fbpxΤα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα είναι φτηνότερα από τα συμβατικά το αργότερο μέχρι το 2027 | Economistas.gr
Skip to main content

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα είναι φτηνότερα από τα συμβατικά το αργότερο μέχρι το 2027

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα είναι φτηνότερα από τα συμβατικά το αργότερο μέχρι το 2027
Ηλεκτρικά αυτοκίνητα/ Φωτογραφία AP

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και ελαφρά φορτηγά θα καταστούν φτηνότερα από τα αντίστοιχα συμβατικά το αργότερο μέχρι το 2027, σύμφωνα με μια πρόσφατη μελέτη του Bloomberg NEF που εκπονήθηκε με πρωτοβουλία της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Μεταφορών και Περιβάλλοντος (T&E).

Η έρευνα κατέληξε στο συμπέρασμα ότι οι πωλήσεις των ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι πιθανό να φτάσουν ακόμα και το ποσοστό του 100% σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση μέχρι το 2035 εάν η νομοθεσία επιβάλλει αυστηρότερα όρια στις τιμές των εκπομπών CO2 και παράλληλα παράσχει ικανοποιητική στήριξη στη δημιουργία των αναγκαίων υποδομών επαναφόρτισης των συσσωρευτών.

H Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Μεταφορών και Περιβάλλοντος (T&E) εισηγήθηκε στην Ευρωπαϊκή Ένωση την αυστηροποίηση των στόχων περιορισμού των εκπομπών, που ισχύουν από το 2020 και τον καθορισμό ως ορίου τερματισμού των πωλήσεων νέων αυτοκινήτων που κινούνται με ορυκτά καύσιμα το έτος 2035.

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα τύπου sedan (κατηγορίες C και D) και SUV το έτος 2026, θα ανταγωνίζονται σε τιμές πώλησης τα αντίστοιχα συμβατικά βενζινοκίνητα ή πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα. Το 2027 το ίδιο θα συμβεί και με τα μικρά επιβατικά της κατηγορίας B όπως προέκυψε από την έρευνα. Ο κύριος λόγος της μείωσης της τιμής είναι το χαμηλό κόστος της τιμής των συσσωρευτών, οι καινούργιες αρχιτεκτονικές πλατφόρμες κατασκευής ηλεκτρικών αυτοκινήτων και η δημιουργία νέων σειρών βιομηχανικής παραγωγής αποκλειστικά ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Τα ελαφρά φορτηγά, τύπου Van, επίσης θα γίνουν φτηνότερα από τα πετρελαιοκίνητα μέχρι το 2025. Σήμερα αυτή η κατηγορία αγγίζει ποσοστό 2% λόγω των μη αυστηρών κανονισμών που διέπουν τις εκπομπές CO2, οι οποίες επιτρέπουν στους κατασκευαστές να μην στρέφονται εντατικά στην παραγωγή ηλεκτρικών επαγγελματικών οχημάτων.

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα όλων των κατηγοριών μπορούν να αποτελέσουν το σύνολο των πωλήσεων νέων αυτοκινήτων μέχρι το 2035 τόσο στην νότιο όσο και στην ανατολική Ευρώπη εάν ληφθούν και εφαρμοστούν οι σωστές αποφάσεις για τον περιορισμό των εκπομπών CO2 και συνοδευτούν από κίνητρα και ενισχύσεις για τη δημιουργία υποδομών υποστήριξης της ηλεκτροκίνησης. Εάν αυτό δεν συμβεί και δεν υπάρξει παρέμβαση στην αγορά, τότε η επιδιωκόμενη ποσόστωση επί των νέων πωλήσεων δεν θα επιτευχθεί και η Ευρώπη θα πετύχει τον στόχο της για απαλλαγή από τον άνθρακα μέχρι το 2050.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή πρέπει επίσης, σύμφωνα με δημοσίευμα του Ελληνικού Ινστιτούτου Ηλεκτροκίνητων Οχημάτων, εντός του Ιουνίου 2021 να θέσει τελική ημερομηνία πέραν της οποίας δεν θα επιτρέπονται πλέον πωλήσεις νέων αυτοκινήτων που να κινούνται με ορυκτά καύσιμα. Τον τελευταίο μήνα 27 μεγάλες ευρωπαϊκές εταιρείες ζήτησαν η καθοριστική χρονιά να είναι το 2035. Όμως μια πρόσφατη δημοσκόπηση έδειξε ότι το 63% των κατοίκων των αστικών ευρωπαϊκών κέντρων θα επιθυμούσαν αυτό να συμβεί μέσα στο 2030.

