fbpxΗλεκτρικά αυτοκίνητα: Σώζουν το περιβάλλον και την τσέπη | Economistas.gr
Skip to main content

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Σώζουν το περιβάλλον και την τσέπη

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Σώζουν το περιβάλλον και την τσέπη
Shutterstock

Σχεδόν όλες οι μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες προγραμματίζουν ένα μέλλον με ηλεκτροκίνηση – και αυτό δεν κάνει καλό μόνο στο περιβάλλον, αλλά και στους ισολογισμούς των εταιρειών.

Η Volkswagen σκοπεύει να λανσάρει περίπου 70 ηλεκτρικά μοντέλα έως το 2030 και έχει ήδη ξεπεράσει την Tesla στην πώληση ηλεκτρικών οχημάτων σε πολλές ευρωπαϊκές αγορές. Η General Motors ανακοίνωσε την περασμένη εβδομάδα ότι ελπίζει να πουλά αυτοκίνητα με μηδενικές εκπομπές αερίων έως το 2035. Ουσιαστικά δεν υπάρχει καμία μεγάλη αυτοκινητοβιομηχανία που να μην έχει δεσμευτεί να παράξει οχήματα που δε θα εκπέμπουν αέρια που βλάπτουν το περιβάλλον.

Βέβαια, υπάρχουν πολύ σοβαροί λόγοι για αυτή τη δραστική αλλαγή: τα ηλεκτρικά οχήματα πληρούν τα περιβαλλοντικά πρότυπα και ταυτόχρονα είναι πολύ φθηνότερα στην κατασκευή από τα συμβατικά.

Τα ηλεκτρικά οχήματα έχουν πολλά πλεονεκτήματα στο κόστος παραγωγής – χωρίς μηχανή εσωτερικής καύσης, διαθέτουν πολύ λιγότερα κινούμενα μέρη και χρειάζονται πολύ λιγότερα άτομα για να κατασκευαστούν.

Η Ford εκτιμά ότι ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο χρειάζεται 30% λιγότερες εργατοώρες για να συναρμολογηθεί σε σύγκριση με ένα συμβατικό βενζινοκίνητο ή πετρελαιοκίνητο όχημα. Επίσης, το σύστημα ώθησης είναι πολύ πιο απλό, γεγονός που επίσης αυξάνει την αποτελεσματικότητα και μειώνει το κόστος.

Η GM αυτή τη στιγμή χρησιμοποιεί πάνω από 500 συνδυασμούς κινητήρων για τα παραδοσιακά της οχήματα. Στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που σκοπεύει να φτιάχνει, δε θα χρησιμοποιεί παρά καμία 25αριά συνδυασμούς.

Η στροφή στην ηλεκτροκίνηση

Τα δεδομένα αυτά κάνουν τους αναλυτές να πιστεύουν ότι οι μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες δεν έχουν άλλη επιλογή παρά να στραφούν στην ηλεκτροκίνηση λόγω του κόστους, αλλά και λόγω του περιβάλλοντος.

Ταυτόχρονα, το κόστος των εξαρτημάτων για ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα συνεχίσει να κινείται πτωτικά, την ώρα που το κόστος για συμβατικά αυτοκίνητα θα αρχίσει να αυξάνεται, λόγω των περιορισμών που επιβάλουν οι χώρες και των δασμών σε οτιδήποτε μολύνει το περιβάλλον.

Το μόνο πράγμα που εμποδίζει αυτή τη στιγμή την πτώση των τιμών των ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι τα διάφορα εξαρτήματά τους και, κυρίως οι μπαταρίες. Όμως το κόστος κινείται πτωτικά, με τις τιμές των μπαταριών να έχουν υποχωρήσει κατά περίπου 85% στη διάρκεια των τελευταίων δύο δεκαετιών.

Τα κόστη θα συνεχίσουν να υποχωρούν όσο η παραγωγή μπαταριών γίνεται πιο αποτελεσματική και η ζήτηση αυξάνεται. Η Tesla είχε ανακοινώσει πριν από μερικούς μήνες ότι αναμένει πτώση 56% στο κόστος των μπαταριών τα επόμενα χρόνια.

Όλα αυτά δείχνουν ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα συμφέρουν όλο και περισσότερο τις αυτοκινητοβιομηχανίες, οι οποίες επενδύουν δισεκατομμύρια δολάρια στην παραγωγή τους.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Με ταχύ βήμα η μετάβαση στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Με ταχύ βήμα η μετάβαση στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Η Ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία ανακοίνωσε ότι θα πουλά μόνο ηλεκτρικά και υβριδικά αυτοκίνητα στην Ευρώπη από το 2022, τρία χρόνια δηλαδή νωρίτερα από την αρχική πρόβλεψη.
Με ταχύ βήμα η μετάβαση στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Δεν έπεισε τις αγορές το Tesla… των φτωχών
Δεν έπεισε τις αγορές το Tesla… των φτωχών
Οι εξαγγελίες του Μασκ για φθηνότερες μπαταρίες δεν ενθουσίασαν τους επενδυτές, καθώς η εταιρεία του έχασε πάνω από 50 δισ. δολάρια από τη χρηματιστηριακή της αξίας μέσα σε μόνο μία μέρα.
Δεν έπεισε τις αγορές το Tesla… των φτωχών
Volkswagen και Audi αμφισβητούν την πρωτοκαθεδρία της Tesla
Volkswagen και Audi αμφισβητούν την πρωτοκαθεδρία της Tesla
Περισσότερα από 230.000 ηλεκτρικά αυτοκίνητα πούλησε η Volkswagen το 2020, σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο.
Volkswagen και Audi αμφισβητούν την πρωτοκαθεδρία της Tesla
Τελειώνει το worldwide web όπως το ξέραμε
Τελειώνει το worldwide web όπως το ξέραμε
Η Ευρώπη μελετά κανονισμούς που μπορεί να καταλήξουν στην επιβολή προσωρινών απαγορεύσεων για αμερικανικές τεχνολογικές εταιρείες, που παρανομούν.
Τελειώνει το worldwide web όπως το ξέραμε