Shein: «Ζαλίζουν» οι πωλήσεις της - Κοιτάει στα μάτια παραδοσιακούς παίκτες της μόδας

Shein

Τα στοιχεία για το πόσα έσοδα έχει η Shein ή το πόσο κερδοφόρα είναι παραμένει ένα μυστήριο. Σύμφωνα όμως με έναν από τους βασικούς συνεργάτες της εταιρείας οι πωλήσεις είναι «πολύ περισσότερες» από τα 30 δισεκατομμύρια δολάρια.

«Η Shein είναι ο ταχύτερα αναπτυσσόμενος λιανοπωλητής μόδας στον κόσμο, αν όχι ο μεγαλύτερος», δήλωσε ο Jamie Salter, ιδρυτής και CEO της ιδιωτικής εταιρείας διαχείρισης εμπορικών σημάτων Authentic Brands Group, σε ένα συνέδριο στο Ορλάντο.

«Υπάρχουν αναφορές ότι συγκεντρώνουν 30, 35 ή και 40 δισεκατομμύρια. Δεν πρόκειται να σας πω ακριβώς τα έσοδα τους, αλλά μπορώ να σας πω ότι είναι πολύ περισσότερα από 30 δισεκατομμύρια δολάρια», ήταν τα λόγια του Salter.

Ως ιδιωτική εταιρεία, η Shein δεν δημοσιοποιεί τα οικονομικά της στοιχεία. Βέβαια αυτό δεν αποκλείεται να αλλάξει σύντομα καθώς θα είναι αναγκασμένη να το κάνει. Η Shein έχει καταθέσει εμπιστευτικά αίτηση για να μπει στο χρηματιστήριο των ΗΠΑ κάτι που σημαίνει ότι τα οικονομικά της στοιχεία θα γίνουν γνωστά.

Ο Salter είναι σε θέση να γνωρίζει κάποια πράγματα παραπάνω για τα οικονομικά της Shein λόγω της στενής συνεργασίας που έχει η εταιρεία του με τον κινεζικό γίγαντα. Στο πλαίσιο της συμφωνίας που πραγματοποιήθηκε το περασμένο καλοκαίρι, η Shein απέκτησε περίπου το ένα τρίτο της Sparc Group, μιας κοινοπραξίας που περιλαμβάνει την Authentic και την Simon Property Group. Την ίδια ώρα η Sparc απέκτησε ένα μειοψηφικό μερίδιο στην Shein.

H Sparc είναι ο διαχειριστής της Forever 21, η οποία ανήκει στην Authentic. Στο πλαίσιο της συνεργασίας η Shein άρχισε να πουλάει ρούχα με την επωνυμία της Forever 21 στο σάιτ της και να φιλοξενούνται κοινές εκδηλώσεις σε φυσικά καταστήματα.

Shein

Μπορεί η Shein να μην ανακοινώνει επίσημα τα οικονομικά της στοιχεία, αλλά κατά καιρούς έχουν δει το φως της δημοσιότητας κάποια στοιχεία, κάτι απολύτως λογικό όταν η εταιρεία έχει προετοιμαστεί για μια αρχική δημόσια προσφορά.

Η πιο αξιόπιστη πηγή για τον αριθμό εσόδων της Shein προέκυψε από ένα άρθρο της Wall Street Journal τον Μάιο, το οποίο ανέφερε ότι η εταιρεία πραγματοποίησε πωλήσεις ύψους 23 δισεκατομμυρίων δολαρίων το 2022 επικαλούμενο άτομα που βρίσκονται κοντά στην εταιρεία.

Το ίδιο δημοσίευμα ανέφερε ότι η Shein έχει θέσει ως στόχο να αυξήσει τις πωλήσεις της κατά 40% το 2023, γεγονός που θα έφερνε τα έσοδά της πάνω από τα 30 δισεκατομμύρια δολάρια. Αν τελικά κάτι τέτοιο έγινε πράξη δεν μπορούμε να το γνωρίζουμε αυτή τη στιγμή.

Σύμφωνα με το CNBC αν όντως οι πωλήσεις της Shein ξεπερνάνε τα 30 δισεκατομμύρια δολάρια ετησίως, τα έσοδα της εξακολουθούν να είναι χαμηλότερα σε σχέση με τους παραδοσιακούς γίγαντες του λιανικού εμπορίου όπως η Walmart και η Amazon οι οποίοι πραγματοποιούν πωλήσεις εκατοντάδων δισεκατομμυρίων ετησίως.

Ωστόσο, αν ο Salter έχει δίκαιο για τα νούμερα, τότε η Shein έχει φτάσει τα επίπεδα της Inditex, ιδιοκτήτρια των Zara, η οποία σημείωσες πωλήσεις ήψους 32 δισεκατομμυρίων ευρώ το 2022 και την H&M η οποία είχε περίπου 22 δισεκατομμύρια δολάρια σε πωλήσεις το ίδιο έτος.

Αν ο αριθμός των πωλήσεων ξεπερνάει τα 30 δισεκατομμύρια δολάρια σημαίνει ότι η Shein έχει ήδη ξεπεράσει αμερικανικές εταιρείες πώλησης όπως η Abercrombie & Fitch και American Eagle, οι οποίες πρόσφατα ανέφεραν ετήσιες πωλήσεις ύψους 3,7 δισ. και 5 δισ. δολαρίων αντίστοιχα.

Ο Salter της Authentic Brands Group έδωσε περισσότερες λεπτομέρειες για το τι τον οδήγησε να δώσει τα χέρια με την Shein. Όπως αποκάλυψε ένα από τα μεγαλύτερα λάθη του ήταν που δεν εκτίμησε σωστά το πόσο δυνατή θα γίνει η Shein αλλά και η Temu που επίσης προέρχεται από την Κίνα.

«Ο συνεργάτης μου με ρώτησε γιατί θα συνεργαστώ με την Shein και αν είναι η σωστή απόφαση. Εγώ του είπα ότι δεν μπορούμε να τους νικήσουμε οπότε είναι σωστό να συνεργαστούμε μαζί τους. Η αλυσίδα εφοδιασμού τους είναι ισχυρή και γνωρίζουν καλά την αγορά. Ήταν μια γενναία απόφαση το να συνεργαστούμε μαζί τους», ήταν τα λόγια του.

Σε άλλο σημείο της τοποθέτησής του, υποστήριξε ότι η συνεργασία είναι σε πρώιμο στάδιο και ότι οι εταιρείες μαθαίνουν ακόμη πως να εμπιστεύονται η μια την άλλη. Πρόσθεσε όμως ότι το κλίμα είναι καλό.

ΣΧΕΤΙΚΑ