Αξίζει να σημειωθεί ότι τουλάχιστον επτά αυτοκινητοβιομηχανίες και δέκα ευρωπαϊκά κράτη έχουν ήδη αναγγείλει ότι μελετούν τον χρόνο εφαρμογής μέτρων απαγόρευσης αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης που λειτουργούν με ορυκτά καύσιμα.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Αυτονομία άνω των 1000 χιλιομέτρων για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα επιθυμούν πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες
Αυτονομία άνω των 1000 χιλιομέτρων για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα επιθυμούν πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες
Η ηλεκτροκίνηση τρέχει με γοργούς ρυθμούς και το μεγάλο στοίχημα των αυτοκινητοβιομηχανιών είναι η αύξηση της αυτονομίας. Σύμφωνα με τα πρώτα δεδομένα που επεξεργάζονται οι αυτοκινητοβιομηχανίες, η αύξηση της αυτονομίας άνω των 1000 χιλιομέτρων είναι εφικτή.
Αυτονομία άνω των 1000 χιλιομέτρων για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα επιθυμούν πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες
ο πανεπιστήμιο του Χάρβαρντ σχεδιάζει μπαταρία για ηλεκτρικά αυτοκίνητα που θα φορτίζει στο 100% σε μόλις 10 λεπτά
ο πανεπιστήμιο του Χάρβαρντ σχεδιάζει μπαταρία για ηλεκτρικά αυτοκίνητα που θα φορτίζει στο 100% σε μόλις 10 λεπτά
Οι ερευνητές του Πανεπιστημίου του Χάρβαρντ σχεδιάζουν μια μπαταρία λιθίου-μετάλλου μακράς διάρκειας, προκειμένου να δώσουν λύση στο ζήτημα της γρήγορης φόρτισης.
ο πανεπιστήμιο του Χάρβαρντ σχεδιάζει μπαταρία για ηλεκτρικά αυτοκίνητα που θα φορτίζει στο 100% σε μόλις 10 λεπτά
Επιχειρηματικό “άνοιγμα” από τον Μπέκαμ – Έγινε μέτοχος εταιρείας ηλεκτροκίνησης
Επιχειρηματικό “άνοιγμα” από τον Μπέκαμ – Έγινε μέτοχος εταιρείας ηλεκτροκίνησης
Ο πρώην μέσος της Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ και της Ρεάλ Μαδρίτης Ντέιβιντ Μπέκαμ απέκτησε μερίδιο της τάξης του 10% στην εταιρεία Λούναζ (Lunaz), η οποία μετατρέπει τα παλιά αυτοκίνητα σε ηλεκτρικά και τα εξοπλίζει με την αιχμή της τεχνολογίας.
Επιχειρηματικό “άνοιγμα” από τον Μπέκαμ – Έγινε μέτοχος εταιρείας ηλεκτροκίνησης
Η ανακύκλωση μπαταριών ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι ένα πρόβλημα που αναζητά άμεσα την επίλυσή του
Η ανακύκλωση μπαταριών ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι ένα πρόβλημα που αναζητά άμεσα την επίλυσή του
Είναι φανερό ότι τα ηλεκτρικά οχήματα θα βοηθήσουν στην επίτευξη των στόχων για μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης.
Η ανακύκλωση μπαταριών ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι ένα πρόβλημα που αναζητά άμεσα την επίλυσή του