ΕΥΡΩΠΗ

κοντέινερ στο λιμάνι

Πράσινη μετάβαση στην Ευρώπη με υψηλό κόστος -Στα 2,9 δισ. δολάρια το ETS το 2024

Σημαντικές οικονομικές επιβαρύνσεις αντιμετωπίζουν πλέον οι πλοιοκτήτες που δραστηριοποιούνται σε λιμάνια της Ευρωπαϊκής Ένωσης, καθώς το λειτουργικό τους κόστος αυξάνεται αισθητά σε σχέση με άλλες περιοχές του κόσμου λόγω του αυστηρότερου ευρωπαϊκού πλαισίου για τη μείωση των εκπομπών.
NEWSROOM /
Ηλεκτρικό όχημα την ώρα που φορτίζει

Μετέωρη η ηλεκτροκίνηση σε Ελλάδα και Ευρώπη

Τα λεφτά είναι πολλά, πόσο μάλλον όταν μιλάμε για το κόστος μετάβασης της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας σε «πράσινα» μονοπάτια. Τα στοιχεία αν μη τι άλλο επιβεβαιώνουν ότι ο αρχικός ενθουσιασμός έχει μετριαστεί, αφού ακόμα και στις χώρες της Κεντρικής και Βόρειας Ευρώπης, τα βήματα από τις βιομηχανίες γίνονται πιο προσεκτικά, ενώ και οι καταναλωτές δείχνουν, μεν, προτίμηση σε πιο «πράσινες» τεχνολογίες, όπως τα υβριδικά, αλλά ακόμα η στροφή δεν είναι ολοκληρωτική, ίσως διαπιστώνοντας ότι το συνολικό σχέδιο της «πράσινης» μετάβασης πάει πιο πίσω.
ΑΠΕ-ΜΠΕ

Χώρα κλειδί η Ελλάδα στον νέο ενεργειακό χάρτη της Ευρώπης -Οι νέες προοπτικές

Ραγδαίες εξελίξεις στο σύνολο των παραχωρήσεων για έρευνες υδρογονανθράκων καταγράφονται τους τελευταίους μήνες καθώς, εκτός από την υπογραφή για την είσοδο της ExxonMobil στο “μπλοκ 2” την περασμένη εβδομάδα, “τρέχει” παράλληλα η διαπραγμάτευση με την Chevron για τις περιοχές νότια της Πελοποννήσου και νότια της Κρήτης.
NEWSROOM /
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης

Μητσοτάκης: Η Ελλάδα είναι πάροχος ενέργειας και ενεργειακής ασφάλειας στην Ευρώπη

«Είναι πραγματικά μεγάλη μου χαρά που βρίσκομαι μπροστά σε αυτό το εκπληκτικό κοινό», ανέφερε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης ανεβαίνοντας στο βήμα για την ομιλία του στην 6η Υπουργική Συνάντηση της Διατλαντικής Συνεργασίας για την Ενέργεια (P-TEC), στο Ζάππειο Μέγαρο, κάνοντας λόγο για μια «μεγάλη ευκαιρία να εμβαθύνουμε όλο και περισσότερο στον τομέα της ενέργειας».
NEWSROOM /
Στόλος ηλεκτρικών οχημάτων στη Σαγκάη / Φωτογραφία shutterstock

Αυτοκίνητο: Οι κινεζικές μάρκες υπερδιπλασίασαν το μερίδιο αγοράς τους στην Ευρώπη

Οι κινεζικές μάρκες κατέκτησαν διψήφιο μερίδιο αγοράς στα βασικά τμήματα SUV της Ευρώπης τον Σεπτέμβριο, καθώς μεγιστοποίησαν τα πλεονεκτήματά τους στα ηλεκτροκίνητα συστήματα κίνησης εις βάρος των καθιερωμένων αυτοκινητοβιομηχανιών.
NEWSROOM /
το σήμα της Amazon

Amazon: 20 έργα αιολικής και ηλιακής ενέργειας συνολικής ισχύος ενός γιγαβάτ, τέθηκαν φέτος σε λειτουργία στην Ευρώπη

Είκοσι έργα αιολικής και ηλιακής ενέργειας (ένα εκ των οποίων στην Ελλάδα) συνολικής ισχύος ενός γιγαβάτ που υποστηρίζονται από την Amazon, τέθηκαν φέτος σε λειτουργία, όπως ανακοίνωσε η επιχείρηση.
NEWSROOM /
Ακίνητα, στην Αθήνα

