Πώς οι ανύπαντρες γυναίκες αλλάζουν την οικονομία

Shutterstock

Σημαντικές επιπτώσεις στην οικονομία έχει η αύξηση του αριθμού των ανύπαντρων γυναικών που εργάζονται, σύμφωνα με εκτιμήσεις οικονομολόγων στο οικονομικό δελτίο του αμερικανικού δικτύου, CNN.

Όπως επισημαίνουν οι αναλυτές, οι εργαζόμενες γυναίκες συνεισφέρουν κατά τουλάχιστον 7 τρισ. δολάρια στην οικονομία των ΗΠΑ και έως το 2030, το 45% των εργαζόμενων γυναικών ηλικίας 25 έως 44 ετών στις ΗΠΑ θα είναι ανύπαντρες. Το ποσοστό αυτό θα είναι το μεγαλύτερο στην ιστορία, σύμφωνα με έρευνα της Morgan Stanley, που χρησιμοποίησε στοιχεία από το υπουργείο Εργασίας των Ηνωμένων Πολιτειών. Το 2018, ο αριθμός των ανύπαντρων γυναικών αντιπροσώπευε το 41% στη συγκεκριμένη ηλικιακή ομάδα.

Σύμφωνα με την ίδια έρευνα, οι γυναίκες είχαν πάντα την τάση να είναι οι βασικοί καταναλωτές στα αμερικανικά νοικοκυριά και οι ανύπαντρες γυναίκες ξοδεύουν πολλά περισσότερα από τις παντρεμένες.

Από αυτή την τάση προκύπτει ότι κάποιοι τομείς θα είναι οι μεγάλοι νικητές αυτής της δημογραφικής τάσης, όπως η ένδυση και η υπόδηση, η αθλητική ένδυση και υπόδηση, τα προϊόντα προσωπικής φροντίδας, τα τρόφιμα, τα προϊόντα πολυτελείας και τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Επίσης, οι ανύπαντροι άνθρωποι και, κυρίως οι γυναίκες, ξοδεύουν περισσότερα χρήματα για προϊόντα προσωπικής φροντίδας, ενώ η απομάκρυνση από το παραδοσιακό μοντέλο οικογένειας ευνοεί και της αλυσίδας εστιατορίων, καθώς και τις αλυσίδες καφέ.

Η Morgan Stanley εκτιμά επίσης ότι στο μέλλον οι γυναίκες θα αγοράζουν περισσότερα αυτοκίνητα σε σχέση με τώρα, δεδομένου ότι οι άντρες είναι οι βασικοί αγοραστές αυτοκινήτων, τάση που αλλάζει όσο περνά ο χρόνος. Ειδικοί εκτιμούν ότι οι γυναίκες θα δώσουν μεγαλύτερη ώθηση στις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων.

Όμως, οι γυναίκες δεν αγοράζουν μόνο κραγιόν, αυτοκίνητα και κολάν γυμναστικής. Στα χαμηλού εισοδήματος νοικοκυριά, που συχνότερα έχουν επικεφαλής γυναίκες, το 82% του προϋπολογισμού κατευθύνεται για την κάλυψη των βασικών αναγκών όπως έξοδα σπιτιού, τρόφιμα, μετακινήσεις, φάρμακα και ένδυση. Αντιθέτως, στα μεσαίου εισοδήματος νοικοκυριά, το 78% του προϋπολογισμού κατευθύνεται για την κάλυψη των βασικών αναγκών, με τα έξοδα σπιτιού να παίρνουν τη μερίδα του λέοντος.

Ταυτόχρονα, αναμένεται να αυξηθεί το ποσοστό των ανύπαντρων γυναικών στο εργατικό δυναμικό, καθώς αυξάνεται διαρκώς το μορφωτικό επίπεδο των γυναικών και η διείσδυσή τους στην αγορά εργασίας, ενώ αργούν όλο και περισσότερο να αποκτήσουν παιδιά. Περίπου, το 80% των ανύπαντρων γυναικών από 24 έως 54 ετών εργάζονται ή αναζητούν εργασία.

Έτσι, όσο αλλάζει το εργατικό δυναμικό, αλλάζουν και οι αγοραστικές συνήθειες. Ωστόσο, θα πρέπει, λένε οι ειδικοί, οι επιχειρήσεις να αλλάξουν και τον τρόπο με τον οποίο στηρίζουν τους εργαζομένους τους, βελτιώνοντας, για παράδειγμα, τις παροχές για τη φροντίδα των παιδιών. «Οι εταιρείες πρέπει να καταλάβουν ότι πλέον δεν υπάρχει μόνο η παραδοσιακή μορφή της οικογένειας, που χρειάζεται μόνο ένα τρόπο στήριξης», τονίζουν οι ειδικοί.

ΣΧΕΤΙΚΑ