fbpxΑυξήθηκαν οι πωλήσεις των αυτοκινήτων στην ΕΕ | Economistas.gr
Skip to main content

Αυξήθηκαν οι πωλήσεις των αυτοκινήτων στην ΕΕ

Αυξήθηκαν οι πωλήσεις των αυτοκινήτων στην ΕΕ

Τον Μάιο η αγορά αυτοκινήτου της ΕΕ σημείωσε σημαντική αύξηση στις ταξινομήσεις επιβατικών αυτοκινήτων. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της ACEA, η αύξηση άγγιξε το 18,5% σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα.

Πουλήθηκαν σχεδόν 1 εκατ. καινούργια αυτοκίνητα. Ο περασμένος Μάιος ήταν ο δέκατος συνεχόμενος μήνας ανάπτυξης της αγοράς της ΕΕ.

Και οι τέσσερις μεγαλύτερες αγορές της ΕΕ αναπτύχθηκαν, με τα ισχυρότερα κέρδη στην Ιταλία (+23,1%), τη Γερμανία (+19,2%) και τη Γαλλία (+14,8%).

Από τον Ιανουάριο έως τον Μάιο του 2023, η αγορά αυτοκινήτων της ΕΕ αυξήθηκε κατά 18%, σε 4,4 εκατ. ταξινομημένα αυτοκίνητα. Αν και η αγορά βελτιώθηκε τον Μάιο, οι πωλήσεις εξακολουθούν να είναι 23% χαμηλότερες σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα του 2019, όταν καταγράφηκαν 5,7 εκατ. μονάδες. Στο πεντάμηνο σημειώθηκαν διψήφια κέρδη στις περισσότερες αγορές, συμπεριλαμβανομένων των τεσσάρων μεγαλύτερων: Ισπανία (+26,9%), Ιταλία (+26,1%), Γαλλία (+16,3%) και Γερμανία (+10,2%).

Τον Μάιο το μερίδιο αγοράς των ηλεκτρικών αυτοκινήτων με μπαταρία σημείωσε σημαντική αύξηση, από 9,6% σε 13,8%. Τα υβριδικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι πλέον η δεύτερη πιο δημοφιλής επιλογή για τους αγοραστές νέων αυτοκινήτων, αντιπροσωπεύοντας σχεδόν το ένα τέταρτο της αγοράς. Ωστόσο, τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα εξακολουθούν να έχουν το μεγαλύτερο μερίδιο με 36,5%.

Τον περασμένο μήνα οι νέες ταξινομήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων με μπαταρία στην ΕΕ παρουσίασαν σημαντική ώθηση, αυξάνοντας κατά 70,9%, φτάνοντας τις 129.847 μονάδες. Αυτό ισοδυναμεί με μερίδιο αγοράς 13,8% και αύξηση τεσσάρων ποσοστιαίων μονάδων σε σύγκριση με τον Μάιο του 2022. Οι περισσότερες αγορές της ΕΕ κατέγραψαν εντυπωσιακά διψήφια και τριψήφια ποσοστιαία κέρδη, συμπεριλαμβανομένων των τεσσάρων μεγαλύτερων: της Ολλανδίας (+118,4%), Σουηδίας (+82,6%), Γαλλίας (+48,7%) και Γερμανίας (+46,6%). Συνολικά, αυτό οδήγησε σε σωρευτική αύξηση 50,5%, με πάνω από μισό εκατομμύριο μονάδες που πωλήθηκαν από τον Ιανουάριο έως τον Μάιο.

Τα υβριδικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα διατήρησαν τη δυναμική ανάπτυξής τους, καθώς οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 27,6%, φτάνοντας τις 234.380 μονάδες τον Μάιο. Αυτό το αποτέλεσμα οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στη διψήφια ανάπτυξη στις τέσσερις μεγαλύτερες αγορές της ΕΕ: Γερμανία (+54,5%), Ιταλία (+27,2%), Γαλλία (+22,1%) και Ισπανία (+10,3%). Ως αποτέλεσμα, τα υβριδικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι η δεύτερη πιο δημοφιλής επιλογή για τους αγοραστές νέων αυτοκινήτων, αντιπροσωπεύοντας σχεδόν το ένα τέταρτο της αγοράς (από 23,2% τον Μάιο του 2022).

