fbpxΑυτοκινητοβιομηχανίες: Αγωνιούν για την απόφαση Τραμπ | Economistas.gr
Skip to main content

Αυτοκινητοβιομηχανίες: Αγωνιούν για την απόφαση Τραμπ

Αυτοκινητοβιομηχανίες: Αγωνιούν για την απόφαση Τραμπ
Shutterstock

Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων σε όλο τον κόσμο αναμένουν την απόφαση του Αμερικανού προέδρου Ντόναλντ Τραμπ για το εάν θα επιβάλει δασμούς έως 25% στις εισαγωγές οχημάτων και εξαρτημάτων αυτοκινήτων στις ΗΠΑ καθώς έληξε η περίοδος των 180 ημερών που είχε οριστεί για την επανεξέταση του ζητήματος.

Ο Τραμπ ενημερώθηκε πριν την εκπνοή της προθεσμίας αυτή την εβδομάδα, που ο ίδιος είχε ορίσει τον Μάιο, για να αποφασίσει εάν θα παρατείνει εκ νέου την περίοδο αυτή ή θα επιβάλει δασμούς, οι οποίοι, όπως έχουν προειδοποιήσει οι αυτοκινητοβιομηχανίες, μπορεί να κοστίσουν θέσεις εργασίας και να αυξήσουν δραματικά τις τιμές των οχημάτων.

«Θα λάβω μια απόφαση αρκετά σύντομα. Ενημερώθηκα πλήρως και θα λάβω μια απόφαση αρκετά σύντομα», δήλωσε ο Τραμπ την Τετάρτη.

Στελέχη μεγάλων αυτοκινητοβιομηχανιών δήλωσαν στο Reuters ότι πιστεύουν πως ο Τραμπ δεν θα επιβάλει νέους δασμούς σε οχήματα από την Ευρωπαϊκή Ένωση, την Ιαπωνία ή αλλού εν μέσω εμπορικού πολέμου με την Κίνα.

Έρευνα από τον Μάιο του 2018

Η κυβέρνηση Τραμπ ξεκίνησε την έρευνά της για τα ξένα αυτοκίνητα τον Μάιο του 2018 και πριν από έξι μήνες ο Τραμπ συμφώνησε με έρευνα της κυβέρνησης ότι κάποια εισαγόμενα αυτοκίνητα και φορτηγά «αποδυναμώνουν την εσωτερική μας οικονομία» και απειλούν να πλήξουν την εθνική ασφάλεια, αλλά δεν κατονόμασε συγκεκριμένα οχήματα ούτε εξαρτήματα.

Ο Τραμπ θα μπορούσε να κάνει μια ανακοίνωση σήμερα, αλλά τίποτα δεν είναι οριστικό έως ότου υπογράψει την απόφασή του, όπως δήλωσαν σήμερα αξιωματούχοι της κυβέρνησης.

Η καθυστέρηση στους δασμούς θα μπορούσε να μεταθέσει το ζήτημα έως τα μέσα της προεκλογικής εκστρατείας του 2020 και οι ειδικοί υποστηρίζουν ότι θα μπορούσε να είναι δυσκολότερο για τον Τραμπ να επιβάλει υψηλούς δασμούς σε ένα σημαντικό καταναλωτικό προϊόν πιο κοντά στις εκλογές.

Οι δασμοί ίσως να μην είναι απαραίτητοι, δήλωσε νωρίτερα αυτό τον μήνα ο υπουργός Εμπορίου των ΗΠΑ Γουίλμπουρ Ρος. Αξιωματούχοι της ΕΕ επίσης αναμένουν ότι ο Τραμπ θα ανακοινώσει μια εξάμηνη καθυστέρηση.

