Πώς η Ευρώπη δυσκολεύει τις αποστολές ρωσικού πετρελαίου σε άλλες χώρες

Φωτογραφία αρχείου: Shutterstock

Το εμπάργκο της Ευρωπαϊκής Ένωσης στο 90% των εισαγωγών ρωσικού πετρελαίου είναι το πιο σκληρό μέτρο που έλαβε η Κομισιόν κατά του Κρεμλίνου από την ημέρα που ο, Βλαντιμίρ Πούτιν διέταξε την εισβολή στην Ουκρανία. Αυτή είναι η εκτίμηση ειδικού αναλυτή στο αμερικανικό δίκτυο, CNN.

Όπως υποστηρίζει, ακόμα και ένα μικρότερο κομμάτι από τις πρόσφατες κυρώσεις μπορεί να αποδειχτεί εξίσου αποτελεσματικό.

Συγκεκριμένα, η απαγόρευση της διέλευσης και της ασφάλισης πλοίων που μεταφέρουν ρωσικό πετρέλαιο θα δυσκολέψει τη Μόσχα να διανέμει εκατοντάδες χιλιάδες βαρέλια πετρελαίου την ημέρα σε άλλους αγοραστές – που δεν έχουν επιβάλει κυρώσεις στη Ρωσία – όπως η Ινδία και η Κίνα, με αποτέλεσμα να οδηγήσει τις τιμές σε ακόμα υψηλότερα επίπεδα.

«Το να στοχεύσουν την ασφάλιση των πλοίων είναι ο καλύτερος τρόπος να σταματήσει η ροή ρωσικού αργού πετρελαίου αντί απλά να αλλάξει κατεύθυνση», τόνισε ο Ματ Σμιθ, ειδικός αναλυτής της εταιρείας συμβούλων, Kpler.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ανακοίνωσε ότι οι ευρωπαϊκές εταιρείες απαγορεύεται να «ασφαλίζουν και να χρηματοδοτούν τη μεταφορά» ρωσικού αργού πετρελαίου σε τρίτες χώρες, μετά από μία μεταβατική περίοδο έξι μηνών.

«Το μέτρο αυτό θα δυσκολέψει πάρα πολύ τη Ρωσία να συνεχίσει να εξάγει το αργό πετρέλαιο, καθώς και τα προϊόντα πετρελαίου στον υπόλοιπο κόσμο, καθώς οι ευρωπαϊκές εταιρείες είναι πολύ σημαντικοί πάροχοι των εν λόγω υπηρεσιών», ανακοίνωσε προ ημερών η Κομισιόν.

Σε αυτή την προσπάθεια αναμένεται να συμμετάσχει και το Ηνωμένο Βασίλειο. Πράγμα που σημαίνει ότι η κατάσταση για τη Μόσχα θα γίνει ακόμα πιο δύσκολη, εκτιμούν αναλυτές της Lloyd’s στο Λονδίνο, την εταιρεία που βρίσκεται εδώ και αιώνες στο επίκεντρο της ναυτιλιακής ασφαλιστικής αγοράς.

Μέχρι στιγμής, η Ρωσία έχει καταφέρει να γλυτώσει τις σημαντικές συνέπειες της δραματικής μείωσης των εξαγωγών προς την Ευρώπη, προσελκύοντας άλλους πελάτες από τρίτες χώρες.

Όμως, σε περίπτωση που τα πλοία δεν μπορούν να ασφαλιστούν για τα προϊόντα που μεταφέρουν, η κατάσταση θα γίνει πολύ πιο δύσκολη βραχυπρόθεσμα.

«Οι περιορισμοί στην ασφάλεια των Ρωσικών πλοίων είναι πολύ σημαντικοί και ο βασικός λόγος που θεωρούμε ότι το ρωσικό πετρέλαιο δε θα μπορεί σε μεγάλο βαθμό να αλλάξει προορισμό και αντί για την Ευρώπη να φτάσει στην Κίνα ή την Ινδία», τόνισε αναλυτής της S&P Global Commodity Insights.

Όπως εξήγησε, αυτό από μόνο θα πιέσει ακόμα περισσότερο πολιτικά και οικονομικά το Κρεμλίνο.

ΣΧΕΤΙΚΑ