Η αγορά της ΕΕ για νέα plug-in υβριδικά αυτοκίνητα υποχώρησε ελαφρά, με τις ταξινομήσεις να μειώνονται κατά 0,6% τον Μάιο. Αυτή η πτώση οφείλεται κυρίως στη σημαντική πτώση των πωλήσεων στη Γερμανία ( 40,5%), τη μεγαλύτερη αγορά για αυτόν τον τύπο καυσίμου, καθώς τα κίνητρα για plug-in υβριδικά διακόπηκαν στα τέλη του 2022. Ως αποτέλεσμα, το συνολικό μερίδιο αγοράς των plug-in υβριδικών αυτοκινήτων μειώθηκε στο 7,4% από 8,8% τον Μάιο πέρυσι.

Τον Μάιο η αγορά της ΕΕ για αυτοκίνητα βενζίνης αυξήθηκε κατά 12,6%, φτάνοντας τις 342.806 μονάδες. Παρόλα αυτά, το μερίδιο αγοράς διαμορφώθηκε στο 36,5%, σχεδόν δύο ποσοστιαίες μονάδες λιγότερο από τον Μάιο του 2022. Η ανάπτυξη οφείλεται κυρίως στις αυξήσεις στις τέσσερις μεγαλύτερες αγορές της ΕΕ, κυρίως στην Ιταλία (+23,9%), τη Γαλλία (+18,3%) και Γερμανία (+17,6%). Από τον Ιανουάριο έως τον Μάιο, περισσότερα από 1,6 εκατομμύρια βενζινοκίνητα πουλήθηκαν στην ΕΕ, σημειώνοντας αξιοσημείωτη αύξηση 17% από την ίδια περίοδο του 2022.