Βυθισμένη στη στεγαστική κρίση η Ευρώπη- Ποια είναι η κατάσταση στην Ελλάδα

Μπορεί να ακούγεται, πλέον, μονότονο, αλλά ουδείς μπορεί να κλείσει τα αυτιά στα στοιχεία που «φωνάζουν» και αναδεικνύουν το εύρος και την ένταση της στεγαστικής κρίσης, όχι μόνο στην Ελλάδα, αλλά σε ολόκληρη την Ευρώπη.
ελληνική σημαία σε μνημεία

Ευρωπαϊκό «καμπανάκι» για το Ταμείο Ανάκαμψης -Η Ελλάδα στις χώρες με τον καλύτερο βαθμό

Το σοκ της πανδημίας ήταν πρωτοφανές και δικαίως έγιναν συνειρμοί με το μεγάλο κραχ του 1929. Με αυτό το δεδομένο και παρά τις γκρίνιες κάποιων Βόρειων, η Ευρώπη αποφάσισε έστω με καθυστέρηση να κινηθεί συντεταγμένα και να ενεργοποιήσει ένα «πακέτο»- μαμούθ 650 δισ ευρώ, που στόχο δεν είχε μόνο να στηρίξει τις οικονομίες και τις κοινωνίες, αλλά και να χρηματοδοτήσει μεταρρυθμίσεις, που θεωρητικά θα μπορούσαν να θωρακίσουν την Ευρώπη από ανάλογες κρίσεις. Επετεύχθη ο στόχος; Όχι ακριβώς.
Β. Ζελένσκι / Φωτογραφία: AP

Ζελένσκι: Η Ουκρανία έχει ανάγκη από την οικονομική στήριξη της Ευρώπης για ακόμα 2 έως 3 χρόνια

Η Ουκρανία θα έχει ανάγκη από την οικονομική στήριξη της Ευρώπης για ακόμα «δύο έως τρία χρόνια» για να αντιμετωπίσει τη ρωσική εισβολή, δήλωσε ο Βολοντίμιρ Ζελένσκι.
NEWSROOM /
Δείκτες αγορών με φόντο το σήμα του ευρώ

UBS: Οι προβλέψεις για το 2026 –Συγκρατημένη ανάπτυξη και προσεκτικές επενδυτικές ευκαιρίες στην Ευρώπη

Η UBS, σε νέα μακροοικονομική ανάλυση και έκθεση επενδυτικών ιδεών για την περιοχή Ευρώπης, Μέσης Ανατολής και Αφρικής (ΕΜΑ), παρουσιάζει προβλέψεις για μέτρια ανάπτυξη στις ευρωπαϊκές οικονομίες και ουδέτερη στάση στις χρηματιστηριακές αγορές, με έμφαση σε επιλεκτικές επενδυτικές ευκαιρίες.
NEWSROOM /
Ο Κυριάκος Πιερρακάκης

Πιερρακάκης: Η Ελλάδα σήμερα είναι πυλώνας σταθερότητας και ανάπτυξης στην Ευρώπη

«Τη στιγμή που το δημόσιο χρέος αυξάνεται σε πολλές χώρες, η Ελλάδα σήμερα δεν αποτελεί μέρος του προβλήματος, αλλά μέρος της λύσης», τόνισε ο Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Κυριάκος Πιερρακάκης σε συνέντευξη που παραχώρησε στο Βουλγαρικό Πρακτορείο Ειδήσεων, ενόψει ένταξης της Βουλγαρίας στην Ευρωζώνη. 
NEWSROOM /
Στόλος ηλεκτρικών οχημάτων στη Σαγκάη / Φωτογραφία shutterstock

Ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία: Η «επέλαση» της Κίνας οδηγεί σε μείωση παραγωγής

Η μειωμένη ζήτηση αυτοκινήτων και οι νέοι ανταγωνιστές, όπως η κινεζική BYD, θα μπορούσαν να αναγκάσουν τις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες να αποσύρουν από την παραγωγή έως και οκτώ εργοστάσια, καθώς η βιομηχανία περνάει μια επώδυνη επανεκκίνηση, σύμφωνα με την εταιρεία συμβούλων AlixPartners.
NEWSROOM /