fbpxΓιατί τα ηλεκτρικά οχήματα θα κυριαρχήσουν στην αγορά | Economistas.gr
Skip to main content

Γιατί τα ηλεκτρικά οχήματα θα κυριαρχήσουν στην αγορά

Γιατί τα ηλεκτρικά οχήματα θα κυριαρχήσουν στην αγορά
Ηλεκτρικά αυτοκίνητα/ Φωτογραφία AP

Οι περισσότεροι αναγνώστες δεν έχουν καν οδηγήσει ηλεκτρικό αυτοκίνητο, πόσο μάλλον να σκεφτούν να αγοράσουν, ωστόσο, όπως εκτιμούν ειδικοί σε έρευνα του BBC, η αυτοκίνηση βρίσκεται εν μέσω της μεγαλύτερης επανάστασης από τότε που ο Χένρι Φορντ ξεκίνησε την πρώτη γραμμή παραγωγής το 1913. Και, όπως τονίζουν, η επανάσταση αυτή θα έρθει συντομότερα απ’ όσο φανταζόμαστε.

Πολλοί παρατηρητές πιστεύουν ότι έχει ξεπεραστεί το κρίσιμο σημείο, μετά από το οποίο οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα ξεπεράσουν τα πετρελαιοκίνητα και βενζινοκίνητα. Και προφανώς αυτή είναι η άποψη και των μεγάλων αυτοκινητοβιομηχανιών, οι οποίες επενδύουν δισεκατομμύρια γι’ αυτό το σκοπό.

Η Jaguar σκοπεύει να πουλάει μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα από το 2025, η Volvo από το 2030 και την περασμένη εβδομάδα, η βρετανική εταιρεία σπορ αυτοκινήτων, Lotus, ακολουθεί στην ίδια γραμμή, καθώς θα πουλά μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα από το 2028.

Η General Motors θα κατασκευάζει μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα από το 2035, η Ford ανακοίνωσε ότι τα οχήματα που θα πουλά στην Ευρώπη θα είναι μόνο ηλεκτρικά έως το 2030 και η VW ότι το 70% των πωλήσεων της θα είναι ηλεκτρικά έως το 2030.

Σημαντικό ρόλο παίζουν οι αποφάσεις των κυβερνήσεων που κινούνται προς την κατεύθυνση της μείωσης των εκπομπών αερίου, οπότε και ανακοινώνουν σχετικά μέτρα, ωστόσο για να εγκαταλείψουμε τον κινητήρα εσωτερικής καύσης, χρειάζεται μία επανάσταση. Και συνήθως οι επαναστάσεις γίνονται ξαφνικά.

Αυτή η επανάσταση θα είναι ηλεκτρική

Όπως τονίζει το βρετανικό δίκτυο, BBC, αυτή τη στιγμή η αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων μοιάζει να βρίσκεται στην ίδια φάση που ήταν το διαδίκτυο στα τέλη της δεκαετίας του 1990 ή αρχές του 2000. Τότε γινόταν πολύ φασαρία για το τι είναι αυτό το καινούργιο πράγμα με τους υπολογιστές όπου ο ένας μπορεί να μιλάει με τον άλλον.

Ο Τζεφ Μπέζος μόλις είχε στήσει την Amazon και η Google ετοιμαζόταν να πάρει τα ηνία από τις Altavista, Ask Jeeves και Yahoo.

Το διαδίκτυο, όπως και όλες οι επιτυχημένες νέες τεχνολογίες, δεν ακολούθησε μία γραμμική άνοδο. Η ανάπτυξή του ήταν εκρηκτική: συνέθλιψε τις υπάρχουσες επιχειρήσεις και άλλαξε τον τρόπο που κάνουμε σχεδόν πάντα.

Όπως λένε ειδικοί στο BBC, η καινοτομία ξεκινά σχετικά αργά και σε πρώτη φάση ενδιαφέρει μόνο τα «σπαστικά». Για παράδειγμα, η αρχή του Internet έγινε στις 29 Οκτωβρίου του 1969 όταν ένας υπολογιστής στο Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνιας συνδέθηκε με έναν άλλον στο Πανεπιστήμιο του Στάνφορντ μερικές εκατοντάδες χιλιόμετρα μακριά.

