Υποβαθμίζεται η συνεργασία της Renault με τη Nissan

Φωτογραφία: AP Images

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες, Renault και Nissan, συμφώνησαν χθες να αναδιαρθρώσουν την μακρόχρονη συνεργασία τους, με τη γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία να μειώνει το ποσοστό της στην ιαπωνική στο 15%.

Στο πλαίσιο της συμφωνίας των δύο κολοσσών, η Renault θα μεταφέρει το 28,4% των μετοχών που κατέχει στη Nissan σε ένα γαλλικό ταμείο. Τα δικαιώματα ψήφου για το ποσοστό αυτό θα «ακυρωθούν» για τις περισσότερες αποφάσεις, όπως τονίζεται στη σχετική ανακοίνωση της Nissan, παρά το γεγονός ότι η Renault θα συνεχίσει να λαμβάνει τα οικονομικά οφέλη από τη συμμετοχή της στην ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία.

Η Renault και η Nissan θα διατηρήσουν η κάθε μία ποσοστό 15% στην άλλη μέσω μίας συμφωνίας μετοχών, με δικαιώματα ψήφου. Προηγουμένως, η Nissan κατείχε ποσοστό 15% χωρίς δικαιώματα ψήφου στη Renault, ενώ η γαλλική εταιρεία είχε στην κατοχή της το 43% της ιαπωνικής.

Η κίνηση αυτή θεωρείται, από τους αναλυτές, ορόσημο στη συνεργασία των δύο αυτοκινητοβιομηχανιών που ξεκίνησε πριν από 24 χρόνια.

Από το 1999, οι δύο εταιρείες συνεργάζονται στενά, μαζί με τον μικρότερο εταίρο, τη Mitsubishi Motors. Η συνεργασία τους τους έδωσε τη δυνατότητα να μοιράζονται την παραγωγή, να ανταλλάσσουν τεχνολογία και εν τέλει να εξοικονομούν δισεκατομμύρια δολάρια το χρόνο.

Όμως, το μέλλον του ομίλου έχει αμφισβητηθεί τα τελευταία χρόνια και δημιουργήθηκαν πολύ μεγάλες ανησυχίες, ειδικά μετά την εντυπωσιακή πτώση του πρώην διευθύνοντος συμβούλου, Κάρλος Γκοσν, το 2018.

Ο Γκοσν, ο οποίος ήταν ο πρωτεργάτης της συνεργασίας των δύο αυτοκινητοβιομηχανιών, συνελήφθη στην Ιαπωνία, κατηγορούμενος για οικονομικά εγκλήματα. Διέφυγε από τη χώρα το 2019, λέγοντας ότι δεν πιστεύει πως η δίκη του θα ήταν δίκαιη.

Εξ αρχής δηλώνει αθώος για τις κατηγορίες που αντιμετωπίζει και αυτή τη στιγμή βρίσκεται στο Λίβανο, όπου παραμένει ως φυγάς. Η Γαλλία, της οποίας είναι υπήκοος, έχει εκδώσει ένταλμα σύλληψης από την περασμένη Άνοιξη.

Το σκάνδαλο, όμως, από τη στιγμή που ξέσπασε δημιούργησε έντονη φημολογία για διάλυση της συμφωνίας των δύο εταιρειών, κάτι που διαψεύστηκε επίσημα το 2020.

Πιο πρόσφατα, η Renault και η Nissan αποκάλυψαν ότι βρίσκεται υπό σκέψη η αναθεώρηση της μεταξύ τους συνεργασίας. Τον περασμένο Οκτώβριο, μάλιστα, ανακοινώθηκε ότι οι διοικήσεις των δύο εταιρειών «βρίσκονται σε διαπραγματεύσεις» για το μέλλον της συνεργασίας τους.

Στη χθεσινή ανακοίνωση, η Nissan τονίζει ότι οι δύο εταιρείες θα συνεχίσουν να συνεργάζονται σε πρότζεκτ στην Ευρώπη, την Ινδία και τη Λατινική Αμερική.

Επίσης, η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία θα επενδύσει στο νέο ηλεκτρικό όχημα της Renault, το Ampere, καθώς και στο λογισμικό της.

ΣΧΕΤΙΚΑ