fbpxΓαλλία: Πράσινος φόρος 50.000 ευρώ στους αγοραστές Porsche και Ferrari | Economistas.gr
Skip to main content

Γαλλία: Πράσινος φόρος 50.000 ευρώ στους αγοραστές Porsche και Ferrari

Γαλλία: Πράσινος φόρος 50.000 ευρώ στους αγοραστές Porsche και Ferrari
Φωτογραφία: Shutterstock

Ένα σχέδιο νόμου στον προϋπολογισμό της Γαλλίας μπορεί να αναγκάσει τους αγοραστές αυτοκινήτων να επανεξετάσουν τις αγορές μοντέλων Porsche, Ferrari ή Lamborghini που χρησιμοποιούν μεγάλη ποσότητα βενζίνης για να κινηθούν.

Στη δεύτερη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων στην Ευρώπη μετά τη Γερμανία, η κυβέρνηση της Γαλλίας σχεδιάζει να υπερδιπλασιάσει το «malus» (ποινή). Οι καταναλωτές πρέπει να πληρώσουν με βάση τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα των αυτοκινήτων 50.000 ευρώ το 2022, όπως αναφέρει το Bloomberg.

Η πρόταση θα αυξήσει τους ήδη ακριβότερους φόρους της ηπείρου για τα ρυπογόνα επιβατικά οχήματα.

«Αυτό θα ήταν σχετικά άσχημα νέα για τα supercars, τα πολυτελή, αποκλειστικά οχήματα ειδικών προδιαγραφών και μια τροχοπέδη για τα εισαγόμενα από το εξωτερικό αυτοκίνητα», δήλωσε ο Felipe Munoz, αναλυτής της JATO Dynamics.

Οι κυβερνήσεις σε όλο τον κόσμο ακολουθούν μια σειρά από ενέργειες και αποφάσεις για να επιταχύνουν την κατάργηση των κινητήρων εσωτερικής καύσης. Η Καλιφόρνια ανακοίνωσε πρόσφατα σχέδια για την απαγόρευσή τους έως το 2035. Η κυβέρνηση της Κίνας έχει διαθέσει πάνω από 30 δισεκατομμύρια δολάρια για την ανάπτυξη της βιομηχανίας ηλεκτρικών οχημάτων. Οι επιδοτήσεις στην Ευρώπη είχαν σαν αποτέλεσμα να εισέλθουν στην αγορά περισσότερα υβριδικά και αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα που λειτουργούν εξ ολοκλήρου με μπαταρίες, αυτό το καλοκαίρι.

Εάν περάσει, ο νόμος στη Γαλλία, θα προστεθούν πιέσεις στην αυτοκινητοβιομηχανία από το Σχέδιο Στόχων για το Κλίμα του 2030 της Ευρωπαϊκής Ένωσης, το οποίο καλεί το μπλοκ να μειώσει τις εκπομπές CO2 κατά 55% από τα επίπεδα του 1990 και όχι το 40% που είχε προγραμματιστεί προηγουμένως.

Για να το επιτύχει αυτό, η Επιτροπή θεωρεί ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες πρέπει σταδιακά να σταματήσουν σταδιακά τους κινητήρες εσωτερικής καύσης και να μειώσουν κατά το ήμισυ περίπου τις εκπομπές CO2 από τους στόχους του 2021.

Ενώ άλλες χώρες στην ΕΕ εφαρμόζουν επίσης ειδικό φόρο στα επιβατικά αυτοκίνητα σε σχέση με τις εκπομπές CO2 τους, κανένα κράτος δεν χρεώνει σχεδόν όσο η τρέχουσα μέγιστη εισφορά της Γαλλίας των 20.000 ευρώ, σύμφωνα με τη βιομηχανική ένωση ACEA. Συγκριτικά, η κορυφαία τιμή στο Βέλγιο και την Ιταλία είναι 2.500 ευρώ.

Σύμφωνα με το τελευταίο πρόγραμμα της Γαλλίας για το κακόβουλο πρόγραμμα, το ελάχιστο όριο για ένα αυτοκίνητο που πληροί τις προϋποθέσεις για φόρο με βάση τις εκπομπές θα μειωθεί τα επόμενα δύο χρόνια και θα επιβληθούν κυρώσεις, σύμφωνα με έγγραφο του προϋπολογισμού του υπουργείου Οικονομικών.

Αυτοκίνητα που εκπέμπουν περισσότερα από 225 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο θα φορολογούνται με μέγιστο συντελεστή 40.000 ευρώ το επόμενο έτος και 50.000 ευρώ το 2022. Η εισφορά περιορίζεται στο μισό κόστος ενός οχήματος.

Τα σπορ αυτοκίνητα Lamborghini, Ferrari και Porsche, μαζί με τα μοντέλα Bentley, Rolls-Royce και Mercedes-Benz συγκαταλέγονται μεταξύ εκείνων που θα μπορούσαν να επιβληθούν με το ανώτατο όριο εισφοράς, σύμφωνα με τα στοιχεία που συγκεντρώθηκαν από το Bloomberg Intelligence.