Οι ερευνητές κατάφεραν να πληκτρολογήσουν ένα L, ένα O και ένα G. Το σύστημα κράσαρε πριν καν καταφέρουν να ολοκληρώσουν τη λέξη, «login». Μετά από μία δεκαετία, λίγες εκατοντάδες υπολογιστές ήταν συνδεδεμένοι στο δίκτυο, όμως ο ρυθμός της αλλαγής άρχισε να επιταχύνεται. Τη δεκαετία του 1990, οι πιο εξοικειωμένοι με την τεχνολογία άρχισαν να αγοράζουν προσωπικούς υπολογιστές.

Καθώς η αγορά αναπτυσσόταν, οι τιμές άρχισαν να υποχωρούν, η απόδοση βελτιώθηκε και όλο και περισσότεροι άνθρωποι άρχιζαν να συνδέονται στο Internet. To 1995 υπήρχαν περίπου 16 εκατ. άνθρωποι online, το 2001 είχαν γίνει 513 εκατομμύρια. Σήμερα, οι χρήστες του διαδικτύου ξεπερνούν τα τρία δισεκατομμύρια.

Ειδικοί εκτιμούν ότι κάτι αντίστοιχο θα συμβεί το επόμενο διάστημα με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, δεδομένου ότι και σε αυτόν το τομέα έχουν υπάρξει εξελίξεις που παραπέμπουν σε μία έκρηξη που θα έρθει σύντομα.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Με ταχύ βήμα η μετάβαση στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Με ταχύ βήμα η μετάβαση στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Η Ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία ανακοίνωσε ότι θα πουλά μόνο ηλεκτρικά και υβριδικά αυτοκίνητα στην Ευρώπη από το 2022, τρία χρόνια δηλαδή νωρίτερα από την αρχική πρόβλεψη.
Με ταχύ βήμα η μετάβαση στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Δεν έπεισε τις αγορές το Tesla… των φτωχών
Δεν έπεισε τις αγορές το Tesla… των φτωχών
Οι εξαγγελίες του Μασκ για φθηνότερες μπαταρίες δεν ενθουσίασαν τους επενδυτές, καθώς η εταιρεία του έχασε πάνω από 50 δισ. δολάρια από τη χρηματιστηριακή της αξίας μέσα σε μόνο μία μέρα.
Δεν έπεισε τις αγορές το Tesla… των φτωχών
Volkswagen και Audi αμφισβητούν την πρωτοκαθεδρία της Tesla
Volkswagen και Audi αμφισβητούν την πρωτοκαθεδρία της Tesla
Περισσότερα από 230.000 ηλεκτρικά αυτοκίνητα πούλησε η Volkswagen το 2020, σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο.
Volkswagen και Audi αμφισβητούν την πρωτοκαθεδρία της Tesla
Τι σηματοδοτεί η ανακωχή στον «πόλεμο» της Boeing με την Airbus
Τι σηματοδοτεί η ανακωχή στον «πόλεμο» της Boeing με την Airbus
Το θέμα των δασμών της Boeing με την Airbus οδηγεί σε ένα νέο ξεκίνημα στις σχέσεις Ουάσιγκτον – Βρυξελλών, γεγονός που κατέστη σαφές την περασμένη Τρίτη στη Σύνοδο της G7.
Τι σηματοδοτεί η ανακωχή στον «πόλεμο» της Boeing με την Airbus
Facebook: Τεχνητή νοημοσύνη για να σταματήσουν οι… καβγάδες
Facebook: Τεχνητή νοημοσύνη για να σταματήσουν οι… καβγάδες
Εδώ και χρόνια, οι τεχνολογικές πλατφόρμες όπως το Facebook και το Twitter βασίζονται όλο και περισσότερο στην τεχνητή νοημοσύνη για να καθορίσουν αυτά που βλέπουν οι χρήστες
Facebook: Τεχνητή νοημοσύνη για να σταματήσουν οι… καβγάδες