Η Ευρώπη χάνει τη μάχη των μπαταριών για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Φωτογραφία shutterstock

Οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν εξασφαλίσει λιγότερο από το ένα έκτο των πρώτων υλών που χρειάζονται έως το 2030 για να κατασκευάσουν μπαταρίες για ηλεκτρικά αυτοκίνητα, σύμφωνα με νέα έρευνα που φιλοξενεί στις σελίδες της η εφημερίδα, Guardian.

Η έρευνα έγινε από ανεξάρτητο φορέα των Βρυξελλών και, όπως προκύπτει, οι αυτοκινητοβιομηχανίες της Ευρώπης έχουν εξασφαλίσει μόλις το 16% του λιθίου, του κοβαλτίου και του νικελίου που χρειάζονται για να επιτύχουν τους στόχους πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων που έχουν θέσει έως το 2030.

Οι δύο μεγαλύτερες κατασκευάστριες ηλεκτρικών αυτοκινήτων στον κόσμο, η αμερικανική, Tesla, και η Κινεζική, BYD, προηγούνται σημαντικά των ευρωπαίων αντιπάλων τους έχοντας εξασφαλίσει σημαντική πρόσβαση σε πρώτες ύλες.

Οι μπαταρίες που χρησιμοποιούνται σε συσκευές από τα κινητά τηλέφωνα έως τα αυτοκίνητα κατασκευάζονται με ένα συγκεκριμένο μείγμα μετάλλων. Αυτός είναι και ο λόγος που είναι σε εξέλιξη μία «παγκόσμια μάχη» για να εξασφαλίσουν οι εταιρείες τις απαραίτητες προμήθειες.

Από την έρευνα, λοιπόν, προκύπτει αναλυτικά ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν αποκλειστικές συμφωνίες έχοντας εξασφαλίσει μόλις το 14% του λιθίου που χρειάζονται, το 17% του νικελίου και το 10% του κοβαλτίου ώστε να επιτύχουν το στόχο για το 2030.

Υπενθυμίζεται ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση και η Μεγάλη Βρετανία έχουν ανακοινώσει ότι θα απαγορεύσουν την πώληση αυτοκινήτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης το 2035.

Ειδικοί υποστηρίζουν ότι μεταξύ των στόχων που έχουν θέσει οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες και της προετοιμασίας τους για να τους επιτύχουν υπάρχει τεράστια απόσταση.

Από την έρευνα προκύπτει ότι τις μεγαλύτερες ελλείψεις έχουν κολοσσοί της αυτοκινητοβιομηχανίας, όπως η Mercedes-Benz, η BMW και η Hyundai/Kia. Ενώ η Ford, η Volkswagen και η Stellantis έχουν αποκαλύψει τα σχέδιά τους για να εξασφαλίσουν την παροχή μπαταριών, όπως και οι Tesla και BYD.

Επίσης, κάποιες αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν κάνει μυστικές συμφωνίες με εταιρείες εξόρυξης για τα μέταλλά τους, ενώ κάποιες άλλες ερευνούν το πώς θα μπορέσουν να εξαλείψουν τη χρήση των ακριβών κοβαλτίου και νικελίου.

Συνολικά, οι αναλυτές εκτιμούν ότι η ζήτηση για λίθιο θα έχει τετραπλασιαστεί έως το 2030, καθώς η Κίνα, η Ευρώπη και οι Ηνωμένες Πολιτείες απομακρύνονται συνεχώς από τη χρήση πετρελαίου και βενζίνης.

Ωστόσο, με βάση τις προβλέψεις τους, βγαίνει το συμπέρασμα ότι το 2030 θα υπάρχει έλλειψη 390.000 τόνων λιθίου, με την παγκόσμια παραγωγή να βρίσκεται στα 2,7 εκατομμύρια τόνους.

ΣΧΕΤΙΚΑ