Αντίθετα, η αγορά αυτοκινήτων ντίζελ της ΕΕ μειώθηκε κατά 2,9% τον περασμένο μήνα, παρά τις καλές επιδόσεις σε δύο από τις μεγαλύτερες αγορές του μπλοκ: την Ιταλία (+24,3%) και τη Γερμανία (+3,6%). Τα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα αντιπροσωπεύουν πλέον το 14,3% του μεριδίου αγοράς της ΕΕ, από 17,4% τον Μάιο του 2022.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΕ-Κίνα: Σήμερα πραγματοποιείται ο ψηφιακός διάλογος υψηλού επιπέδου για οικονομικά και εμπορικά ζητήματα
ΕΕ-Κίνα: Σήμερα πραγματοποιείται ο ψηφιακός διάλογος υψηλού επιπέδου για οικονομικά και εμπορικά ζητήματα
Η Ευρωπαϊκή Ένωση και η Κίνα θα διεξάγουν σήμερα ένα διάλογο υψηλού επιπέδου για οικονομικά και εμπορικά ζητήματα, μετά τις εντάσεις που έχουν καταγραφεί σε μία σειρά από θέματα, συμπεριλαμβανομένου του πολέμου στην Ουκρανία, την επαρχία Σιντζιάνγκ, αλλά και αναφορικά με μία επενδυτική συμφωνία, η οποία δεν έχει επικυρωθεί.
ΕΕ-Κίνα: Σήμερα πραγματοποιείται ο ψηφιακός διάλογος υψηλού επιπέδου για οικονομικά και εμπορικά ζητήματα
ΕΕ: Τα κράτη μέλη δεσμεύονται να μειώσουν τη ζήτηση φυσικού αερίου κατά 15% τον επόμενο χειμώνα
ΕΕ: Τα κράτη μέλη δεσμεύονται να μειώσουν τη ζήτηση φυσικού αερίου κατά 15% τον επόμενο χειμώνα
Σε μια προσπάθεια να αυξηθεί η ασφάλεια του ενεργειακού εφοδιασμού της ΕΕ, τα κράτη μέλη κατέληξαν σήμερα σε πολιτική συμφωνία για εθελοντική μείωση της ζήτησης φυσικού αερίου κατά 15% αυτόν τον χειμώνα αναφέρει η ανακοίνωση του Συμβουλίου.
ΕΕ: Τα κράτη μέλη δεσμεύονται να μειώσουν τη ζήτηση φυσικού αερίου κατά 15% τον επόμενο χειμώνα
Επίτροπος Ενέργειας: Η ΕΕ πρέπει να βρει ένα πλαφόν στην τιμή αερίου που όλες οι χώρες να μπορούν να αποδεχθούν
Επίτροπος Ενέργειας: Η ΕΕ πρέπει να βρει ένα πλαφόν στην τιμή αερίου που όλες οι χώρες να μπορούν να αποδεχθούν
Η Ευρωπαϊκή Ένωση πρέπει να βρει ένα τρόπο να προσεγγίσει τα πλαφόν στην τιμή αερίου τα οποία θα μπορούν να αποδεχθούν και τα 27 κράτη-μέλη του ευρωπαϊκού μπλοκ, δήλωσε σήμερα η επικεφαλής της ενεργειακής πολιτικής στην ΕΕ.
Επίτροπος Ενέργειας: Η ΕΕ πρέπει να βρει ένα πλαφόν στην τιμή αερίου που όλες οι χώρες να μπορούν να αποδεχθούν
Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας: Η Ευρωπαϊκή Ένωση μπορεί να αντιμετωπίσει έλλειψη αερίου την ερχόμενη χρονιά
Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας: Η Ευρωπαϊκή Ένωση μπορεί να αντιμετωπίσει έλλειψη αερίου την ερχόμενη χρονιά
Η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει αρκετό αέριο για το χειμώνα, όμως ενδέχεται να αντιμετωπίσει έλλειψη την ερχόμενη χρονιά, αν η Ρωσία μειώσει περαιτέρω τις προμήθειες, ανακοίνωσε σήμερα ο Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας (IEA) και κάλεσε τις κυβερνήσεις να δράσουν ταχύτερα για να εξοικονομήσουν ενέργεια και να επεκτείνουν τις ανανεώσιμες πηγές.
Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας: Η Ευρωπαϊκή Ένωση μπορεί να αντιμετωπίσει έλλειψη αερίου την ερχόμενη χρονιά
Στο 40% διατηρεί η ΕΕ τον στόχο για τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας
Στο 40% διατηρεί η ΕΕ τον στόχο για τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας
Τα κράτη μέλη της ΕΕ διατήρησαν αμετάβλητο, στο 40%, τον στόχο τους για τη συνεισφορά των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας στο ενεργειακό μείγμα των 27 ως το 2030, παρά την έκκληση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής να αυξηθεί περαιτέρω, εξαιτίας του πολέμου στην Ουκρανία και του αντίκτυπού του.
Στο 40% διατηρεί η ΕΕ τον στόχο για τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας
Αυξήθηκαν οι πωλήσεις των αυτοκινήτων τον Απρίλιο στην ΕΕ
Αυξήθηκαν οι πωλήσεις των αυτοκινήτων τον Απρίλιο στην ΕΕ
Τον Απρίλιο του 2023, η αγορά των καινούργιων αυτοκινήτων της ΕΕ, σημείωσε σημαντική αύξηση στις ταξινομήσεις επιβατικών αυτοκινήτων, με 803.188 πωλήσεις, σημειώνοντας αύξηση 17,2% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του προηγούμενου έτος. Όλες οι μεγάλες αγορές της ΕΕ αναπτύχθηκαν σταθερά τον περασμένο μήνα, με την Ιταλία (+29,2%) και τη Γαλλία (+21,9%) να πρωτοστατούν.
Αυξήθηκαν οι πωλήσεις των αυτοκινήτων τον Απρίλιο στην ΕΕ