδείχθηκε στην πάροδο του χρόνου ήταν η μόνη την οποία εμπιστευόταν ο Πιέχ.

Ωστόσο, από την εποχή εκείνη είχε βάλει όρο στη διαθήκη του ότι για να τον κληρονομήσει η Ούρσουλα δεν θα πρέπει να ξαναπαντρευτεί. Όλα αυτά αναφέρονται και στα καταστατικά δύο ιδρυμάτων που διαχειρίζονται έκτοτε την περιουσία του πατριάρχη της VW βάσει του αυστριακού Δικαίου, το Ferdinand Karl Alpha και το Ferdinand Karl Beta. 

Ούρσουλα και Φέρντινανγ Πιχ
Ούρσουλα και Φέρντιναντ Πιχ /ΑΡ

Για να διασφαλίσει δε την οικογενειακή ομόνοια έβαλε και τα παιδιά του να υπογράψουν πολύ αυστηρούς όρους αν θέλουν να πάρουν το μερίδιο της κληρονομιάς που τους αναλογεί. Έτσι, κάθε νόμιμο τέκνο του έχει δύο μόνιμες θέσεις στο ΔΣ των δύο ιδρυμάτων και τα εξώγαμα από μία. Πρόεδρος των δύο ιδρυμάτων είναι η Ούρσουλα, αν και όσο ζούσε τον τελευταίο λόγο για τη διαχείριση της περιουσίας του είχε πάντα ο Φέρντιναντ Πιεχ. Τα καταστατικά των ιδρυμάτων προβλέπουν ακόμη ότι τα παιδιά του δεν μπορούν να πουλήσουν τα μερίδιά τους, ενώ η Ούρσουλα θα χάσει την προεδρία αν ξαναπαντρευτεί μαζί με τη θέση της στις συμβουλευτικές επιτροπές τους.
 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

VW και Ford ενώνουν δυνάμεις για την ηλεκτροκίνηση
VW και Ford ενώνουν δυνάμεις για την ηλεκτροκίνηση
Η VW θα επενδύσει 2,6 δισεκ. δολάρια στην Argo AI, την μονάδα αυτόνομων οχημάτων της Ford, και η Ford θα κατασκευάσει ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο χρησιμοποιώντας την πλατφόρμα ηλεκτρονικών οχημάτων MEB της VW.
VW και Ford ενώνουν δυνάμεις για την ηλεκτροκίνηση
Volkswagen: Αύξηση κερδών κατά 30%
Volkswagen: Αύξηση κερδών κατά 30%
Η αύξηση της κερδοφορίας οφείλεται στα μεγάλα περιθώρια κέρδους των SUV, αλλά και της αύξησης των όγκων παραγωγής της Porsche και της Skoda.
Volkswagen: Αύξηση κερδών κατά 30%
Ακτιβιστές χτύπησαν τραίνο με αυτοκίνητα της Volkswagen
Ακτιβιστές χτύπησαν τραίνο με αυτοκίνητα της Volkswagen
Ακτιβιστές σταμάτησαν για λίγη ώρα στην πόλη Βόλφσμπουργκ της βόρειας Γερμανίας εμπορευματικό συρμό που μετέφερε οχήματα της Volkswagen, εξηγώντας πως είχαν σκοπό απλά να επιβραδύνουν την παραγωγή της γιγαντιαίας γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας.
Ακτιβιστές χτύπησαν τραίνο με αυτοκίνητα της Volkswagen
Πέθανε ο πατριάρχης της Volkswagen
Πέθανε ο πατριάρχης της Volkswagen
Ο πρώην επικεφαλής και «πατριάρχης» της ιστορικής αυτοκινητοβιομηχανίας Volkswagen Φέρντιναντ Πιέχ πέθανε σε ηλικία 82 ετών, ανακοίνωσε η σύζυγός του.
Πέθανε ο πατριάρχης της Volkswagen
Καναδάς: Στα δικαστήρια η Volkswagen για το Dieselgate
Καναδάς: Στα δικαστήρια η Volkswagen για το Dieselgate
Σε βάρος της κολοσσιαίας γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας υποβλήθηκαν 60 κατηγορίες για παραβίαση της καναδικής νομοθεσίας για την προστασία του περιβάλλοντος.
Καναδάς: Στα δικαστήρια η Volkswagen για το Dieselgate
Volkswagen: «Παγώνει» το σχέδιο για εργοστάσιο στην Τουρκία
Volkswagen: «Παγώνει» το σχέδιο για εργοστάσιο στην Τουρκία
Σύμφωνα με το αρχικό σχέδιο, το εργοστάσιο που θα κατασκευαζόταν ως το τέλος του έτους στην Σμύρνη θα απαιτούσε επένδυση ενός δισεκατομμυρίου ευρώ και θα απασχολούσε περί τους 4.000 εργαζόμενους.
Volkswagen: «Παγώνει» το σχέδιο για εργοστάσιο στην Τουρκία