Τα μοντέλα που υπόκεινται στο πλήρες ποσό φόρου περιλαμβάνουν το Urus και το Aventador της Lamborghini, Portofino της Ferrari και 812 Porsche 718 Spyder και 911, Rolls-Royce's Ghost και Cullinan, τα αυτοκίνητα Bentley's Flying Spur και AMG και G-Class της Mercedes.

Οι υψηλότεροι φορολογικοί συντελεστές δημιουργούν επίσης κινδύνους για SUV μεγάλου όγκου που συγκαταλέγονται στα πιο κερδοφόρα μοντέλα των αυτοκινητοβιομηχανιών.

Η Porsche σχεδιάζει για περισσότερες από τις μισές παγκόσμιες πωλήσεις της να τροφοδοτούνται πλήρως ή μερικώς με μπαταρία έως το 2025 και η Daimler ανακοίνωσε σχέδια αυτή την εβδομάδα για να λανσάρει το πρώτο της ηλεκτροκίνητο μοντέλο AMG το επόμενο έτος.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Γαλλία: Εμπορικό έλλειμμα 84,7 δισ. ευρώ το 2021
Γαλλία: Εμπορικό έλλειμμα 84,7 δισ. ευρώ το 2021
Η Γαλλία κατέγραψε το 2021 το χειρότερο εμπορικό έλλειμμα στην ιστορία της, ύψους 84,7 δισεκ. ευρώ, ανακοίνωσαν σήμερα τα τελωνεία.
Γαλλία: Εμπορικό έλλειμμα 84,7 δισ. ευρώ το 2021
Η Γαλλία ήταν προετοιμασμένη για το «πρόσχημα» της Gazprom για να σταματήσει την παροχή
Η Γαλλία ήταν προετοιμασμένη για το «πρόσχημα» της Gazprom για να σταματήσει την παροχή
Η Gazprom χρησιμοποιεί απλώς μια δικαιολογία για να σταματήσει την παροχή φυσικού αερίου στην γαλλική εταιρεία ενέργειας Engie, δήλωσε σήμερα η Γαλλίδα υπουργός Ενέργειας, προσθέτοντας ότι η χώρα της είχε προβλέψει την απώλεια του εφοδιασμού.
Η Γαλλία ήταν προετοιμασμένη για το «πρόσχημα» της Gazprom για να σταματήσει την παροχή
Γαλλία και Γερμανία δεσμεύθηκαν να ενεργήσουν από κοινού για να στηρίξουν την οικονομία έναντι του πληθωρισμού
Γαλλία και Γερμανία δεσμεύθηκαν να ενεργήσουν από κοινού για να στηρίξουν την οικονομία έναντι του πληθωρισμού
Η Γαλλία και η Γερμανία δεσμεύθηκαν σήμερα να ενεργήσουν από κοινού για να προστατεύσουν τα νοικοκυριά και τις επιχειρήσεις από τις αυξανόμενες τιμές ενέργειας και παράλληλα να αντιμετωπίσουν τον υψηλό πληθωρισμό.
Γαλλία και Γερμανία δεσμεύθηκαν να ενεργήσουν από κοινού για να στηρίξουν την οικονομία έναντι του πληθωρισμού
Τετ α τετ Μακρόν-Σολτς: Ενέργεια, άμυνα και ΕΕ στην ατζέντα 
Τετ α τετ Μακρόν-Σολτς: Ενέργεια, άμυνα και ΕΕ στην ατζέντα 
Ο γάλλος πρόεδρος Εμανουέλ Μακρόν και ο γερμανός καγκελάριος Όλαφ Σολτς αποπειρώνται σήμερα να δώσουν ξανά ώθηση στο γαλλογερμανικό δίδυμο, που βαραίνουν πολλές διαφωνίες, για ζητήματα από την ενέργεια ως την άμυνα, με φόντο τον πόλεμο στην Ουκρανία.
Τετ α τετ Μακρόν-Σολτς: Ενέργεια, άμυνα και ΕΕ στην ατζέντα 
Γαλλία: Ο πληθωρισμός αναμένεται να κορυφωθεί στις αρχές του 2023 προτού αρχίσει να υποχωρεί, λέει η πρωθυπουργός
Γαλλία: Ο πληθωρισμός αναμένεται να κορυφωθεί στις αρχές του 2023 προτού αρχίσει να υποχωρεί, λέει η πρωθυπουργός
Ο πληθωρισμός αναμένεται να κορυφωθεί στις αρχές του 2023 προτού αρχίσει να υποχωρεί, προέβλεψε σήμερα η πρωθυπουργός της Γαλλίας Ελιζαμπέτ Μπορν.
Γαλλία: Ο πληθωρισμός αναμένεται να κορυφωθεί στις αρχές του 2023 προτού αρχίσει να υποχωρεί, λέει η πρωθυπουργός