Στις 17 Μαΐου, ο Τραμπ ανέβαλε την απόφαση για τους δασμούς για έως 180 ημέρες ενώ έδωσε εντολή στον Αμερικανό αντιπρόσωπο για το εμπόριο (USTR) Ρόμπερτ Λαϊτχάιζερ να προχωρήσει σε διαπραγματεύσεις.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Γιούνκερ: Ο Τραμπ δεν θα επιβάλει νέους δασμούς στα ευρωπαϊκά αυτοκίνητα
Γιούνκερ: Ο Τραμπ δεν θα επιβάλει νέους δασμούς στα ευρωπαϊκά αυτοκίνητα
Ο απερχόμενος πρόεδρος της Κομισιόν δηλώνει πεπεισμένος ότι ο αμερικανός πρόεδρος δεν θα επιβάλει τις προσεχείς ημέρες νέους, επιπρόσθετους δασμούς στα ευρωπαϊκά αυτοκίνητα.
Γιούνκερ: Ο Τραμπ δεν θα επιβάλει νέους δασμούς στα ευρωπαϊκά αυτοκίνητα
Το ντίζελ κυριάρχησε στα νέα επαγγελματικά οχήματα το 2021 στην Ευρωπαϊκή Ένωση
Το ντίζελ κυριάρχησε στα νέα επαγγελματικά οχήματα το 2021 στην Ευρωπαϊκή Ένωση
Το 2021, το ντίζελ συνέχισε να κυριαρχεί στις πωλήσεις νέων μεσαίων και βαρέων επαγγελματικών οχημάτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση, αντιπροσωπεύοντας το 95,8% της αγοράς (96,5% το 2020).
Το ντίζελ κυριάρχησε στα νέα επαγγελματικά οχήματα το 2021 στην Ευρωπαϊκή Ένωση
Κίνα: Οι πωλήσεις αυτοκινήτων κατέγραψαν τον Αύγουστο τη μεγαλύτερη αύξηση της 10ετίας
Κίνα: Οι πωλήσεις αυτοκινήτων κατέγραψαν τον Αύγουστο τη μεγαλύτερη αύξηση της 10ετίας
Οι πωλήσεις επιβατικών αυτοκινήτων στην Κίνα κατέγραψαν τον Αύγουστο αύξηση 28,9% σε ετήσια βάση, την υψηλότερη εδώ και μία δεκαετία, χάρη στα ηλεκτρικά οχήματα, όπως ανακοίνωσε σήμερα ένωση του κλάδου.
Κίνα: Οι πωλήσεις αυτοκινήτων κατέγραψαν τον Αύγουστο τη μεγαλύτερη αύξηση της 10ετίας
Η αυτοκινητοβιομηχανία χάνει μέρος των πωλήσεων της στην Ευρώπη
Η αυτοκινητοβιομηχανία χάνει μέρος των πωλήσεων της στην Ευρώπη
Συρρίκνωση της αγοράς αυτοκινήτου στην Ευρωπαϊκή Ένωση κατά περισσότερο από 25% φέτος σε σύγκριση με τα επίπεδα πριν από την πανδημία του 2019 προβλέπει η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) και ζητά ένα πλαίσιο πολιτικής, που θα επιτρέπει στην αγορά να ανακάμψει και να πραγματοποιηθεί γρηγορότερα η στροφή προς μοντέλα μηδενικών ρύπων.
Η αυτοκινητοβιομηχανία χάνει μέρος των πωλήσεων της στην Ευρώπη
Η ηλεκτροκίνηση θα κυριαρχεί σε επτά μεγάλες αγορές αυτοκινήτων της Ευρώπης έως το 2027
Η ηλεκτροκίνηση θα κυριαρχεί σε επτά μεγάλες αγορές αυτοκινήτων της Ευρώπης έως το 2027
Η ηλεκτροκίνηση θα κυριαρχεί σε επτά μεγάλες αγορές αυτοκινήτων της Ευρώπης έως το 2027 και σε ορισμένες ευρωπαϊκές χώρες αυτό θα γίνει αρκετά νωρίτερα. Παράλληλα οι μέσες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα των νέων αυτοκινήτων ήδη έχουν πέσει σε ιστορικό χαμηλό επίπεδο.
Η ηλεκτροκίνηση θα κυριαρχεί σε επτά μεγάλες αγορές αυτοκινήτων της Ευρώπης έως το 2027
Kίνα: Ετήσια αύξηση 22,8% κατέγραψαν οι πωλήσεις των κινεζικών επιβατικών οχημάτων τo 2022
Kίνα: Ετήσια αύξηση 22,8% κατέγραψαν οι πωλήσεις των κινεζικών επιβατικών οχημάτων τo 2022
Οι πωλήσεις των κινεζικών επιβατικών οχημάτων κατέγραψαν αύξηση 22,8% το 2022, μετά από την προσπάθεια των αυτοκινητοβιομηχανιών στην Κίνα να βελτιώσουν την ποιότητα των παραγόμενων οχημάτων, όπως δείχνουν τα στοιχεία του αναφερόμενου βιομηχανικού τομέα.
Kίνα: Ετήσια αύξηση 22,8% κατέγραψαν οι πωλήσεις των κινεζικών επιβατικών οχημάτων τo 2022